اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۶۰۷

 شناسایی ظرفیت‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی

شهرکرد| استاندار چهارمحال و بختیاری از آغاز شناسایی ظرفیت‌های اولویت‌دار استان برای فعالیت‌های اقتصادی خبر داد.اقبال عباسی گفت: با همکاری یک موسسه دانشگاهی و علمی به زودی شناسایی ظرفیت‌های اولویت‌دار استان جهت فعالیت‌های اقتصادی و تکمیل زنجیره تولید آغاز می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد با الگوپذیری از روش‌های مطالعاتی در شهرستان قلعه‌گنج استان کرمان بتوان زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کرد. استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های این استان لازم است صدا و سیمای استان مستندی از ظرفیت‌های استان را در بخش‌های گردشگری، محصولات ارگانیک، صنایع‌دستی و فنی و خدماتی تهیه و از شبکه‌های سراسری و استانی پخش کند.

 انهدام 46 باند قاچاق کالا و ارز در کردستان در 9 ماه امسال

سنندج| دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: امسال 46فقره باند قاچاق در استان متلاشی ‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته

2 درصد افزایش داشته است. رضا میرزایی دیروز در سومین نشست دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که با حضور خبرنگاران استان برگزار شد، اظهار کرد: حدود 53دستگاه در حوزه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسوولیت دارند که طی دو سال گذشته به عنوان کمیسیون برتر در سطح کشور معرفی شده‌ایم. وی افزود: 12کارگروه فعال و تخصصی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند که در این 12 کارگروه از ظرفیت همه دستگاه‌های استان استفاده کرده‌ایم.

 زمین‌های ملی از دست متصرفان در دشتستان خارج شد

بوشهر| مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با زمین‌خواران گفت: زمین‌های ملی از دست متصرفان در روستاهای راهدار و قراول‌خانه دشتستان به ارزش ۲۵میلیارد ریال خارج شد. سهیل مهاجری دیروز در جمع خبرنگاران در برازجان با تاکید بر تکمیل طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی استان بوشهر اظهار داشت: با تکمیل این طرح و ممیزی شدن زمین‌ها مشکلات این حوزه برطرف و برای تمام اراضی سند ثبتی صادر می‌شود. وی با بیان اینکه طرح کاداستر از سال 93 در استان بوشهر به عنوان استان پایلوت اجرایی شد، افزود: بیش از 2میلیون هکتار از اراضی این استان تحت پوشش طرح کاداستر قرار گرفته است.

 طرح «مراقبت‌های پرستاری در منزل» در همدان اجرا می‌شود

همدان| معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طرح «مراقبت‌های پرستاری در منزل» در همدان اجرا می‌شود، گفت: راه‌اندازی موسسات خدمات پرستاری در منزل باید با جلب اعتماد پزشکان و جامعه انجام شود. محمدرضا عبادیان دیروز در همایش مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل اظهار داشت: قرار نیست همه بیمارها به بیمارستان بروند و باید به سمتی برویم که گاها پزشکان و پرستاران به بالای سر بیماران رفته و ارائه خدمات داشته باشند. وی افزود: بحث، علمی و فرهنگی و نیز اقتصادی است که اگر ما بتوانیم آن را در همدان نهادینه کنیم کار بزرگی را انجام داده‌ایم ضمن اینکه جنبه‌های مختلف این کار باید با دقت نظارت، کنترل و رصد شود و از مراجع مربوطه کمک بگیریم که به همین دلیل از نیروی انتظامی نیز دعوت شده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: بالاخره پرستاری هم یک حرفه و شغل است و باید جنبه‌های امنیت شغلی و آرامش پرستاران و زمان مراجعه به منازل مدنظر قرار گیرد که دفتر پرستاری و مجموعه استان هم این مطالب را مورد توجه قرار دهند.

 آغاز ساخت یک مدرسه 6کلاسه در خاش

زاهدان|  ساخت یک مدرسه 6کلاسه به همت سپاه در شهرستان خاش آغاز شد.سرهنگ فضلی فرمانده ناحیه سپاه خاش گفت: این مدرسه با اعتبار 150میلیون تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در مراسمی از 33خیر مدرسه‌ساز در خاش تجلیل شد. کیخا معاون اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: در چند سال گذشته با هدف محرومیت‌زدایی و توسعه فضاهای آموزشی استاندارد، ساخت مدارس خیری در استان چندین برابر شده است.

 عزم وزارت صنعت برای حل مشکل کارخانه نساجی مازندران

ساری| رییس سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران از عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکل کارخانه نساجی مازندران خبر داد و گفت که وزارت صنعت در این قضیه راسخ است. منصور معظمی دیروز در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی مازندران و کارخانه نساجی شماره یک شهرستان قائمشهر در جمع خبرنگاران افزود: طی بازدیدی که از این دو کارخانه داشتم به نظرم نساجی مازندران شرایط بهتری را نسبت به نساجی شماره یک دارد. وی با بیان اینکه در کارخانه نساجی مازندران دو موضوع مهم بحث نقدینگی برای افزایش تولید و تامین منابع مالی برای نصب ماشین‌آلات مدنظر است، گفت: در راستای تامین نقدینگی برای افزایش تولید، سازمان گسترش نوسازی صنایع قول کمک داده است که در کوتاه‌مدت محقق خواهد شد. معظمی افزود: همچنین در راستای تامین منابع مالی برای نصب ماشین‌آلات کارخانه نساجی مازندران بناست در روز چهارشنبه نشستی با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و دو نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر تشکیل شود.

 جریمه ۳۷۰میلیون ریالی واحدهای صنفی متخلف در شب یلدا

شیراز| واحد‌های صنفی متخلف در بازرسی‌های ویژه شب یلدا ۳۷۴میلیون ریال جریمه شدند. مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت: برای ۵۱ واحد صنفی متخلف در بازرسی‌های ویژه شب یلدا پرونده تشکیل داده شد. علی مبشری با اشاره به اینکه تعداد ۱۳۴ مورد بازرسی از اصناف میوه‌فروشی، آجیل و خشکبار و شیرینی‌فروشی انجام شده است، افزود: به ۴۳ واحد صنفی نیز تذکر داده شده است. وی با بیان اینکه پرونده‌های بازرسی ویژه شب یلدا به شعبه‌یی ویژه ارجاع و خارج از نوبت رسیدگی شدند، افزود: متخلفان محکوم به پرداخت ۳۷۴ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

 

ارسال نظر