روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۳۳

 مرجع اعلام پایبندی ایران به برجام آژانس است؛پاد| رییس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه روح برجام توسط ایران نقض شده است، گفت: اینجا مرجع، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که 9 بار اعلام کرده ایران به برجام متعهد بوده است.  علی‌اکبر صالحی دیروز همچنین درباره بحث بند T که آمانو گفته باید اصلاح شود، اظهار داشت: «خیر، قبلا من گفته‌ام، آقای عراقچی و آمانو روی این بند و همچنین سازمان انرژی اتمی نظر واحدی دارند و هیچ اشکالی در این زمینه نیست.»

 خبرگزاری قوه قضاییه پاسخ احمدی‌نژاد را داد؛میزان| در پی انتشار یک پیام ویدیویی از سوی رییس‌جمهور سابق در فضای مجازی مبنی بر فرصت 48 ساعته او به رییس دستگاه قضا برای ارائه اسناد فتنه‌گری‌اش، مدیر مسوول خبرگزاری میزان به این اظهارات محمود احمدی‌نژاد پاسخ داد که در بخشی از آن خطاب به احمدی‌نژاد آمده است: «از شما سوال می‌کنم آیا شما و حلقه کم‌شمار و پرمدعای اطراف شما آنچه را علیه نظام و ارکان نظام صورت می‌دهید و داده‌اید، مصداق روشن فتنه و فتنه‌گری نیست؟» در بخش دیگری از این پاسخ‌ها آمده است: «در مورد دادگاه بابک زنجانی ادعا کرده‌اید که این دادگاه غیرعلنی بوده است، این نیز همچون بسیاری از ادعاهای خلاف واقع شما بهره‌یی از حقیقت ندارد. دادگاه این مفسد اقتصادی به‌ صورت علنی برگزار شد و وکلای متعدد و اصحاب رسانه در آن حضور داشته‌اند و مواردی از آن از رسانه ملی پخش شده است.»

 تعلل در بازگشت دانشجویان ستاره‌دار

به دانشگاه پذیرفته نیست؛ایلنا| نماینده تهران گفت: با دستور امروز رییس‌جمهور به وزیر علوم دیگر هیچ تعللی برای بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه پذیرفته نیست. فاطمه سعیدی در مورد اظهارات رییس‌جمهور در نخستین اجلاس حقوق شهروندی مبنی بر اینکه نباید دانشجوی ستاره‌دار داشته باشیم، گفت: وزیر علوم در خصوص بودجه در کمیسیون آموزش حاضر می‌شود و من قطعا این مساله را بار دیگر مطرح می‌کنم تا به سوالات درباره دانشجویان ستاره‌دار پاسخ دهد. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بدون کمترین مماشاتی تمام دانشجویان ستاره‌دار باید بتوانند از ترم آینده در کلاس درس حاضر شوند. در غیر این صورت به‌طور حتم موضوع استیضاح وزیر را پیگیری می‌کنیم.

 گشایشی در وضعیت محصوران در حال انجام است؛پانا| دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال دانشجویان پیرامون موضوع حصر از ایجاد گشایش در وضعیت محصوران خبرداد. علی شمخانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص فضای مجازی و اقدامات نظام برای مقابله با تهدیدات آن گفت: «امروز فضای مجازی پژواکی از واقعیت‌ها، ضرورت‌ها و مطالبات جوامع بوده و تاثیر غیرقابل انکاری بر متغیرهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی دارد.» دریابان شمخانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آخرین وضعیت پرونده حصر اظهار داشت: «تصمیم اتخاذ شده در خصوص ایجاد گشایش در وضعیت آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد به صورت تدریجی در حال انجام است.»

