اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۶۹

مذاکرات حقوقی ایران و روسیه برای اتصال بانکی

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از انجام مذاکرات حقوقی ایران و روسیه برای اتصال کارت‌های بانکی خبر داد. به گزارش ستاد خبری هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، داود محمدبیگی افزود: ایران در حوزه کارت‌های اعتباری بین‌المللی هم‌اکنون جدی‌ترین ارتباط را با روسیه دارد و خوشبختانه در بحث فنی اقدامات خوبی انجام شده است. وی با بیان اینکه تست‌ها در این حوزه در حال انجام است، اظهار داشت: البته در یکی، دو ماه اخیر مقداری از سرعت، تست‌ها به دلیل مباحث حقوقی کاسته شده است البته هر ارتباطی بخواهد انجام شود، باید قراردادی بین دو کشور و بانک‌های مرکزی منعقد شود. مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه میر روسیه باید در دسامبر عملیاتی می‌شد، افزود: متاسفانه این امر به دلیل مباحث حقوقی تاکنون انجام نشده است، چراکه تا زمانی که قرارداد منعقد نشود، طرف روس برای عملیاتی شدن آن مشکلاتی را بیان کرده است. محمدبیگی با تاکید بر اینکه تغییرات را برای طرف روس ارسال کرده‌ایم، ادامه داد: اما یکی از مباحث اصلی کشور در بحث ارتباطات بین‌المللی، بحث استانداردهای امنیتی و کسب و کاری است که متاسفانه در کشور با وجود تمام توسعه‌هایی که در حوزه بانکداری الکترونیک داشتیم به دلیل عدم ارتباط با جامعه بین‌المللی خیلی بانک‌های ما آماده این حوزه نیستند.

سرمایه پیشرو دومان توکان فاقد مجوز است

«شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان» که با وعده پرداخت سود نامتعارف به جذب سپرده از عموم مردم اقدام کرده است، مجوزی از بانک مرکزی ندارد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شرکت سرمایه پیشرو دومان توکان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۴۷۵۶۸۰، واقع در تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ‌بهایی، کوچه معصومی، پلاک ۴۱ و ۴۳، واحد ۲۸، بدون اخذ مجوز از این بانک به جذب سپرده و پرداخت سود به عموم مردم (واسطه‌گری وجوه و پرداخت سود نامتعارف) اقدام می‌کند. از این‌رو ضروری است هموطنان عزیز برای جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود، با در نظر داشتن غیرقانونی بودن جذب سپرده توسط این شرکت، از سپردن دارایی‌های خود به آن خودداری کنند.

تامین 284میلیارد تومان تسهیلات ارزی بانک صنعت

 شعب بانک صنعت و معدن طی 3سال گذشته 14میلیون و 500 هزار دلار (معادل 52 میلیارد تومان) و 54 میلیون یورو (معادل 230 میلیارد تومان) تسهیلات ارزی برای طرح‌های کوچک و متوسط این بانک تامین کرده‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، تسهیلات دلاری یادشده برای 3 طرح صنعتی در تبریز، سمنان و یزد و تسهیلات یورویی به 6 طرح صنعتی در اصفهان، بوشهر، خرم‌آباد، رشت، شیراز و یزد تخصیص یافته است. تسهیلات ارزی یادشده 36 درصد و تسهیلات ریالی 64 درصد کل تسهیلات قرارداد شده توسط شعب بانک صنعت و معدن برای طرح‌های کوچک و متوسط بانک صنعت و معدن در 3سال گذشته را تشکیل می‌دهند. گفتنی است شعب بانک صنعت و معدن در سطح استان‌های کشور علاوه بر تسهیلات ریالی در زمینه تامین مالی ارزی نیز فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر