اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۶۹

سیاست‌های واردات غذا سختگیرانه می‌شود

رییس سازمان غذا و دارو از سختگیرانه‌تر شدن واردات محصولات غذایی خبر داد و گفت: اقدام دیگرمان این است که در راستای افزایش کیفیت محصولات و فرآورده‌های غذایی بتوانیم به صنایع غذایی کمک کنیم تا تکنولوژی‌هایشان را به‌روز کرده و با کیفیت بهتری محصولات‌شان را ارائه کنند. غلامرضا اصغری با اشاره به اولویت‌های غذایی این سازمان به ایسنا گفت: یکی از اقدامات‌مان در حوزه غذا این است که اولا نظارت‌هایمان را هم بر صنایع غذایی و هم در سطح بازار گسترش دهیم. بر این اساس نمونه‌های محصولات را از سطح بازار جمع‌آوری کرده و آنها را مورد پایش قرار می‌دهیم.

او با بیان اینکه در عین حال در نظر داریم تا سیاست‌های واردات در حوزه غذایی را سختگیرانه‌تر کنیم، افزود: در این حوزه طوری عمل می‌کنیم که برنج، روغن و سایر محصولاتی که وارد کشور می‌شوند، استانداردهای لازم را داشته باشند. اصغری همچنین گفت: در این راستا ما محصولات غذایی وارداتی را به چندین آزمایشگاه ارسال می‌کنیم تا مورد بررسی قرار گیرند. رییس سازمان غذا و دارو همچنین اظهار کرد: اقدام دیگرمان این است که در راستای افزایش کیفیت محصولات و فراورده‌های غذایی بتوانیم به صنایع غذایی کمک کنیم تا تکنولوژی‌هایشان را بروز کرده و با کیفیت بهتری محصولات‌شان را ارائه کنند. بر این اساس برای این کار تسهیلات ارزان قیمت بانکی به صنایع غذایی داده می‌شود تا بتوانند این کار را انجام دهند.

وقوع 728 زلزله در ایران تنها در یک ماه

در آبان ماه امسال 728 زمین‌لرزه نقاط مختلفی از کشور را تحت تاثیر قرار داده که بزرگ‌ترین آن زلزله 7.3 ریشتری روز یک‌شنبه 21 آبان ماه در کرمانشاه بوده است.

گزارش‌های شبکه لرزه‌نگاری کشور نشان می‌دهد که در آبان ماه امسال در مجموع 728 زمین لرزه با قدرت بین دو و نیم تا هفت و سه دهم ریشتر ثبت شده است که از این تعداد، 404 زمین لرزه معادل 56درصد بین دو و نیم تا سه ریشتر، 278 زلزله معادل 38 درصد بین سه تا چهار ریشتر و 45 زمین لرزه معادل شش درصد بالای چهار ریشتر قدرت داشته است.

از میان 728 زلزله رخ داده در کشور چهار زمین‌لرزه با بزرگی بیش از دو و نیم ریشتر در محدوده استان تهران یعنی از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد را تحت تاثیر قرار داده که تنها یکی از آنان درمحدوده جغرافیایی استان تهران بوده است. علاوه براین طی این مدت در استان تهران 9 زمین‌لرزه خفیف و با قدرت کمتر از 2.5 ریشتر رخ داده که بیشترین آن با چهار مورد در شهرستان فیروزکوه بوده است. در ماه گذشته هیچ زلزله‌یی که بیش از 2.5 ریشتر بزرگی داشته باشد در محدوده مناطق 22گانه تهران رخ نداده است.

مشکلات بیماران اوتیسم در مجلس بررسی می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه بیماری مانند اوتیسم خاص محسوب نمی‌شود، گفت: بنیاد بیماری‌های خاص در رابطه با این بیماری کمک‌های زیادی انجام داده و با تشکیل کمیته‌یی قرار است مشکلات این بیماران در مجلس بررسی شود. محمدجواد کیان، معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد بیماری‌های خاص در سومین همایش بین‌المللی اوتیسم گفت: طبق تعریف کشوری، بیماری خاص به بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که فرد مبتلا برای داشتن یک زندگی عادی باید مراقبت‌ها و درمان‌های خاصی را که نیازمند هزینه‌های گزاف است، انجام دهد. او ادامه داد: در سال ۱۳۷۵ با پیشنهاد دکتر فاطمه هاشمی و حمایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی  رییس‌جمهوری وقت، بنیاد بیماری‌های خاص شکل گرفت و در این ۲۱ سالی که از زمان تاسیسش می‌گذرد، خدمات چشمگیری را به بیماران خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی ارائه داده است. همچنین با شکل‌گیری بنیاد بیماری‌های خاص، کلیه خدمات مربوط به این بیماران رایگان شد و قوانینی برای حمایت از آنها به تصویب رسید. معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد بیماری‌های خاص با بیان اینکه کمیته‌های استانی از سوی بنیاد در استان‌های مختلف تشکیل شده است تا مسائل و مشکلات بیماران خاص را در هر استان حل کند، افزود: پیش از تشکیل بنیاد بیماری‌های خاص تعداد مراکز درمانی این بیماران بسیار کم بود، اما در حال حاضر می‌بینیم که تعداد آنها افزایش یافته است؛ به‌طوری که قبل از تاسیس بنیاد ۱۲۷ مرکز درمانی برای بیماران خاص داشتیم که اکنون به ۱۳۰۰ مرکز افزایش یافته است. کیان با بیان اینکه طبق قانون، سه بیماری در کشور خاص محسوب می‌شوند، ادامه داد: این در حالی است که بنیاد بیماری‌های خاص برای بیماری‌های مانند سرطان، ام‌اس و ای‌بی هم اقدامات خوبی انجام داده است.

 

ارسال نظر