 روشنگری درباره افزایش حقوق نمایندگان؛ایلنا| نماینده تهران در مجلس گفت: مجموعه پرداختی‌های مجلس شورای اسلامی به نمایندگان با توجه به همتراز بودن گروه شغلی آنان با وزرا شاید حدود 5درصد امکانات و بودجه در اختیار وزرا باشد. حجت‌الاسلام سیداحمد مازنی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: گروه شغلی نمایندگان مجلس مشابه وزراست، براساس قانون مدیریت خدمات کشوری به آنان حقوق پرداخت می‌شود و این حقوق همتراز حقوق سایر کارکنان دولت تعیین می‌شود. این عضو فراکسیون امید مجلس با رد شایعه افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس گفت: به حساب نمایندگان مجلس علاوه بر حقوق دریافتی که کمتر از 6میلیون تومان است مبالغ دیگری بین ۱۱ تا ۱۷ میلیون تومان بابت هزینه‌های مربوط به اجاره دفاتر، کارمندان و مشاوران و خودرو واریز می‌شود.

 حمایت «کروبی» از روحانی؛برنا| فرزند مهدی کروبی از حمایت پدرش از «حسن روحانی» رییس‌جمهور خبر داد. «حسین کروبی» فرزند «مهدی کروبی» با تاکید بر اینکه از رای به روحانی پشیمان نیستیم از حمایت مهدی کروبی از روند دولت روحانی خبر داد. حسین کروبی درباره عملکرد دولت روحانی گفت: افرادی که از روحانی ابراز پشیمانی می‌کنند، باید این را در نظر بگیرند که اگر رقیب او رییس‌جمهور بود، امروز چه وضعیتی داشتیم. کروبی ادامه داد: البته نمایندگان، مطبوعات و فضای مجازی هم باید نسبت به عملکرد دولت برخورد انتقادی داشته باشند، اما همین فضای نقد را هم مدیون دولت روحانی هستیم.  

 آلودگی هوا باید به صورت «جهادی» حل شود؛ایسنا| رییس کمیسیون بهداشت و درمان خواستار حل «جهادی» آلودگی هوای تهران شد و گفت: تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا فایده‌یی ندارد. علی نوبخت دیروز در تذکر شفاهی گفت: به عنوان یک طبیب قسم خورده‌ام حافظ سلامت مردم باشم اما به علت آلودگی هوا شاهد بیماری مردم و به کام مرگ رفتن آنان هستیم. موضوع آلودگی هوا در این سطح از زلزله نیز بدتر است. نماینده تهران در مجلس با اشاره به آثار آلودگی هوا در جامعه و مجلس گفت: بیماری‌های روانی و اختلال در تصمیم‌گیری و افزایش بیماری‌های قلبی که دامان همکاران خودمان را گرفته است از آثار آلودگی هواست. موضوع توسعه سرطان‌ها نیز که سال‌های بعد نتایج آن مشخص می‌شود به دلیل آلودگی هوا ایجاد می‌شود.

 اذن رهبری بر برداشت۲۰۰ میلیون دلاری از صندوق توسعه؛خبرآنلاین| با موافقت نمایندگان برای اصلاح بخشی از قانون بودجه ۹۶، شرایطی برای کمک مالی به زلزله‌زدگان کرمانشاه شامل دریافت وام ۵۰میلیونی، کاهش هزینه برق و... مهیا شد.  نمایندگان با تصویب این طرح، شرایط را برای گرفتن وام 50میلیونی مردم زلزله‌زده، افزایش مرخصی کارکنان مناطق زلزله‌زده، کاهش 50درصدی هزینه برق مصرف و... مهیا کردند. سرانجام این طرح یک فوریتی با 178رای موافق، 20رای مخالف و 8رای ممتنع از مجموع 244نماینده به تصویب رسید.

 بررسی رد عضویت اقلیت‌های دینی؛تعادل| کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هفته آینده موضع خود را در قبال رد مصوبه حضور اقلیت‌های دینی در شورای شهر از سوی شورای نگهبان بررسی می‌کند. این را حمیدرضا کاظمی، نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با «تعادل» گفت. او افزود: در جلسه شب گذشته کمیسیون شورا، امکان طرح این موضوع فراهم نشد و در جلسه آینده در این باره تصمیم‌گیری می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان شامگاه دوشنبه طی مطلبی که در کانال فضای مجازی شخصی وی منتشر شد از عدم تایید مصوبه حضور اقلیت‌های دینی در شورای شهر خبر داد و دلیل آن را مغایرت با قانون اساسی و شرع خواند.

 

ارسال نظر