اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۹۲
اخبار

اهدای 50 کانکس از سوی بانک صنعت به زلزله‌زدگان

 تعداد 50 عدد کانکس از سوی کارکنان بانک صنعت و معدن برای اسکان هموطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه خریداری و درحال ارسال به مناطق زلزله‌زده این استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، کانکس‌های ارسالی با تخصیص بخشی از حقوق ماهانه کارکنان این بانک خریداری شده است.

گفتنی است که در راستای برداشتن گامی اساسی برای جبران خسارت‌های وارده به واحد‌های مسکونی، صنعتی و سازمان‌های مهم مناطق زلزله‌زده، مدیرعامل بانک صنعت و معدن از ساعات ابتدایی پس از زمین‌لرزه کرمانشاه آمادگی این بانک را جهت کمک به هموطنان آسیب‌دیده به ویژه صنایعی که دچار خسارت شده‌اند، اعلام کرد.

شایان ذکر است که کارکنان بانک صنعت و معدن همراه با سایر هموطنان در کمک به مردم زلزله‌زده به صورت نقدی و غیرنقدی حضور فعالی داشتند.

امضای قرارداد تامین مالی بانک ‌پاسارگاد و اگزیم بانک روسیه

 بانک‌پاسارگاد و اگزیم‌بانک روسیه قرارداد تامین مالی بدون محدودیت سقف امضا کردند. به موجب این قرارداد امکان دریافت تسهیلات بانکی از کشور روسیه برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تولیدی در کشور با دوره بازپرداخت حداکثر 10ساله با عاملیت بانک پاسارگاد فراهم شده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد براساس این قرارداد، پروژه‌های بخش دولتی و خصوصی که مجوزهای لازم را در کشور اخذ کرده‌اند و اولویت آنها به تایید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط رسیده‌ باشد، می‌توانند از طریق بانک‌پاسارگاد، تسهیلات اگزیم بانک روسیه را برای اجرای طرح‌های خود دریافت کنند همچنین صادرکنندگان روسی نیز می‌توانند با استفاده از این تسهیلات نسبت به صدور تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی مربوط به جمهوری ‌اسلامی ‌ایران اقدام کنند.

براساس این خبر، بانک‌پاسارگاد پیش از این نیز با بانک‌ها و موسسه‌های مالی بین‌المللی ازجمله «اوبربانک» اتریش، «دانسکه‌ بانک» دانمارک، «اگزیم‌بانک» کره‌جنوبی، «سیتیک‌تراست» چین قراردادهای تامین مالی در جهت گسترش همکاری‌های فی‌مابین و کمک به ایجاد و پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های مختلف عمرانی و تولیدی کشور کرده است. بانک‌پاسارگاد به ‌عنوان بانکی موفق در صحنه داخلی و بین‌المللی به خاطر کارنامه درخشان خود همواره مورد توجه بسیاری از بانک‌ها و نهادهای خارجی قرار گرفته و آماده ارائه کلیه خدمات ارزی ازجمله گشایش انواع اعتبارات اسنادی دیداری و مدت‌دار، حوالجات ارزی، خرید و فروش ارز و افتتاح حساب‌های ارزی همچنین صدور انواع ضمانتنامه‌های ارزی و خدمات مربوط به صادرات کالا و اعطای تسهیلات ارزی به صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی در جهت ارتقای صادرات کشور به کلیه مشتریان گرامی است.

 

تقدیر از بانک شهر به خاطر توجه به حمل و نقل ‌شهرها

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه بانک شهر به توسعه حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها شایسته تقدیر است، گفت: این بانک با حمایت‌های خود از مدیریت شهری کلان‌شهرها توانسته مشکلات آنان در این حوزه را تا حد بسیاری زیادی مرتفع کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به اینکه بانک شهر در عمل ثابت کرده که تنها حامی شهر، شهروندان و مدیریت شهرها در کشور است، افزود: قرار دادن منابع مالی در اختیار عمران و آبادانی شهرهای مختلف یکی از اهداف اصلی این بانک طی سال‌های اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز در شرایطی که بسیاری از شهرداری‌های کشور برای به سرانجام رساندن پروژه‌های فرهنگی و عمرانی خود با مشکل همراه هستند؛ بانک شهر حامی اصلی آنان است. رضایی‌کوچی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر بانک شهر در راستای رسالت خود که همان حمایت از شهر و شهروندان حرکت کرده است، خاطرنشان کرد: سلامت انجام عملیات بانکی امروز در بانک شهر زبانزد است. رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک شهر حتی بیشتر از دولت به عمران و آبادانی کلان‌شهرها توجه کرده، گفت: این بانک در راستای تحقق اهداف و وعده‌های خود به خوبی حرکت کرده است.

یورو نیرومندترین و دلار ضعیف‌ترین ارز 2017

یک مرور کلی در پایان سال جاری میلادی نشان می‌دهد که یورو قوی‌ترین و دلار ضعیف‌ترین ارز بوده‌اند. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در کل سال ۲۰۱۷ تغییر نداد اما بانک مرکزی امریکا 3 مرتبه نرخ بهره را افزایش داد.

به گزارش فارکس لایو، انتظار می‌رود که بانک مرکزی امریکا در سال ۲۰۱۸ نیز 3 مرتبه نرخ بهره را افزایش دهد درحالی که بانک مرکزی اروپا بار دیگر نرخ بهره را بدون تغییر نگه می‌دارد.

پوند انگلیس اگرچه با فاصله نسبت به یورو در مکان دوم قرار دارد اما توانسته است از تکانه‌های ناشی از برگزیت در سال ۲۰۱۶ بهبود یابد.

 دلار نیوزیلند پس از دلار امریکا ضعیف‌ترین ارز بوده است. عملکرد بانک مرکزی نیوزیلند در سال ۲۰۱۷ باعث شد تا پول این کشور جز دلار امریکا از سایر ارزهای عمده ضعیف‌تر عمل کند.

رده‌بندی 8 ارز عمده جهان با در نظر گرفتن تغییرات در سال مالی ۲۰۱۷ به شرح زیر است:

ضعیف‌ترین ارزها: ۱- دلار امریکا با 48.5درصد کاهش ۲- دلار نیوزیلند با 29.8درصد کاهش ۳- ین ژاپن با 18.4درصد کاهش ۴- فرانک سوییس با 11.7درصد کاهش

قوی‌ترین ارزها: ۱- یورو با 61.2 درصد افزایش ۲- پوند انگلیس با 25.5درصد افزایش ۳- دلار استرالیا با 16.5درصد افزایش ۴- دلار کانادا با 5.2 درصد افزایش

 

ارسال نظر