رسالت اتاق در بخش‌های اقتصادی

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۳۶۲

معرفی افراد کارآفرینان که ممکن است برخی از آنها هم اصلا افراد شناخته شده‌یی نباشند این ظرفیت را برای آنها ایجاد می‌کند تا مشکلات و چالش‌هایشان را در کسب و کار اعلام کنند. عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در آستانه برگزاری دومین دوره جایزه امین الضرب می‌گوید که رسالت اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی در اقتصاد کشور راهگشایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و اهدای جایزه امین‌الضرب و تجلیل از کارآفرینان هم می‌تواند قدمی در همین زمینه باشد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران؛ محمد امیرزاده با ارائه پیشنهاد اهدای جایزه ویژه در مراسم جایزه امین‌الضرب به نوآوری و کارآفرینی می‌گوید: ما فکر می‌کنیم با توجه به نیازهای امروز کشور و چالش‌هایی که در حوزه‌های مانند آب، بهره‌وری و... داریم، مناسب است که از سال آینده یکی از جوایز ویژه امین‌الضرب با توجه به جایگاه این جایزه در سطح کشور به کارآفرینانی داده شود که در زمینه حل چالش‌های مهم کنونی ایران، نوآوری و ابتکار خاصی را داشته‌اند؛ مثلا در کشاورزی و دامداری باتوجه به خشکسالی‌های اخیر از روش خاصی بهره گرفته‌اند و باعث افزایش تولید و بهره‌وری شده‌اند. امیرزاده با اشاره به اینکه اهدای جایزه امین‌الضرب فرصتی برای معرفی افرادی است که در کشور با تلاش و پشتکار کارآفرینی می‌کنند، می‌گوید: معرفی افراد کارآفرینان که ممکن است برخی از آنها هم اصلا افراد شناخته شده‌یی نباشند این ظرفیت را برای آنها ایجاد می‌کند تا مشکلات و چالش‌هایشان را در کسب و کار اعلام کنند و گام‌هایی جهت رفع آنها برداشته شود.

او با بیان اینکه در شرایطی که ما در کشور شاهد یک فضای ناامیدی هستیم این جایزه می‌تواند بیان کنند یک امید باشد، می‌گوید: اهدا جایزه امین الضرب به جوانان کشور که می‌خواهند وارد فضای کسب و کار شوند انگیزه می‌دهد و علاوه براین الگوهای موفق را هم به آنها معرفی می‌کند. این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم ریاست این دوره اتاق تهران اهدای جایزه امین‌الضرب بوده است، می‌گوید: اتاق تهران با مدیریت جدید توانسته است فعال‌تر و تاثیرگذارتر از گذشته حرکت کند و باتوجه به این پتانسیل‌ها ما امیدوارم قدم‌های مهم‌تری هم‌برداریم، زیرا اتاق به عنوان مهم‌ترین نهاد بخش خصوصی باید جلوتر از اینها باشد.

امیرزاده با اشاره به اینکه وقتی گفته می‌شود اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشاوره سه قوه است، یعنی جایگاه بالایی در کشور دارد، گفت: اتاق با تعامل با قوای سه‌گانه کشور مشکلات اقتصادی و تاثیرات آن در بخش‌های دیگر کشور را حل و فصل کند؛ مثلا نمایندگان اتاق با حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی به دنبال راهکارهایی برای حل چالش‌های اقتصادی کشور باشند یا نیازهای قانونی را برطرف کنند.

 

ارسال نظر