وعده جهش در امکانات رفاهی و خدمات ‌درمانی فرهنگیان

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۹۳۴
وعده جهش در امکانات رفاهی و خدمات ‌درمانی فرهنگیان

معلمان گله دارند؛ هم حق‌التدریس‌ها هم استخدامی‌ها. امکانات و حقوق پایین باعث شده بیشتر کسانی که باید تنها فکرشان آموزش و تربیت کودکان باشد، به فکر شغل دوم و سوم هم باشند. حالا وزیر آموزش و پرورش وعده داده که در آینده‌یی نه چندان دور شاهد جهش بخش رفاهی و خدمات‌ درمانی برای فرهنگیان در کشور خواهیم بود.

 محمد بطحایی تاکید کرد: یکی از سیاست‌هایی که آموزش و پرورش دنبال می‌کند، ارائه خدمات رفاهی و درمانی مناسب برای فرهنگیان است تا بتوانیم در شأن یک فرهنگی در کشور به آنها خدمات ارائه کنیم. او ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌یی بسیار خوبی در استان و کشور در دست اجراست که ان‌شاءالله در آینده‌یی نه چندان دور شاهد جهش بخش رفاهی و خدمات درمانی برای فرهنگیان در کشور خواهیم بود. وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل ممنوعیت‌های قانونی که وجود دارد، از بخش اعتبارات دولتی، نه اعتباری برای انجام چنین کارهایی وجود دارد و نه اجازه‌یی که بتوان چنین مراکزی را احداث کرد.

بطحایی اظهار کرد: آنچه در حال اتفاق افتادن است، این مراکز از محل منابع داخلی استان‌ها و خیرینی که مشارکت می‌کنند، احداث می‌شوند. وی افزود: امیدواریم با طبع بلندی که خیرین دارند، به همراه منابع داخلی استان‌ها، بتوانیم شاهد افتتاح چنین مراکزی باشیم. وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در کل کشور در یک سال آینده مراکز متعددی افتتاح خواهد شد. این درمانگاه‌ها و مراکز خدمات درمانی به تدریج در حال افتتاح هستند. صبح دیروز، 25 آذرماه با حضور سیدمحمد بطحایی درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان در شهرستان اهواز افتتاح شد. درمانگاه شبانه‌روزی فرهنگیان اهواز با مساحت 2هزار مترمربع زیربنا و 1800 مترمربع محوطه حیاط و پارکینگ، در خیابان 13 منطقه کیانپارس اهواز افتتاح شد. این درمانگاه دارای بخش‌هایی از جمله، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، سونوگرافی، رادیولوژی، بخش عمومی و تخصصی، اورژانس و تزریقات و تراکم استخوان است. اعتبار هزینه شده برای ساخت درمانگاه فرهنگیان در اهواز یک‌میلیارد و 500میلیون تومان و از منابع اعتبارات نوسازی و بازسازی است.

 

ارسال نظر