اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۲۷

دور جدید توزیع «سبد مواد غذایی»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تامین منابع مالی برای توزیع دور جدید «سبد غذایی» طی هفته آینده خبر داد. علی ربیعی در مورد گروه‌های مشمول این سبد غذایی به ایلنا گفت: در این دوره نیز همان گروه‌های هدفی که در گذشته سبد غذایی دریافت کرده بودند، مشمول دریافت سبد غذایی خواهند بود. علاوه بر این، گروه‌های نیازمند جدیدی نیز توسط وزارت کار و رفاه شناسایی شده‌اند که مشمول دریافت سبد غذایی می‌شوند. او با تاکید بر اینکه هدف از شناسایی گروه‌های نیازمند جدید، رفع سوءتغذیه در میان آنان است، افزود: اقلام در نظر گرفته شده برای این سبد غذایی بیشتر مواد غذایی پروتئینی خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اظهار کرد: جزئیات این سبد غذایی و زمان دقیق توزیع آن طی دو هفته آینده اعلام خواهد شد و کلیه افرادی که در سراسر کشور در گذشته سبد غذایی دریافت کرده‌اند، در این دوره نیز سبدغذایی دریافت خواهند کرد.

با عاملان زباله‌سوزی برخورد می‌کنیم

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: زباله‌سوزی در بخش‌هایی از تهران از جمله حاشیه جنوبی شهر صورت می‌گیرد و پیدا کردن عوامل زباله‌سوزی و مکان‌هایی که این اتفاق می‌افتد از اولویت گشت و پایش ماست.

محمدحسین بازگیر با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های ما در برنامه گشت و پایش پیدا کردن مکان‌هایی است که در آنجا زباله‌سوزی می‌شود، اظهار کرد: در هر نقطه‌یی از شهر که با زباله و ضایعات‌سوزی مواجه شویم با متولیان آن برخورد و آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم. رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه زباله‌سوزی در شهر تهران به دو صورت وجود دارد به ایسنا گفت: برخی اوقات عامل زباله‌سوزی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شود ولی گاهی وقت‌ها کسانی که اقدام به این کار می‌کنند محل را ترک کرده و نشانی از خود نمی‌گذارند. بعضی اوقات همکاران ما به محله‌هایی که زباله‌سوزی در آن صورت می‌گیرد، می‌روند ولی کسی پاسخگو نیست.

بازگیر ادامه داد: بیشترین ضایعات‌سوزی و زباله‌سوزی در شهر تهران در حاشیه جنوبی شهر و در حاشیه آزادراه آزادگان و بخش‌هایی از منطقه ۱۳ و ۱۹ و ۱۵ شهرداری صورت می‌گیرد چنانچه با متولیان این کار مواجه شویم قطعا با آنان برخورد خواهیم کرد. رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه کار زباله‌سوزها و ضایعات‌سوزها تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت جامعه است، گفت: اداره محیط زیست مسوول شناسایی این افراد و معرفی آنان به مراجع قضایی است. شهرداری تهران نیز در این زمینه با ما همکاری می‌کند. بازگیر در پایان اظهار کرد: شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند، مسوولیت مستقیم و اجرایی دارد و ما نیز در مورد زباله‌سوزها با شهرداری هماهنگ هستیم و از این نهاد می‌خواهیم در این زمینه اقداماتی انجام دهد.

بودجه ناکافی برای کاهش هزینه‌های سلامت مردم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات کافی به حوزه بهداشت و درمان بر ضرورت واقعی‌کردن سرانه در اعتبارات جاری و تعیین اعتبار برای احکام دایمی در بودجه نویسی ۹۷ تاکید کرد.

سید مرتضی خاتمی با بیان اینکه ایجاد اشتغال، رونق و پوشش خدمات درمانی و بهداشتی باید محور اصلی شکل‌گیری بودجه 97 باشد، گفت: با وجود بیکاری و رکود، بودجه 97 نباید به مردم فشار وارد کند، شناسایی افرادی که فعالیت اقتصادی زیرزمینی دارند و مالیات پرداخت نمی‌کنند و اخذ مالیات از آنها می‌تواند منابع عظیمی را جهت حل معضل بیکاری و ایجاد رونق اقتصادی در اختیار دولت قرار دهد. نماینده ماهنشان، ایجرود، انگوران، دندی، قلتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حذف پردرآمدها طبق لایحه بودجه 97ادامه داد: هفت هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها جهت کاهش فقر مطلق به خانوارهای هدف پرداخت می‌شود و مبلغ سه هزار میلیارد و سیصد و سی هزار میلیارد تومان نیز برای یارانه نان و خرید تضمینی گندم لحاظ شده است. خاتمی به خانه ملت گفت: هم‌اکنون مبلغ سه هزار و هفتصد میلیارد تومان جهت کاهش هزینه‌های مستقیم سلامت مردم و ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، درمانی و پوشش دارو و درمان بیماران صعب‌‌العلاج از این محل لحاظ شده است که برای چنین پوششی کافی نخواهد بود. خاتمی اظهار کرد: در بودجه 97 از محل مانده حساب‌های قرض‌الحسنه یک هزار و چهارصد میلیون تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ششصد میلیارد تومان به بهزیستی جهت اشتغال‌زایی کارفرمایان و مددجویان در نظر گرفته شده است. وی در مورد بودجه وزارت بهداشت و آموزش پزشکی تصریح کرد: وزارت بهداشت پانزده هزار میلیارد بدهی دارد و بودجه این وزارتخانه چهارده هزار میلیارد دیده شده است که با توجه به وضعیت نظام سلامت، وزارت بهداشت باید از محل صرفه‌جویی بخشی از کمبودها را پوشش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: کاهش چهار درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت، با وجود چهار هزار میلیارد بدهی که تا پایان سال به هشت هزار میلیارد خواهد رسید، شرایط دشواری را پیش‌رو خواهد گذاشت، از سوی دیگر حذف پوشش بیمه‌یی برای دارندگان بیش از یک دفترچه نیز نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند، بنابراین لازم است در حوزه بهداشت و درمان یک بازبینی مجددی صورت بگیرد تا مردم دچار مشکلات خاصی نشوند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد راهکار برون‌رفت از مشکلات حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: باید قوانین بالادستی به‌طور مشخص و کامل اجرایی شود، البته لحاظ منابع پایدار، ضرورت تام دارد، چراکه تاکنون تجربه نشان داده است منابع حاصل از عوارض خودرو، مالیات سیگار، از محل یک درصد ارزش افزوده و 10درصد هدفمندی یارانه‌ها تحقق نیافته و تخصیص پیدا نمی‌کند، بنابراین واقعی کردن سرانه در اعتبارات جاری و تعیین اعتبار برای احکام دایمی همچون بیمه اقشار آسیب‌پذیر نیز از دیگر ضرورت‌ها در بودجه‌نویسی 97 است.

 

ارسال نظر