تفاهم بروکسل و لندن

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۹۷
تفاهم بروکسل و لندن

 تایمز:

ترزا می ‌با حضور در بروکسل، توجه‌ها را بیش از پیش به برگزیت جلب کرده بود. بسیاری نگران آن بودند که نخست‌وزیر بریتانیا، نتواند در مذاکرات بروکسل با اتحادیه اروپا به توافق برسد. این روزنامه نیز در صفحه اول خود خبر از موفقیت بریتانیا در توافق بروکسل منتشر کرده است. مهم‌ترین مانع بر سر راه این توافق، اختلاف در مرز ایرلند شمالی بود که به گفته تایمز، ترزا می، تاکید کرده که توافق با جمهوری ایرلند پابرجا مانده و پست مرزی میان این دو کشور وجود نخواهد داشت. در موضوع ایرلند، درخواست جمهوری ایرلند، تعیین نشدن مرز دقیق میان دو ایرلند بود. نیل ریچموند سناتور حزب فاین‌گیل ایرلند در این باره گفت: تعیین مرز دقیق برای ایرلند، توافق جمعه نیک را تهدید می‌کند. ترزا می‌ همچنین اعلام کرده است که شهروندان اتحادیه اروپا در بریتانیا همانند قبل می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. رسانه‌ها پیش از این نیز از حصول توافقی خبر داده‌اند که طبق آن لندن حاضر است برای خروج از اتحادیه اروپا، 45 تا 55 میلیارد یورو بپردازد.

 ال‌پایس:

این روزنامه در روزهای اخیر صفحه اول خود را به ماجرای انتقال پایتخت اسراییل به قدس اختصاص داده است. دیروز در صفحه اول این روزنامه اسپانیایی، گزارشی از حضور نظامیان اسراییلی منتشر شد. به گزارش ال‌پایس، پس از آنکه دونالد ترامپ با به رسمیت شمردن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سفارت امریکا را به این شهر منتقل کرد، فلسطین، شاهد تنش‌های بسیاری بوده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، در درگیری‌های فلسطینیان با نظامیان اسراییلی بیش از 200 فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه زخمی شدند. شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون مجموعا 8 قطعنامه در مورد قدس صادر کرده است که در این قطعنامه‌ها بر حفظ نظم و امنیت قدس و محافظت از مقدسات و پرهیز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکید شده است و در آنها هرگز قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته نشده است.

اقدام امریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه‌ها و معاهده‌های بین‌المللی است.

  وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از آتش‌سوزی‌های گسترده در کالیفرنیا منتشر کرده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، آتش‌سوزی‌های گسترده که از هفته قبل در ایالت کالیفرنیا در امریکا آغاز شده است همچنان ادامه دارد. گفته شده که در پی ادامه یافتن آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیا یک زن سالمند جان خود را از دست داد. براساس این گزارش، جسد سوخته این زن 70 ساله در حالی در خودرو شخصی وی پیدا شد که در تلاش برای فرار از منطقه، خودرو او دچار حریق شده بود. آتش‌سوزی‌های گسترده در بخش جنوبی این ایالت امریکا در حالی از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده که وزش باد شدید به‌شدت آتش‌سوزی‌ها افزوده است. طبق گزارش رسانه‌های محلی طی هفته گذشته 6 مورد آتش‌سوزی در مناطق مختلف ایالت کالیفرنیا رخ داده که منجر به تخریب و ویرانی بیش از 750 بنا و ساختمان شده و هزاران نفر از ساکنان محلی را بی‌خانمان کرده است.

 

 

ارسال نظر