ضرورت معیارهای ارزیابی در اقتصاد

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۶۳

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است که معیارهای ارزیابی و داوری نشان‌دهنده ارزش‌هایی است که در عرصه اقتصاد به پررنگ‌تر شدن آن نیاز داریم.

به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران؛ ‌سیدرضی حاجی‌آقامیری گفت: مراسم جشن امین‌الضرب گردهمایی برای معرفی کارآفرینان ایرانی و افرادی است که نقش مثبتی در عرصه اقتصاد کشور ایفا کردند. در واقع برگزاری چنین مراسم‌هایی مردم را با کسانی آشنا می‌کند که شاید خودشان هیچ تمایلی به مطرح شدن نامشان در جامعه نداشته باشند.

در فرایند گزینش و داوری بسیاری از کارآفرینان بزرگ تمایلی به طرح بسیط اقدامات اقتصادی شان ندارند و حتی نسبت به این مساله اعتراض می‌کنند اما این خدمت بزرگ مراسم جشن امین‌الضرب است که افراد موثری که توانسته‌اند در شرایط فعلی اقتصادی و سیاسی کشور گامی به نفع همگان بردارند، به مردم معرفی می‌کند.

 عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: تقدیر از کارآفرینان برتر کشور به مثابه افروختن چراغی برای روشن کردن راه آیندگان است. بدون تردید معرفی فعالان اقتصادی موفق به مردم می‌تواند آنها را تبدیل به سرمشق‌های نسل جوان کند. نکته دیگر تقدیر و تشکر از سال‌ها فعالیت پیشکوستان اقتصادی است و افرادی که از دیرباز در ایران با وجود تمام مشکلات ناامید نشده و راهشان را ادامه دادند. تقدیر از این افراد به نسل جدید درس پایداری می‌دهد و دیگر اینکه اگر روی کاری سرمایه‌گذاری کنند و برای به ثمر نشستن آن تلاش کنند، قدر زحمات آنها دانسته خواهد شد. از این منظر برگزاری جشن امین‌الضرب یک تشویق ویژه است.

حاجی‌آقامیری تصریح کرد: امسال دومین سالی است که مراسم جشن امین‌الضرب برگزار می‌شود و بیشتر منتخبین جوان هستند و این هم نکته دیگری است که نشان می‌دهد اگر جوانان اهرمی برای حرکت کارهای بزرگ باشند، به‌طور حتم جمعی هستند که از آنان تقدیر کنند. ضمنا معیارهای ارزیابی و داوری تعیین شده نشان‌دهنده ارزش‌هایی است که در عرصه اقتصاد به پررنگ‌تر شدن آن نیاز داریم.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق تهران؛ بطور حتم طرح این معیارها در جامعه اقتصادی کشور به اصلاح مسیر حرکت فعالان کمک خواهد کرد؛ معیارهایی که رفته رفته در آینده پخته‌تر خواهد شد. انتظارما این نیست که با برگزاری دومین دوره به بهترین شیوه انتخاب یا تایید همه‌جانبه برسیم. نکاتی هست که باید در آینده به مراسم‌های بعدی جشن امین‌الضرب اضافه شود و مراسم سال جاری هم با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد. جرح و تعدیل برای بهبود و اصلاح امور یک مساله همیشگی است و به‌طورحتم مراسم جشن امین‌الضرب هر سال از سال گذشته‌اش متفاوت خواهد بود.

 

 

ارسال نظر