ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۸۱

 تفاهمنامه همکاری برای افزایش تاب‌آوری شهر تهران

تفاهمنامه پنجمین همکاری مشترک شهرداری تهران با سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جاییکا) با عنوان افزایش تاب‌آوری شهر تهران با ارتقای طرح جامع کاهش خطرپذیری شهر تهران امضا شد.

به گزارش ایسنا، محسن نادی معاون آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران تهران اظهار کرد: تقریبا بیش از 16 سال است که پروژه‌های مختلفی میان شهرداری تهران و جاییکا اجرا می‌شود و طی این 4 پروژه قبلی، برنامه‌های مختلفی تعریف شده که توانستیم اکثر این برنامه‌ها را به‌صورت پایلوت یا اجرایی به مرحله اجرا در بیاوریم. وی ادامه داد: بحث افزایش تاب‌آوری در شهر تهران با به‌روز کردن طرح‌های مرتبط است. در حقیقت در این همکاری، بازنگری در بخشی از برنامه‌های گذشته صورت می‌گیرد و با رویکرد تاب‌آوری که از رویکردهای سازمان مدیریت بحران نیز هست، به‌روز خواهد شد. امیدواریم در طول اجرای این پروژه، به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم. نماینده دفتر جاییکا در توکیو به سند سندای اشاره کرد و گفت: این سند حدود 2 سال پیش در سال 2015 به تصویب نهایی رسید و قرار است 15سال آینده یعنی سال 2030 را پوشش دهد، در حقیقت سندای اسم یکی از شهرهای ژاپن است و به‌دلیل اینکه سومین اجلاس جهانی کاهش مخاطرات بحران در سال 2015 در شهر سندای برگزار شد، نام این شهر را بر این سند گذاشتند.  

 سال 97؛ پایان بازنگری طرح تفصیلی

مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از بازنگری در طرح تفصیلی تا پایان سال 97 خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی حجت با بیان اینکه براساس قانون موظف به بازنگری در طرح تفصیلی هستیم، گفت: تا انتهای سال 97 بازنگری طرح تفصیلی انجام خواهد شد. به گفته حجت، ضوابط و مقررات حریم شهر تا پایان شهریور 97 نهایی خواهد شد و تاکنون 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین دستورالعمل پروژه‌های بزرگ در مقیاس بلندمرتبه‌سازی 96درصد پیشرفت داشته که پس از آماده‌سازی، آماده ارسال به کمیسیون ماده 5 و شورای عالی معماری و شهرسازی خواهد بود. حجت با اشاره به روند صدور پروانه‌های ساخت و ساز گفت: غیر از حالت طبیعی سال 90 و 91، سالانه حدود 9 هزار تا 10 هزار پروانه در تهران صادر شده است. در 3 ماهه اخیر 2 هزار و 442 پروانه صادر شده که برخلاف ادعایی که مطرح می‌شود با بخشنامه شهردار تهران تعداد صدور پروانه‌ها کاهش یافته و این در حالی است که در بازه زمانی 3 ماهه در سال گذشته هم همین رقم بود. وی درخصوص تشدید نظارت بر اجرای مقررات ملی ساختمان که از دیگر موضوعات مورد توجه است، اضافه کرد: جلوگیری از تخلفات ایمنی ساختمان در برابر حریق از اسکلت تا اتمام عملیات ازجمله طرح‌هایی است که تا پایان شهریور 97 محقق می‌شود.

 ارسال نامه محرمانه برای اصلاح امور مناطق تهران

معاون نظارت شورای شهر تهران از ارسال نامه‌یی محرمانه به شهرداران 22 منطقه در راستای بهبود امور و اصلاح مشکلات خبر داد.

به گزارش ایسنا، افشین حبیب‌زاده با بیان اینکه برخی پیگیری‌های ما منجر به صدور بخشنامه‌های ضدفساد در شهرداری شده است، گفت: بخشنامه شهردار تهران درخصوص ممنوعیت صدور هولوگرام یا بخشنامه‌یی که مربوط به شورای معماری مناطق صادر شد، در پی پیگیری‌های شورای شهر بوده است.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر و معاونت نظارت در هیچ تخلفی چشم نمی‌بندد، گفت: نام تک‌تک افرادی که در بروز یک تخلف نقش داشتند به همراه اسناد و مدارک دراختیار کمیته رسیدگی به تخلفات اداری تحویل داده می‌شود و اگر نیاز باشد و تخلفات بزرگ باشد افراد را به بازرسی شهرداری معرفی می‌کنیم و در برخورد با تخلفات هیچ اغماضی نداریم.

وی با بیان اینکه چندی پیش در پی احصا شدن برخی مشکلات نامه محرمانه‌یی به شهرداران

 22 منطقه ارسال کردیم، گفت: از توضیح درخصوص بندهای این نامه محرمانه معذورم اما باید بگویم که این نامه ماحصل مکاتبات و بازرسی‌های متعددی بود که مشکلات در آن احصا و پس از طبقه‌بندی و اولویت‌دهی مهم‌ترین علل ایجاد‌کننده انحرافات در مناطق به دست و طی نامه‌یی محرمانه به شهرداران 22 منطقه ارسال شد.

 

ارسال نظر