کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۶۲

استقرار سامانه دفاع موشکی ترکیه در سوریه

 ارتش ترکیه چند سامانه موشکی دفاع هوایی در حومه غربی حلب مستقر کرده است. به گزارش العهد، مخالفان سوری فاش کردند، ارتش ترکیه سامانه موشکی پدافند هوایی موسوم به هاوک را با تجهیزات ارتباطی و دستگاه‌های راداری نزدیک شهر دارعزه در حومه غربی حلب مستقر کرده است. دارعزه در مرزهای شهر عفرین قرار دارد که تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق کرد است. هاوک نوعی سامانه موشکی زمین ‌به‌ هوای میان‌برد ساخت امریکاست که برای هدف قرار دادن انواع هواگردها و برخی موشک‌ها به کار گرفته می‌شود. این سامانه با روی کار آمدن پاتریوت عملا در 2002 از خدمت در ارتش امریکا کنار گذاشته شد.

افزایش 126 درصدی قیمت بنزین در عربستان

قیمت بنزین از ابتدای سال ۲۰۱۸ بین ۸۲ تا ۱۲۶درصد افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری واس، وزارت نیرو، صنعت و معادن عربستان اعلام کرده اجرای قیمت‌های جدید حامل‌های انرژی از دوشنبه(دیروز) اجرا می‌شود و این افزایش قیمت شامل مالیات بر ارزش‌افزوده نیز است. این افزایش قیمت در چارچوب طرح توازن پولی برای تصحیح قیمت تولیدات انرژی با هدف کاهش سرعت بالای مصرف انرژی در عربستان و نیز استفاده بهتر از منابع طبیعی ملی و حمایت از استمرار آنها اجرا شده و افزایش قیمت حدود ۸۲ تا ۱۲۶درصد خواهد بود. این افزایش قیمت بنزین در عربستان چند روز پس از آن صورت گرفت که مسوولان عربستانی نخستین مرحله پرداخت یارانه نقدی به اقشار با درآمد متوسط و ضعیف را انجام دادند. امارات، عمان و قطر نیز قیمت بنزین را افزایش دادند.

120 زخمی در آتش‌بازی‌های سال نو میلادی در بغداد

اداره بهداشت بخش مرکزی بغداد(الرصافه) از زخمی شدن 120نفر در آتش‌بازی‌های شب سال نو میلادی در بخش مرکزی پایتخت عراق خبر داد. به گزارش ایرنا 25نفر از آسیب‌دیدگان به ‌دلیل شدت جراحات بستری راهی اتاق عمل شدند. وزارت بهداشت عراق امسال نیز قبل از فرا رسیدن سال نو مسیحی به نهادهای ذی‌ربط درخصوص واردات ترقه در انواع مختلف آن ازجمله کپسولی و بمب هشدار داده بود.

افزایش قیمت سوخت در پاکستان

دولت پاکستان قیمت سوخت را افزایش داد. به گزارش اکسپرس‌تریبیون، قیمت دیگر حامل‌های انرژی نیز با افزایش 3تا 5 درصدی مواجه شده است. قیمت سوخت نظیر بنزین در پاکستان از مهر ماه جاری تاکنون 3بار افزایش یافته به نحوی که هر بار حدود 3 تا 4 روپیه نسبت به پیش از آن افزایش یافته است. به گواه کارشناسان، افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت سوخت در پاکستان را نیز افزایش داده و این افزایش بر قیمت تمامی اجناس تاثیر خواهد گذاشت.

 

ارسال نظر