اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۷۳

قطع شبکه‌های اجتماعی دایمی نیست

گروه دانش و فن   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شایعاتی مبنی بر قطع دایمی شبکه‌های اجتماعی را نادرست خواند. محمدجواد آذری‌جهرمی در توییتر نوشت: شایعه‌هایی که درخصوص قطع دایمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود صحت ندارد و به نظر می‌رسد هدف آنها ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و بدبینی عمومی است.  برخی منابع خبری به نقل از منابع آگاه از فیلترینگ دایمی تلگرام خبر داده و در عین حال اعلام کرده بودند که اینستاگرام به دلیل نبود نمونه داخلی این اپلیکیشن بعد از مدتی رفع فیلتر خواهد شد. پیام‌رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام در دو روز گذشته ابتدا دچار اختلال در شبکه ارتباطی همراه شدند و سپس در کل شبکه‌های ثابت و همراه از دسترس خارج شدند.  پاول دوروف مدیر تلگرام هم در آخرین توییت خود از مسدود شدن این پیام‌رسان در ایران خبر داده است.

 

خودران شدن خودروها تنها با یک نرم‌افزار

انگجت   یک هکر مشغول ساخت نرم‌افزار رایگانی برای خودرآن شدن خودروهاست.  یک هکر قصد دارد نرم‌افزاری رایگان برای خودران شدن خودروها بسازد.  جورج هاتز هکری است که توانست قفل آیفون 3G را باز و PS3 را هک کند. او برای تولید چنین نرم‌افزاری یک کیت برنامه‌نویسی دوربین داشبورد در اکتبر عرضه کرد که اطلاعات حسگرهای خودرو را تحلیل و آن را با اطلاعات موبایل کاربر ترکیب می‌کند. هدف از این کار تولید یک الگوریتم هوش مصنوعی است که بتواند خودرو را براند.  او در ماه اکتبر در مصاحبه‌یی گفت: ما مشغول ساخت هر بخش از قطعات هستیم. البته هنوز نرم‌افزار تکمیل نشده است. هفته گذشته نسخه 0.4 این نرم‌افزار به‌نام openpilot software عرضه شد. البته هنوز برنامه تکمیل نشده است. دوربین و اطلاعات آن فقط بخشی از تلاش‌ها است.

 

رونمایی از 3 ایموجی در نیمه دوم سال ۲۰۱۸

انگجت   رونمایی از 3 ایموجی جدید شامل شکلکی با موی قرمز، کانگورو و سافت بال در ۲۰۱۸ میلادی تایید شد.  در سال ۲۰۱۸ میلادی ایموجی‌هایی جدیدی رونمایی خواهد شد. در همین راستا «جرمی برگ» عضوی از کمیته زیر مجموعه Unicode Emoji در این باره می‌گوید: یکی از محبوب‌ترین ایموجی‌ها، شکلکی با موهای قرمز است. در کنار آن ایموجی مربوط به سافت بال و کانگورو نیز رونمایی خواهند شد.  علاوه بر ایموجی مو قرمز، احتمالا شکلک‌هایی با موی سفید و بدون مو نیز در ۲۰۱۸ رونمایی می‌شوند.  البته ابتدا قرار بود ۶۷ ایموجی در ۲۰۱۸ رونمایی شود اما تا به امروز فقط ۳مورد، تایید شده‌اند. به هر حال تصمیم نهایی درباره ایموجی‌های ۲۰۱۸میلادی در اجلاس Unicode Technical Meeting در ماه ژانویه گرفته می‌شود. ایموجی‌های انتخابی در نیمه دوم سال عرضه می‌شوند.

 

شناسایی نخبگان مهارتی در المپیاد تکنیسین‌ها

ایسنا   سومین دوره المپیاد تکنیسین‌های ایران به کار خود پایان داد. حمیدرضا ثابت‌نژاد معاون پژوهش، سنجش و ارزیابی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درخصوص ابعاد فنی و آموزشی المپیاد تکنیسین‌های ایران گفت: تاکنون سه دوره از المپیاد تکنیسین‌های ایران را پشت‌سر گذاشته‌ایم و ما شاهد هستیم که مسابقات هر سال بهتر از سال قبل برگزار می‌شود. اهداف اولیه این مسابقات جذب و شناسایی نخبگان مهارتی و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی است که تاکنون در تحقق آن موفق بوده است. معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درباره همکاری این سازمان با سامسونگ گفت: باتوجه اینکه سامسونگ حامی صلی مسابقات جهانی مهارت است امیدواریم تا همکاری با این شرکت یک روند مستمر و دایمی باشد. آکادمی مهندسی سامسونگ نمونه‌یی از این همکاری مستمر است که تاکنون بازخوردهای مثبتی را داشته است.  به گفته ثابت‌نژاد، رویدادهایی مشابه المپیاد تکنیسین‌ها می‌تواند فرهنگ‌ مهارت‌‌پذیری را به جای مدرک‌‌پذیری ترویج کند و با ترغیب افراد به کسب مهارت جامعه‌یی بهتر را رقم بزند. مسعود فیاضی مدیر روابط عمومی و مسوولیت‌های اجتماعی سامسونگ با اشاره به تاریخچه همکاری این شرکت با سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گفت: سال ۹۳ تفاهم‌نامه‌یی میان سامسونگ و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌یی به امضا رسید که تاسیس آکادمی مهندسی نخستین ثمره آن بود. پس از آن نخستین دوره المپیاد تکنیسین‌های ایران در سال ۹۴ برگزار شد.

گفتنی است، سومین المپیاد تکنیسین‌های ایران با همکاری سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای و سامسونگ در دو مرحله نظری و عملی و در چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی دستگاه‌های تهویه مطبوع لوازم صوتی و تصویری برگزار شد.

 

نخستین دستگاه درمان زخم با امواج تایید شد

انگجت   سازمان غذا و داروی امریکا نخستین دستگاه درمان زخم با امواج آکوستیک را تایید کرد.

شرکت Sanuwave به تازگی موافقت سازمان غذا و داروی امریکا را برای تولید تجاری

Dermapace System اعلام کرده است. این نخستین دستگاه تاییده شده FDA است که با استفاده از امواج آکوستیک زخم‌ها را درمان می‌کند.   این دستگاه به خصوص برای درمان زخم‌های پا در بیماران دیابتی کارآمد است. در این بیماران ضربه به رگ‌های خونی و اعصاب، به کاهش گردش خون، عفونت و گاهی اوقات قطع عضو منجر می‌شود.  دستگاه مذکور با کمک امواج زخم را تحریک و درمان می‌کند. همچنین دو مطالعه نشان داد ۲۴هفته پس از استفاده از

Dermapace System نرخ بهبود زخم‌ها به ۴۴ درصد رسید.

 

ارسال نظر