روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۶۸

 نقش تلگرام در اغتشاشات اخیر؛ ایلنا   سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به نقش تاثیرگذار تلگرام که محوریت پیام‌رسانی اغتشاش را به عهده داشت، گفت: این پیام‌رسان نقش شتاب‌دهنده را ایفا کرد و گروه‌های منافقان و سلطنت‌طلب نیز در این فضا فعال‌تر از سایر معاندین بوده‌اند. سیدحسین نقوی‌حسینی افزود: در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان شد که ناکامی‌ها و شکست‌های پی در پی مثلث امریکا- صهیونیسم- عربستان در سال‌های اخیر در منطقه، عامل اصلی نقش‌آفرینی بیگانگان در اغتشاشات اخیر بود.

 پاسخ معاونت برون‌مرزی صداوسیما نسبت به انتقادات رحیمی؛ ایسنا   معاونت برون‌مرزی صداوسیما انتقادات نماینده تهران درباره پوشش ندادن نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص رسیدگی به حوادث اخیر ایران در شبکه‌های العالم و پرس تی‌وی را نادرست خواند. در بیانیه این معاونت آمده است: نوشته‌های تلگرامی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در شرایطی انعکاس یافته که پرس‌ تی‌وی جمعه شب گذشته تا پاسی از بامداد شنبه، جدول پخش خود را در زمانی بیش از دو ساعت به پخش زنده از جریان نشست شورای امنیت اختصاص داد و نه تنها ایراد سخن نمایندگان ایالات متحده امریکا، فرانسه، انگلیس، سوئد، ایران و... را به‌طور زنده پخش کرده که در گفت‌وگو با چند کارشناس و تحلیلگر شاخص در لابه‌لای پخش کامل سخنرانی‌ها و روی ادامه پخش تصاویر زنده از محل برگزاری نشست، به بحث و بررسی محتوای موضع‌گیری‌ها و نحوه پرداخت شورای امنیت به موضوع نیز پرداخت.

 آزادی دختران اولویت کمیته پیگیری است؛ ایرنا   یک نماینده مجلس با یادآوری اینکه پیگیری‌های این کمیته از نهادهای مختلف امنیتی برای آزادی دانشجویان بازداشتی ادامه دارد، گفت: اولویت کمیته پیگیری مجلس، آزادی دخترانی است که بازداشت شده‌اند؛ علاوه بر این با توجه به اینکه در فصل امتحانات دانشگاه‌ها قرار داریم، تلاش می‌کنیم هرچه سریع‌تر تکلیف دانشجویان بازداشتی مشخص شود. فاطمه سعیدی افزود: یکی دیگر از روش‌های پیگیری‌ آزادی بازداشت‌شدگان اخیر، مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس است که در پیگیری‌ از نهادهای امنیتی و مراجعاتی که در تهران داشته‌ام، آمار بازداشتی دختران دانشجو 17نفر تخمین زده می‌شود.

 بررسی سوالات نماینده رشت از قاضی‌زاده؛ فارس  عضو کمیسیون بهداشت از تشکیل نشستی طی هفته آینده با حضور 3عضو کمیسیون و مسوولان وزارت بهداشت جهت رسیدگی به سوالات نماینده رشت از وزیر بهداشت خبر داد. منوچهر جمالی با اشاره به طرح سوالات غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس از وزیر بهداشت و درمان گفت: در صورت قانع نشدن نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های مسوولان وزارت بهداشت، سوالات جهت طرح به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد.

 انتقاد یک نماینده از عدم معرفی سفیر ایران در بلغارستان؛ تسنیم  رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان با بیان اینکه در سفرش به این کشور مشخص شد که حدود 18 ماه است ایران در بلغارستان سفیر ندارد، گفت که مسوولان بلغارستان از این وضعیت چندان رضایت ندارند. احمد علیرضا‌بیگی با بیان اینکه زمینه بسیار خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور وجود دارد، گفت: طی چند ماه آینده بلغارستان رییس دوره‌یی اتحادیه اروپا خواهد شد، طبیعتا می‌توان از لابی این کشور برای پیشبرد اهداف در این اتحادیه استفاده کرد تا شرایط بهتری را برای ما در ارتباط با اتحادیه اروپا فراهم کند.

 تصمیم درباره برجام جمعه اعلام می‌شود؛ ایلنا  یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد: رییس‌جمهوری این کشور جمعه تصمیم خود را در خصوص توافق هسته‌یی با ایران (برجام) اعلام می‌کند.

دیوید گلدشتاین از سخنگویان وزارت خارجه امریکا اظهار داشت که دونالد ترامپ طی روزهای آینده پیش از اعلام تصمیم خود در این باره با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع امریکا در کاخ سفید دیدار می‌کند. این سخنگو گفت: «ما انتظار داریم که تصمیم روز جمعه اعلام شود. رایزنی‌ها در خصوص این موضوع در جریان است.»

 حضور به موقع مردم باعث شکست توطئه شد؛ ایسنا  دبیر شورای نگهبان، هدایت‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری، حضور غیرتمند، باشکوه و به‌موقع مردم را عامل شکست توطئه اغتشاشگران دانست. آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه هفتگی اعضای این شورا، اغتشاشات اخیر را حادثه‌یی تاسف‌بار برشمرد و افزود: این حوادث با برنامه‌ریزی قبلی و با هماهنگی دشمنان خارجی و بعضی عوامل داخلی صورت گرفته است.

 خروج امریکا از توافق هسته‌ای هدیه‌ای به ایران است؛ ایسنا  وزیر انرژی پیشین امریکا گفت که خروج واشنگتن از توافق هسته‌یی یک هدیه به ایران است. ارنست مونیز، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر ما از توافق هسته‌یی با ایران خارج شویم، کاری که انجام می‌دهیم این است که یک هدیه به این کشور تقدیم می‌کنیم. مونیز در حالی این پیام را منتشر کرده است که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا طی روزهای آینده باید درباره تایید دوباره پایبندی ایران به توافق هسته‌یی و تمدید لغو تحریم‌های ایران طبق این توافق تصمیم‌گیری کند.

 تکذیب احضار سفیر ایران در ترکیه؛ تسنیم   یک منبع دیپلماتیک ضمن رد موضوع احضار سفیر ایران از سوی وزارت خارجه ترکیه گفت: سفیر ایران امروز با مدیرکل منطقه‌یی وزارت خارجه ترکیه دیدار وگفت‌وگو کرد.  رسانه‌های ترکیه ادعا کرده بودند که سفیر ایران در آنکارا در رابطه با حملات حکومت اسد به مناطق کاهش تنش در استان ادلب سوریه به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شده است.

 برجام نقض شود، ایران آمادگی افزایش سرعت غنی‌سازی را دارد؛ مهر  معاون سازمان انرژی اتمی گفت: این ظرفیت در سازمان انرژی اتمی وجود دارد که سرعت فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه غنی‌سازی را چندبرابر از دوره قبل از برجام افزایش دهد.  بهروز کمالوندی اظهار کرد: اخبار متناقضی درباره امضا شدن یا نشدن تمدید تعلیق تحریم‌ها از جانب رییس‌جمهور امریکا منتشر می‌شود که هر یک از این دو حالت تاثیرات متفاوتی دارد، اما اگر تمدید نشود نقض برجام است و جمهوری اسلامی ایران طبعا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

ارسال نظر