کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۰۸

دیدار جانسون با ولیعهد امارات در ابوظبی

ولیعهد ابوظبی در دیدار با وزیر خارجه بریتانیا که به امارات رفته توسعه روابط دو جانبه را بررسی کردند. به گزارش خبرگزاری امارات، محمد بن زاید آل نهیان در کاخ پادشاهی الشاطئ با بوریس جانسون درباره تحولات منطقه‌یی و بین‌المللی گفت‌وگو کرد. جانسون و آل نهیان بر اهمیت هماهنگی مشترک جهت رویارویی با تروریسم، افراط‌‌گری، خشونت و نیز برقراری امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

 

قطر از بریتانیا ۲۴ جنگنده تایفون می‌خرد

قطر برای خرید ۲۴هواپیمای جنگنده تایفون قراردادی به ارزش 8 میلیارد دلار با بریتانیا امضا کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این دومین قرارداد بزرگ نظامی قطر در هفته جاری است. قطر پیش‌تر نیز قراردادی ۱۲میلیارد دلاری ازجمله برای خرید ۱۲جنگنده رافال با فرانسه امضا کرده بود. برای بریتانیا نیز که درحال خروج از اتحادیه اروپاست، یافتن بازارهای پرسود جدید اهمیت فراوان دارد.

 

اردوغان: اسراییل حکومت تروریستی است

رییس‌جمهوری ترکیه در ارتباط با تصمیم مناقشه‌برانگیز دونالد ترامپ درباره به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل از این رژیم به عنوان حکومت تروریستی نام برد؛ حکومتی که کودکان را می‌کشد. به گزارش دویچه‌وله  وی با یاد کردن از اسراییل به عنوان نیروی اشغالگر گفته با هر وسیله‌یی خواهد کوشید، جلو به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل را از طرف امریکا بگیرد.

تورم افغانستان کمتر از 4 درصد اعلام شد

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرده که تورم در افغانستان حدود 3.7درصد است. نرخ تورم در پاکستان نیز ۷ الی ۹درصد است. به گزارش بی‌بی‌سی، رییس بانک مرکزی افغانستان گفته، کشورش توانسته با کنترل قیمت بهترین وضعیت را در کنترل نرخ تورم داشته باشد. با توجه به اینکه افغانستان کشور واردکننده است، بخشی از این تورم ممکن است که تورم وارداتی باشد. افغانی واحد پولی افغانستان در سال ۱۳۹۶ در برابر دلار ۳درصد ارزش خود را از دست داده است.

سفیر عربستان اردنی‌ها را تهدید کرد

سفیر عربستان در امان، مردم اردن را به دلیل شعارهایی که علیه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی سر داده بودند، تهدید کرد. به ‌گزارش القدس‌العربی خالد بن فیصل بن ترکی، سفیر عربستان در امان به ‌شدت از برخی نمایندگان اردنی انتقاد کرده است. این نمایندگان از هشدار سفارت عربستان به اتباعش درباره مشارکت در تظاهرات علیه اقدام امریکا درخصوص قدس انتقاد کرده بودند. تحلیلگران اردنی معتقدند، مداخله سفارت عربستان نشان‌دهنده بحران در روابط دو کشور است.

 

ارسال نظر