معرفی بهترین‌های ادبیات نمایشی ایران

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۳۱
معرفی بهترین‌های ادبیات نمایشی ایران

هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با معرفی برگزیدگان و اهدای نشان عالی خانه تئاتر به محمد یعقوبی به کار خود پایان داد.

شامگاه شنبه بیست و پنجم آذر، برگزیدگان هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر در سالن همایش‌های بوستان گفت‌وگو معرفی شدند.

در بخش پژوهش ادبیات نمایشی (تالیفی)، هیات‌ داوران با تقدیر از شیوا مسعودی برای تالیف «کارنامه تلخکان» (نشر نی)، مهتاب بلوکی را برای تالیف «ژان ژنه و معماری خلأ» (نشر نی) به‌عنوان نفر برگزیده انتخاب کرد.

در بخش پژوهش ادبیات نمایشی (ترجمه) نیز هیات‌ داوران ضمن تقدیر از محسن ملکی و مهدی امیرخانلو برای ترجمه «ویلیام شکسپیر» نوشته ‌تری ایگلتون (نشر مرکز) و علی تدین را برای ترجمه «بوطیقای صحنه» (نشر آگه) به‌عنوان مترجم برگزیده انتخاب کرد. بخش بعدی این مراسم اهدای نشان عالی و لوح سپاس خانه تئاتر به محمد یعقوبی نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته ‌شده تئاتر بود. در این بخش پس از قرائت بیانیه هیات‌مدیره انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر توسط محمدامیر یاراحمدی، آیلین کیخایی به نمایندگی از محمد یعقوبی که این روزها در کانادا به‌سر می‌برد، نشان عالی خانه تئاتر و لوح سپاس انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر را از محمد رحمانیان و محمدامیر یاراحمدی دریافت کرد.

 

ارسال نظر