اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۲۱

اجرای طرح «کارشا مال» در باشگاه مشتریان بانک ملت

باشگاه مشتریان بانک ملت با هدف اجرای طرح شرکای تجاری باشگاه مشتریان، طرح جدیدی را با عنوان «کارشا مال» به مرحله اجرا گذارد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت در این طرح نیز همانند روال گذشته، تمامی اعضای باشگاه مشتریان در ازای خرید از شرکای تجاری معرفی شده در وب‌سایت باشگاه مشتریان از درصد تخفیف معین شده برای هر یک از مجموعه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

براساس این گزارش در این دوره از اجرای طرح، اعضای باشگاه مشتریان بانک ملت می‌توانند علاوه‌ بر خرید حضوری از شرکای تجاری معرفی شده از شرکای تجاری دیجیتالی مانند دیجی کالا، تپسی، اسنپ فود، آژانس مسافرتی علی بابا و... نیز به‌ صورت غیرحضوری و با تخفیف خرید کنند.  در این طرح، اعضای باشگاه مشتریان بانک ملت در ازای واگذاری ۵ کارشا، کد تخفیف خود را از وب‌سایت باشگاه مشتریان دریافت و با ورود کد تخفیف در وب‌سایت شریک تجاری، خرید خود را با مبلغ کمتر انجام می‌دهند این گزارش حاکی است، اطلاعات تکمیلی درخصوص فهرست کامل شرکای تجاری دیجیتالی، درصد تخفیف قابل ارائه به اعضا و تعداد کارشای مورد نیاز به طور کامل در وب‌سایت باشگاه مشتریان و زیرمجموعه منوی خرید از کارشا مال در دسترس اعضا قرار خواهد گرفت.

 

۱۰ میلیون تومان مبلغ وام ازدواج در سال ۹۷

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۷، یکصدمیلیون ریال یا دوره بازپرداخت چهارساله است.  به گزارش «تعادل» براساس لایحه بودجه سال ۹۷ شبکه بانکی مجاز است، ایران چک‌های مورد نیاز کشور را پس از تصویب شورای پول و اعتبار تولید و با مسدود کردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیات نظارت اندوخته اسکناس (موضوع ماده (۲۱) قانون پولی و بانکی کشور) منتشر کند.  همچنین به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع منابع در اختیار پس‌انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۷، یکصدمیلیون ریال یا دوره بازپرداخت چهارساله است.  بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۲۰هزار میلیارد ریال مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه بانکی و رشد مبلغ مزبور را به تفکیک ۱۴هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) و ۶هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه‌های ذی‌ربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی پرداخت کند. در صورتی که هر یک از دستگاه‌های مذکور نتواند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذرماه ۱۳۹۷ استفاده کند، سهمیه مذکور به دیگر دستگاه‌های مشمول تعلق می‌گیرد.  در اجرای ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با اولویت زندانیان زن معسر قرار می‌گیرد.

 

تهیه سامانه اطلاعات مالیاتی بانک‌ها

رییس کل سازمان امور مالیاتی از تهیه سامانه‌یی با همکاری بانک مرکزی برای دریافت اطلاعات مالیاتی بانک‌ها خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۱۰۵هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده است.  به گزارش «تعادل» سیدکامل تقوی‌نژاد درباره اظهارات روزهای اخیر وزیر اقتصاد درباره تعیین مهلت برای بانک‌ها جهت ارائه اطلاعات مالیاتی گفت: تاکنون اکثر بانک‌های دولتی و خصوصی پس از برگزاری جلساتی با شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌های خصوصی همکاری مناسبی را در این زمینه داشتند؛ در عین حال تفاهمنامه‌یی نیز با بانک مرکزی داشتیم. بانک‌ها اعلام کردند اطلاعات خود را به صورت تجمیعی در اختیار بانک مرکزی و از آن طریق در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهند.

وی گفت: با همکاری بانک مرکزی مشغول تهیه سامانه‌یی برای دریافت اطلاعات مالیاتی بانک‌ها هستیم که البته این اطلاعات محرمانه تلقی شده و ما حق انتشار آن را نداریم. یکی از محورهای کنفرانس سال جاری مالیات‌ستانی از کسب و کارهای دیجیتال است. گردش مالی بالایی در این نوع کسب و کارها وجود دارد اما سود فعالیت‌های کسب و کارهای دیجیتال بالا نیست. در عین حال در برخی مشاغل مانند اسنپ و حمل و نقل عمومی به دلیل معافیت رانندگان تاکسی و شاغلان در بخش حمل و نقل عمومی از پرداخت مالیات، از شرکت‌های فعال در این بخش در صورت سودآوری مالیات اخذ می‌شود.

 

صدور مجوز افزایش سرمایه دو بانک توسعه‌ای

دو وزارتخانه تعاون و ارتباطات می‌توانند پس از تصویب هیات‌وزیران از محل فروش اموال غیرمنقول مازاد خود تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش سرمایه دو بانک توسعه تعاون و پست‌بانک اختصاص دهند.  براساس لایحه بودجه سال ۹۷ به هر یک از وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های وابسته آنها اجازه داده شده تا سقف ۵ هزار میلیارد ریال اموال غیرمنقول مازاد خود را که واگذاری آن مشمول سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی نیست با رعایت قوانین و مقررات مربوط به فروش برسانند و منابع حاصله را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا پس از تصویب هیات‌وزیران برای افزایش سرمایه بانک‌های توسعه تعاون و پست‌بانک اختصاص یابد.

 

ارسال نظر