بازی کودکانه‌ای که 12کشته داشت

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۹۵۲
بازی کودکانه‌ای که 12کشته داشت

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود نوشت که عامل آتش‌سوزی مرگبار نیویورک، بی‌احتیاطی یک مادر و کودک بود. به گزارش این روزنامه، رییس سازمان آتش‌نشانی نیویورک اعلام کرد؛ علت آتش‌سوزی عصر پنج‌شنبه در ساختمانی پنج طبقه در نیویورک که به کشته شدن ۱۲نفر انجامید، بازی یک کودک سه ساله با اجاق گاز و بی‌احتیاطی مادر او بوده است. رییس سازمان آتش‌نشانی این شهر در خصوص علت این حادثه گفته که آتش‌سوزی از یک آشپزخانه در طبقه اول و با بازی یک کودک با اجاق گاز آغاز شد. مادر و دو کودکش به سرعت از ساختمان خارج شدند، اما چون در واحد خود را باز گذاشته بودند، آتش به سرعت گسترش یافت و دیگر ساکنان زمان کوتاهی برای فرار از آتش داشتند. 5نفر در صحنه حادثه کشته شدند و 7شهروند دیگر در بیمارستان جان باختند. 4کودک در میان کشته‌‌شدگان هستند و حال شماری از زخمی‌ها وخیم است.

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تاثیر طرح مالیاتی ترامپ بر قیمت مسکن در امریکا منتشر کرده است. طبق آنچه واشنگتن‌پست نوشته، به احتمال زیاد قیمت خانه به آرامی افزایش خواهد یافت. از آنجا که طرح اصلاح مالیاتی ترامپ، تغییرات قابل ‌توجهی در نرخ وام‌های مسکن و مالیات بر مستغلات داشته است، بر این اساس با توجه به افزایش مالیات بر مستغلات ممکن است در آینده‌یی نه چندان دور، قیمت مسکن نیز با افزایش روبه‌رو شود. همچنین بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که بانک بزرگ امریکایی گلمن‌ساچ در سه ماه پایانی سال جاری میلادی به دلیل قانون اصلاح لایحه مالیاتی دولت ایالات متحده و تغییرات به وجود آمده در آن، ۵ میلیارد دلار ضرر کند.

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از درخواست نخست‌وزیر اسپانیا منتشر کرده است. به گزارش ال‌پایس، ماریانو راخوی نخست‌وزیر اسپانیا روز جمعه خواستار تشکیل پارلمان منطقه کاتالونیا در تاریخ هفدهم ژانویه شد. این درخواست راخوی نخستین گام در مسیر تشکیل دوباره دولت محلی کاتالونیاست که ماه اکتبر گذشته دولت اسپانیا آن را منحل کرد. پس از تشکیل پارلمان منطقه‌یی کاتالونیا، اعضای این پارلمان باید نامزدی را برای ریاست دولت منطقه‌یی کاتالونیا معرفی کنند. نامزد معرفی شده باید از پارلمان رای اعتماد بگیرد. درخواست راخوی در حالی مطرح می‌شود که احزاب جدایی‌طلب کاتالونیا در انتخابات بیست و یکم دسامبر توانستند با اختلافی اندک اکثریت پارلمان را از آن خود کنند. این در حالی است که احزاب جدایی‌طلب برای تشکیل دولت با مشکل روبه‌رو هستند. به علاوه بسیاری از سران این احزاب بابت نقش داشتن در جنبش استقلال کاتالونیا با پیگرد قضایی روبه‌رو هستند.

 

ارسال نظر