آغاز سال 2018 در نشریات

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۱۰۴
آغاز سال 2018 در نشریات

  نیویورک تایمز:

‌در نخستین روز سال 2018 خبر جشن سال نوی میلادی در کشورهای مختلف، در صدر اخبار جهان قرار گرفته است. این روزنامه در صفحه اول خود علاوه بر انتشار عکسی از جشن‌های کریسمس، گزارشی از کارگران کره‌شمالی در بندر لهستان منتشر کرده است. طبق این گزارش، کره‌شمالی در دهه‌های گذشته کارگران خود را به نقاط مختلف جهان به‌خصوص لهستان فرستاد. براساس آمار منتشر شده، ده‌ها هزار کارگر کره‌شمالی در معدن و بخش‌های ساخت و ساز در لهستان مشغول به کار هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل اقدام کره‌شمالی در اعزام نیروی کار به لهستان، دریافت ارز از سایر کشورهاست. از آنجا که این کشور از اعضای ناتو به‌شمار می‌رود، امریکا تلاش بسیاری برای متوقف کردن فعالیت کارگران کره‌شمالی در لهستان دارد. طبق این گزارش، امریکا به‌دنبال راهکارهایی است که بتواند از طریق لابیگری به دیگر کشورها، علاوه بر اخراج کارگران کره‌شمالی از لهستان منبع ورود ارز را به اقتصاد این کشور محدود کند.

  داون:

این روزنامه پاکستانی نیز در صفحه اول خود ضمن انتشار تصاویری از جشن آغاز سال نو، گزارشی از افزایش قیمت بنزین در پاکستان منتشر کرد.

طبق این گزارش، پاکستان سال 2018 را با افزایش قیمت بنزین آغاز کرد. به گزارش داون، دولت روز یک‌شنبه قیمت سوخت را افزایش داد و قیمت بنزین را با افزایش 4.06 روپیه‌یی در هر لیتر (5.2درصد) از 77.47 به 81.53 روپیه افزایش داد.

بنا بر این گزارش، قیمت دیگر حامل‌های انرژی نیز با افزایش 3 تا 5درصدی مواجه شده است. قیمت سوخت نظیر بنزین در کشور پاکستان از مهرماه جاری تاکنون سه‌بار افزایش یافته است به‌نحوی که هر بار، حدود 3 تا 4 روپیه نسبت به پیش از آن افزایش یافته است. به گواه کارشناسان، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت سوخت در پاکستان را نیز افزایش داده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت دلار و سوخت قیمت تمام اجناس را در پاکستان افزایش داده و افزایش قیمت کالاها را در این کشور باعث می‌شود.

  واشنگتن پست:

این روزنامه در روز اول ژانویه 2018، گزارشی از کاهش قتل در واشنگتن در سال 2017 منتشر کرد. به گزارش این روزنامه، واشنگتن در مقایسه با سال‌های گذشته در سال 2017 شرایط نسبتا امن‌تری را تجربه کرده است. این در حالی است که پیش از این، همین روزنامه در گزارشی تعداد قربانیان پلیس امریکا را در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی ۴۹۲ نفر اعلام و پیش‌بینی شده بود که این رقم به روال ۲ سال گذشته تا پایان سال جاری به ۱۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. آن‌طور که نتایج این گزارش نشان می‌دهد آمار به دست آمده حاکی از ثبات شمار تیراندازی پلیس امریکا در گذر زمان است به این معنا که اگرچه برخی مناطق با افت و خیز شمار تلفات مواجه بوده درنهایت رقم متوسط مشابه سال‌های قبل است.

 

ارسال نظر