اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۰۹

 ۱۶۱ قلم ساخت بار نخست در شرکت پالایش نفت اصفهان؛ اصفهان   واحد تحقیق و ساخت تدارکات و امور کالای شرکت پالایش نفت اصفهان از ابتدای سال جاری تا آبان ماه موفق به ساخت ۱۶۱قلم برای نخستین ‌بار با تیراژ ۱۳۶ر۸ عدد شده است. رییس پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: در این مدت اقلام ساخته شده ۲۶۰قلم با تیراژ ۴۵۰ر۳۳عدد بوده و میزان صرفه‌جویی این تولیدات برابر حدود 120.000.000.000ریال برآورد شده است.  محمدعلی صفری با بیان اینکه درحال حاضر با بیش از ۵۰۰ شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، اظهار کرد: تاکنون با این روش کارهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که حتی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت و معتبرتر از آنهاست.

  مدیرعامل و هیات همراه از مراکز انتقال نفت منطقه مرکزی بازدید کردند؛ اراک   به‌دنبال برنامه بازدید مدیرعامل و هیات همراه از منطقه مرکزی، مراکز انتقال نفت رازان، ازنا و شازند ساعاتی را میزبان اعضای هیات‌مدیره بودند. در این بازدید که با دیدار صمیمانه مدیرعامل با کارکنان این مراکز همراه بود، مشکلات و چالش‌های کارکنان مورد بررسی قرار گرفت. براساس این گزارش، مدیرعامل ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی کارکنان، رسیدن به اهداف عالی سازمان را در گرو تلاش کارکنان دلسوز و خدوم شرکت برشمرد. مدیرعامل و هیات همراه پیش از این از تاسیسات همدان و ملایر بازدید کردند.

 رونمایی نخستین اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی کشور؛ بوشهر   نخستین اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب بوشهر رونمایی شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: این اطلس به همت مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی و با همکاری دانشگاه تهران در هزار نسخه منتشر شده است. محمدمهدی بنچاری افزود: اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران در 12فصل و در 3جلد تنظیم شده که حاصل پژوهش‌های محمدباقر وثوقی و منصور گل‌صفت از استادان دانشگاه تهران است. وی گفت: خلیج فارس از سپیده‌دم تاریخ تا دوره هخامنشیان، دریانوردی ایرانیان و بنادر خلیج فارس در دوره هخامنشیان، بنادر و جزایر خلیج فارس در دوره اشکانیان، دریانوردی ایرانیان و بنادر خلیج فارس در دوره ساسانیان، دریای خزر پیش از اسلام و خلیج فارس و دریای عمان در سده‌های نخستین اسلامی و تحول فنون دریانوردی ازجمله فصل‌های این اطلس است.

اجرای موفق طرح‌های تغییر الگوی کشت در آران و بیدگل؛ کاشان   آران و بیدگل شهرستان نمونه کشور در اجرای طرح‌های تغییر الگوی کشت است.  رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: اصلاح شیوه‌های آبیاری، کاهش سطح زیرکشت، اصلاح الگو‌های کشت، ممنوعیت کاشت برخی گونه‌ها و استفاده بهینه از منابع آبی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای رفع تاثیرات مخرب خشکسالی بر کشاورزی آران و بیدگل است.  هادی یغماییان افزود: با توجه به محدودیت‌های موجود در کویر و نیاز به محصولات کشاورزی از سال۱۳۹۰ به صورت جدی برنامه تغییر الگوی کشت در آران و بیدگل اجرایی شد. وی افزود: از آن سال تاکنون بیش از ۴۲۰۰هکتار از سطح مزارع کشاورزی آران و بیدگل که بیشتر به محصولات با نیاز آبی زیاد به محصولات با نیاز آبی کم مانند پسته، گیاهان دارویی و زعفران تبدیل شد.

