اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۹۵

 صادرات 93‌میلیون دلاری کالا به افغانستان از سیستان و بلوچستان-زاهدان| ‌رییس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: میزان کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به کشور افغانستان طی 7ماهه سال جاری به ارزش 93‌میلیون و 742 هزار و 492 دلار رسیده است که از مجموع میزان کل صادرات استان 44درصد، به کشور افغانستان اختصاص دارد.

‌به گزارش ایسنا به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار افزود: میزان 49‌میلیون و 880 هزار و 806 دلار کالا طی زمان 7 ماهه سال جاری از طریق بازارچه‌های مرزی و ‌میزان 43‌میلیون و 861 هزار و 686 دلار کالا نیز از گمرکات استان به افغانستان صادر شده است‌. میرشکار در خصوص عمده اقلامی که به کشور افغانستان طی 7 ماهه امسال صادر شده، اظهار کرد: مصالح ساختمانی (سیمان)، قیر، تخم گشنیز، سیب درختی و محصولات شیمیایی و صنعتی از جمله اقلامی بوده که به افغانستان صادر شده است‌. وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان کل صادرات استان به کشورهای افغانستان و پاکستان در 7ماهه سال جاری به ارزش 214‌میلیون و 431 هزار و 636 دلار است.

 نگرانی در زمینه رسوب‌گذاری مخزن سداکباتان وجود ندارد- همدان| سرپرست شرکت آب منطقه‌یی استان همدان درباره فاجعه پرشدن مخزن سد اکباتان با رسوبات، گفت: در حال حاضر سد بهره‌برداری استانداردی دارد و هر سال که سد سرریز شود، دریچه‌ها باز شده و رسوبات پشت سد نیز خارج می‌شود بنابراین نگرانی در زمینه پر شدن سد وجود نخواهد داشت ضمن اینکه رسوب امری طبیعی است و در همه سدها رخ می‌دهد. منصور ستوده اظهارکرد: سد اکباتان از سال 42 به بهره‌ ‎‌برداری رسیده و تا سال 78 با ظرفیت 5‌میلیون مترمکعب و قابلیت تنظیم تا 8‌میلیون مترمکعب میزان رسوبات جمع‌آوری شده در پشت سد 2میلیون مترمکعب بوده است به‌طوری که در زمان ساخت سد میزان ورود رسوبات نیز پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: در سال 78 بخش عمده‌یی از رسوبات سد اکباتان خارج و به علت افزایش جمعیت همدان افزایش ارتفاع سد مطرح شد و ظرفیت این سد از 5‌میلیون مترمکعب به 40‌میلیون مترمکعب رسید و تراز آبگیری سد تغییر کرد.

 نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون داخلی در ‌گنبدکاووس برپا شد‌- گرگان|نمایشگاه تخصصی مبلمان و لوستر و دکوراسیون داخلی منزل از عصر دیروز در ۸۲ غرفه در شهرستان گنبدکاووس گشایش یافت.

خلیل رجبلی رییس صنعت،معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس دیروز در مراسم افتتاح نمایشگاه مبلمان و لوستر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی مبلمان و لوستر و دکوراسیون داخلی منزل تا 24 آذرماه در انبار غله، پشت اداره گاز، از ساعت 16 تا 22 شب دایر است. رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس افزود: 82 غرفه با 15 تا 25 درصد تخفیف نسبت به قیمت بازار، با 70 درصد تولیدگران کشور و یافت‌آباد تهران و 30 درصد تولیدگران استان گلستان برپا است. رییس صنعت، معدن و تجارت شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه، ارائه محصولات باکیفیت و تولیدات داخلی کشور با بهترین تولید و برند و قیمت مناسب برای شهروندان شهرستان گنبدکاووس و شرق گلستان است. وی اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف حمایت از تولیدات داخلی با شرکت برندهای معروف داخلی راه‌اندازی می‎شود تا با حمایت از این برندها بتوانیم به اشتغال واقتصاد جامعه کمک کنیم.

 برداشت 7هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان-بندرعباس| معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات استان هرمزگان گفت: از ابتدای فصل برداشت (تیرماه امسال) تاکنون 7هزار تن میگوی پرورشی از مزرعه‌های این استان برداشت شده است. علی کریمی از آذر ماه به عنوان اوج برداشت میگوی پرورشی در استان هرمزگان نام برد و پیش‌بینی کرد که این رقم تا پایان فصل برداشت (هفته اول دی ماه) به حدود 12هزار تن افزایش یابد. این مقام مسوول در شیلات هرمزگان میزان برداشت سال گذشته از مزرعه‌های پرورش میگوی استان را 10 هزار تن عنوان کرد و افزود: این مقدار در سال جاری 2 هزار تن افزایش خواهد داشت. معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان سطح زیر کشت مزرعه‌های پرورش میگوی این استان را در سال جاری 3هزار و 600هکتار عنوان کرد.

 تدوین استاندارد غذایی18 کشور توسط ایران- کرج| رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به دستاوردهای علمی این سازمان در سطح جهانی گفت: اکنون استاندارد غذایی و کشاورزی 18 کشور توسط این سازمان تدوین و تنظیم می‌شود. نیره پیروزبخت دیروز در هفتمین همایش تجلیل از واحدهای نمونه برتر ملی استاندارد کشور در پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین‌دشت البرز افزود: امسال سازمان ملی استاندارد ایران در بین 163 کشور رتبه 23 را به دست آورد. وی ادامه داد: واگذاری تدوین استانداردهای غذایی و کشاورزی (کدکس) گروه خاور نزدیک به ایران، موفقیت بزرگی برای کشورمان است. پیروزبخت گفت: در حوزه کشورهای اسلامی جایگاه بسیارخوبی داریم که حدود 20 نشان استاندارد بین‌المللی برای عرضه مواد غذایی حلال با همکاری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد در دست تدوین است.

 کاهش استقبال برای خرید میوه شب یلدا در اصفهان- اصفهان| رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروش اصفهان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم در سال جاری، شاید امسال مردم نتوانند چله بگیرند. نوروزعلی اسماعیلی پیرامون بازار شب یلدا در اصفهان اظهار کرد: قدرت خرید مردم در مقایسه با سال گذشته بسیار پایین آمده است و استقبال برای خرید میوه در این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌شدت کاهش یافته است. رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروش اصفهان ادامه داد: البته پیش‌بینی می‌شود استقبال مردم برای خرید میوه شب یلدا همچنان ادامه‌دار باشد. اسماعیلی به قیمت عمده‌فروشی برخی میوه‌های شب یلدا اشاره کرد و گفت: هر کیلو پرتقال تامسون کوهستان 5500 تومان، انار شهرضا 6000 تومان، سیب سمیرم 3000 تومان، خیار اصلاح شده نو 3800 تومان و هندوانه نو 1200 تا 1300 تومان در بازار میوه و تره‌بار و به فروش می‌رسد. وی اضافه کرد: این قیمت‌ها با افزایش 25 درصدی از واحدهای میوه و سبزی‌فروشی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. امیدواریم وضعیت اقتصادی مردم بهبود یابد و رونقی در بازار حاصل شود.

 

ارسال نظر