روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۵۹۵

 نشست کمیسیون امنیت ملی درباره رژیم حقوقی خزر؛تسنیم| نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون درباره رژیم حقوقی دریای خزر گفت: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد که باید حق‌السهم و حاکمیت قاطع ایران در این دریا از رژیم حقوقی دیده و تثبیت شود. «صابر» رییس دبیرخانه دریای خزر وزارت امور خارجه که در جلسه حضور داشته به نمایندگان توضیح داده است: در کنوانسیون تمام حقوق کشورها از جمله ایران به‌طور جدی پیگیری شده و حقوقی مانند دریانوردی، ماهیگیری، استفاده از منابع و ذخایر و... به بحث گذاشته شده است، ولی در این کنوانسیون به هیچ‌وجه تعیین حدود مطرح نشده و این کار به زمان دیگری موکول شده است، بنابراین بحث‌هایی که راجع به درصد حدود ایران از دریای خزر مطرح می‌شود،

درست نیست.

 سلب اعتماد مردم خطرناک است؛ایلنا| نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس با انتقاد از عملکرد صداوسیما در جریان اعتراضات اخیر گفت: زمانی که مردم احساس کنند صداوسیما بلندگوی یک جناح سیاسی نیست، اثرگذاری از طرف صداوسیما اتفاق می‌افتد اما در حال حاضر با عملکردی که صداوسیما داشته، نمی‌تواند نقش موثری در آرام کردن هیجانات مردم داشته باشد. هاشم‌زایی افزود: وقتی محدودیت‌هایی برای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آید و تلویزیون یک‌طرفه جلو می‌رود، مردم هم اعتماد نمی‌کنند و این سلب اعتماد مردم

خطرناک است.

 تصویب کلیات طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما؛ایرنا| یک نماینده مجلس گفت: طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار داشت پس از نظرات مخالفان و موافقان کلیات آن به تصویب رسید. سید فاطمه ذوالقدر افزود: این طرح 22 ماده دارد که طبق اصل 175 قانون اساسی صدا و سیما سازمانی مستقل است که نصب و عزل رییس این سازمان با رهبرمعظم انقلاب است که این موضوع یکی از موارد طرح اداره و نظارت سازمان صدا و سیماست.

 قطعا مشکل دانشجویان بازداشتی حل خواهد شد؛برنا| فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین پیگیری‌های این کمیسیون در خصوص بازداشت دانشجویان گفت: در جلسه دیروز کمیسیون آموزش، یکی از محورهای اصلی بررسی این مساله بود. قرار شد با دستگاه‌های امنیتی و قضایی صحبت شود تا با پیگیری آنها مساله دانشجویان حل شود. فلاحتی درباره آمار دانشجویان بازداشتی افزود: گزارش‌هایی در کمیسیون آموزش درباره تعداد دانشجویان مطرح شده است که دبیر و سخنگوی کمیسیون باید درباره آن اطلاع‌رسانی کنند. با توجه به فصل امتحانات در دانشگاه‌ها، اطمینان دارم این مساله حل خواهد شد.

 درخواست فراکسیون حقوق شهروندی برای بازدید از زندان اوین؛ایسنا| سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی از درخواست این فراکسیون برای بازدید از زندان اوین خبر داد. بهرام پارسایی گفت: طبق وظایف نمایندگی و اختیارات نظارتی مجلس، یکی از برنامه‌های فراکسیون حقوق شهروندی بازدید از زندان‌ها از جمله زندان اوین است. او افزود: بر همین اساس تقاضای فراکسیون حقوق شهروندی برای بازدید از زندان‌ها از جمله زندان اوین در نامه‌یی خطاب به آقای آوایی وزیر دادگستری تحویل ایشان شد و امیدواریم هماهنگی‌های لازم برای بازدید اعضای فراکسیون از زندان‌ها انجام شود.

 توضیح هوافضای سپاه درباره دود رویت شده در تهران؛سپاه‌نیوز| روابط‌عمومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: دود رویت شده در تهران و مناطق اطراف ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های نیروی هوافضای سپاه بوده است. طی مشاهده شدن دود سفید در فراز آسمان تهران روابط‌عمومی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد: دود دیده شده صبح روز (سه‌شنبه) در آسمان شهر تهران ناشی از تمرین تاکتیکی پرنده‌های بال ثابت و متغیر و همچنین پهپادهای نیروی هوافضای سپاه بوده است. روابط‌عمومی نیروی هوافضای سپاه افزود: این تمرین تاکتیکی در یکی از پایگاه‌های مختص تمرین‌های هوافضا صورت

گرفته است.

 توضیح دادستان تهران درباره خودکشی یک زندانی و آزادی 70 متهم؛ایسنا| دادستان تهران دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: 70نفر دیگر از متهمان آشوب‌های اخیر آزاد شدند. عباس جعفری‌دولت‌آبادی همچنین در خصوص خودکشی یکی از متهمان در قرنطینه زندان اوین اظهار داشت: پس از این حادثه با حضور فوری بازپرس دادسرای جنایی در محل وقوع، پرونده قضایی تشکیل شد، از ماموران زندان و مطلعان تحقیقات لازم به عمل آمد و موضوع در دست بررسی است؛ ضمن آنکه مراتب به خانواده متوفی اعلام شده است.

 آیین‌نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهری ابلاغ شد؛پاد| معاون اول رییس‌جمهوری آیین‌نامه ساماندهی مشاغل، اصناف و فعالیت‌های شهری را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. هیات وزیران در جلسه 30 مهر 1396 به پیشنهاد وزارت کشور در اجرای بند 20 ماده 55 اصلاحی قانون شهرداری مصوب 1345 آیین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری را تصویب کرد. براساس ماده یک این آیین‌نامه شهرداری‌ها موظفند برای رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آنها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابه‌جایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کنند.

 

 

ارسال نظر