  افغانستان به کالا و دانش فنی ایران نیاز دارد؛ مشهد   سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: در شرایطی که سازندگی در افغانستان آغاز شده، دیگر فقط واردات کالا از ایران پاسخگو نیست و باید دانش فنی، تخصص و فناوری ایرانیان را نیز به کار گرفت.  نورالدین راغی دیروز در نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق پیشه‌وران ایالت هرات با اتاق اصناف مشهد افزود: روابط کشورها بر 2 اصل دولت محوری یا مردم محوری استوار می‌شود که روابط دولت محور از طریق انعقاد تفاهمنامه‌ها برقرار می‌شود و روابط مردم محور از طریق تبادلات تجاری بین تجار 2کشور محقق می‌شود.  وی گفت: اصناف از موثرترین نهادها برای توسعه روابط مردم محور بین کشورها به شمار می‌روند که مشروعیت و ثبات این رابطه بیشتر است و به 2کشور نفع مشترک می‌رساند. راغی اظهار کرد: روابط بین ایران و افغانستان از سال‌ها قبل استثنایی و بر مبنای اشتراکات فرهنگی، دینی و تاریخی بوده و درک دو طرفه نسبت به نیازمندی‌های آنها در حوزه بین‌المللی وجود داشته است.

 مسیر کنارک- جاسک در جنوب سیستان و بلوچستان بازگشایی شد؛ زاهدان  مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مسیر کنارک- جاسک در جنوب این استان صبح روز یک‌شنبه بازگشایی شد.  رضا اربابی اظهار کرد: این مسیر از ساعت30: 16 عصر روز ‌شنبه بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی سند سر بسته شده بود که با تلاش راهداران دیروز صبح بازگشایی شد. وی افزود: درحال حاضر تردد وسایل نقلیه در این مسیر امکان‌پذیر است. جاده کنارک - جاسک 2 استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان را به هم متصل می‌کند.

 فست فودی‌های یزد بیشتر از پزشکان عمومی است؛ یزد  در یزد 850 فست فودی وجود دارد درحالی که تعداد پزشک عمومی در این استان حدود600 تا700 نفر است. رییس مرکز دیابت یزد با بیان اینکه ۸۵۰ فست فودی در یزد وجود دارد، گفت: آمار فست فودی‌های یزد از تعداد پزشکان عمومی بیشتر است. آقایی میبدی افزود: این تعداد فست فودی شامل ساندویچی، فلافلی و پیتزافروشی است که آمار بسیار بالایی را نشان می‌دهد.  وی تصریح کرد: ما در کشور دو برابر دنیا نمک مصرف می‌کنیم که این مقدار زیاد نمک در همین فست فودهایی است که استفاده می‌شود و باید نسبت به آگاهی خانواده‌ها در ارتباط با مصرف خوراکی‌های سالم اقدام جدی شود تا آنها نیز بدانند که چه خوراکی‌هایی برایشان مفید و چه غذایی مضر است.     

 ۲۰۰۰ هکتار معادن شورآب دریایی در استان بوشهر شناسایی شد؛ بوشهر   رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر با اشاره به شناسایی ۲هزار هکتار معادن شورآب دریایی در استان گفت: این معادن توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.  سیدحسین حسینی‌محمدی بعدازظهر دیروز در جلسه شورای معادن استان بوشهر با بیان اینکه 225معدن در استان بوشهر دارای پروانه بهره‌برداری است، اظهار کرد: 225واحد معدنی طبقه یک مصالح ساختمانی در استان بوشهر وجود دارد که 94معدن آن فعال است.  وی با بیان اینکه پروانه بهره‌برداری 75معدن در استان بوشهر باطل شده است، افزود: به زودی برای واگذاری این معادن به سرمایه‌گذاران جلسه مزایده برگزار می‌شود. وی گفت: با توجه به فراهم شدن بازار معادن استان بوشهر در کشور قطر، فعالیت معادن استان بوشهر رونق می‌یابد.

 

ارسال نظر