گمانه‌زنی‌ها درباره رقابت اپرا با ترامپ

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۵۷
گمانه‌زنی‌ها درباره
رقابت اپرا با ترامپ

 گاردین:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از احتمال حضور «اپرا وینفری» چهره سرشناس تلویزیونی امریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 این کشور منتشر کرد. طبق گزارش گاردین، گمانه‌زنی‌ها درباره شرکت کردن مجری و بازیگر سرشناس امریکایی در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا قوت گرفته است. وینفری یکی از حامیان اصلی حزب دموکرات است. او در سال 2008 از کمپین انتخاباتی باراک اوباما رییس‌جمهوری سابق امریکا حمایت کرد و در انتخابات سال 2016 هم به حمایت از هیلاری کلینتون پرداخته بود. به دنبال انتشار این اخبار جنجالی درباره نامزدی اپرا وینفری در انتخابات 2020، کاخ سفید در بیانیه‌یی اعلام کرد: «پرزیدنت ترامپ از حضور اپرا وینفری در سال 2010 در انتخابات استقبال می‌کند. ما از این چالش استقبال می‌کنیم؛ چه این شخص اپرا وینفری باشد و چه شخص دیگری.»

 وال‌استریت ژورنال:

سازمان شبکه توزیع برق امریکا اعلام کرد که فرمان ریک پری، وزیر انرژی دولت ترامپ برای تقویت نیروگاه‌های تولید برق هسته‌یی و زغال‌سنگ را رد می‌کند. به گزارش وال‌استریت ژورنال در صفحه اول خود، این شکستی برای دولت ترامپ است که باعث سرخوردگی کارگران معادن زغال‌سنگ می‌شود اما در عین حال به نفع حامیان محیط زیست، انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین عوامل اکتشاف گاز طبیعی محسوب می‌شود. دونالد ترامپ که بر رویکرد «اول امریکا» تاکید دارد در همین راستا وعده داده بود که به صنعت برق هسته‌یی و زغال‌سنگ امریکا که در پی کشف منابع گاز طبیعی ارزان دچار تعطیلی‌ها و ضرر و زیان فراوان شده‌اند، کمک کند. فرمان اخیر ریک پری شکایت فعالان حوزه اکتشاف گاز طبیعی و استفاده از انرژی‌های خورشیدی و بادی برای تولید برق را در پی داشته و آنها گفته بودند که این رویکرد به این صنایع و همچنین نوآوری برای تقویت نیروگاه‌های برق آسیب وارد می‌کند.

 چاینا دیلی:

این روزنامه، در صفحه اول خود گزارشی از دیدار شی‌جین‌پینگ و رییس‌جمهوری فرانسه منتشر کرد. طبق گزارش چاینادیلی، امانوئل ماکرون در جریان سفرش به چین با همتای چینی خود دیدار کرد. گفته می‌شود که در این دیدار دو طرف ناظر بر امضای مجموعه‌یی از توافقنامه‌ها میان کشورهایشان بودند. همچنین در این گزارش گفته شده که امانوئل ماکرون رییس‌جمهوری فرانسه بعد از بازدید از مکان تاریخی موسوم به «شهر ممنوعه»، در پکن با رهبران تجاری چین ملاقات کرده و مذاکراتی را نیز با مقام‌های ارشد چین در محل تالار بزرگ خلق در این شهر انجام داد. ماکرون در جریان بازدیدهای دیروز خود اعلام کرد که چین در حال اجرای راهبرد توسعه اقتصادی خود بوده و با توجه به اندازه بازارش بر کلیت جهانی‌سازی تاثیر می‌گذارد. در آغاز سال نو رییس‌جمهور ماکرون در نخستین سفر خارجی خود به آسیا وارد چین شد، این نشانگر اهمیت روابط چین و فرانسه است.

 

 

ارسال نظر