روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۲۳

 رییس‌جمهوری فرا رسیدن روز ملی قطر را تبریک گفت-پاد| رییس‌جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی قطر را به شیخ تمیم بن محمد آل ثانی امیر دولت قطر تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور، روابط فیمابین در تمام زمینه‌ها بیش از پیش گسترش یابد.  در بخشی از پیام رییس‌جمهوری آمده است: « فرا رسیدن روز ملی قطر را به جنابعالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور، شاهد گسترش روزافزون روابط فیمابین در تمام زمینه‌ها باشیم. »

  تلاش دولت برای تصویب لایحه قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران -فارس| معاون رییس‌جمهور در امور مجلس گفت: خواسته دولت این است که هر چه زودتر لایحه قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور به صحن مجلس بیاید.

حسینعلی امیری در مورد‌ آخرین وضعیت لایحه قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: فکر کنم این لایحه بیش از دو سال است که در مجلس است و اینکه چه زمانی به صحن علنی می‌آید باید از دوستانمان در مجلس شورای اسلامی سوال شود.  امیری خاطرنشان کرد: دولت خواسته‌اش این بوده که هر چه زودتر این لایحه در دستور کار علنی مجلس قرار گیرد.

 رونمایی از باتری اتمی 20 فروردین 1397-خبر رادیو| رییس سازمان انرژی اتمی از رونمایی از باتری اتمی در 20 فروردین 1397 خبر داد و گفت: پس از تکمیل و طی مراحل آزمایشی امیدواریم 20 فروردین ماه سال آینده (1397) از این باتری رونمایی کنیم.  علی‌اکبر صالحی با بیان اینکه این باتری در حال حاضر در مرحله آزمایشی است، عنوان کرد: ان‌شاءالله پس از تکمیل و طی مراحل آزمایشی امیدواریم 20 فروردین ماه سال آینده (1397) از این باتری رونمایی کنیم.  وی با بیان اینکه این باتری کارایی‌های فراوان دارد به کارایی آن در حوزه سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: در امر سلامت و مواردی که نیاز به باتری است، طول عمر این باتری‌ها حدود 50 سال است که می‌تواند در بدن انسان‌ها کاشته شود و مورد استفاده قرار گیرد.

  فساد سفیر عراق برای نمایندگان قطعی نشده است-برنا| صبح دیروز مجتبی ذوالنوری، نماینده مجلس مدعی شد: «بخشی از پول‌هایی که برای ویزای اربعین از مردم دریافت شده، به جیب سفیر عراق رفته»، اما رییس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت که این موضوع هنوز برای نمایندگان قطعی نشده است.  احدی‌آزادی‌خواه که چند روز پیش درخواست رایزنی وزارت خارجه کشورمان با عراق برای تغییر سفیر این کشور در ایران را داده بود، درباره دلیل این درخواستش گفت: هنوز واریز بخشی از پول‌های ویزای اربعین به جیب سفیر عراق در ایران برای ما قطعی نیست. اما این شبهه منطقی وجود دارد که صدور ویزای عتبات عالیات در ایام اربعین بیش از 60 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، در حالی که بدون دلیل این ویزاها از مبادی غیررسمی صادر شده است.

 راهی جز ایستادگی در برابر اقدام ترامپ وجود ندارد| یادگار امام (ره) پیرامون انتقال سفارت امریکا به قدس شریف بیانیه‌یی صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «آقای ترامپ با این اقدام متوهمانه و نابخردانه، علاوه بر نفی تعهدات بین‌المللی بر خلاف تمام شعارهای امریکا در حمایت از صلح و دفاع از حقوق بشر قدم برداشت. راهی جز ایستادگی همه دولت‌های اسلامی و اعتراضات گسترده عموم مسلمانان در سراسر جهان در حمایت از مقاومت ملت مظلوم فلسطین وجود ندارد. »

  هیچ ایرانی در عراق عملیات تروریستی انجام نداده است-ایسنا| وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه تروریست‌ها از کشورهای مختلفی به عراق آمدند، گفت: هیچ ایرانی را ندیدم که در عراق سلاح به دست بگیرد و عملیات تروریستی انجام دهد.  به گزارش روزنامه الندی، ابراهیم جعفری در سمینار «بعد از رقه و موصل، تثبیت خاورمیانه و مبارزه با تروریسم در جهان» که در منامه پایتخت بحرین برگزار شد، گفت: زمانی که گروهک تروریستی داعش وارد عراق شد، ایران برای کمک به ما اعلام آمادگی کرد. ما نیز از آنها مستشار خواستیم و آمدند همان‌گونه که از کشورهای دیگر مستشار خواستیم.  وی با اشاره به اینکه من نه ایرانی هستم و نه نماینده ایران در این سمینار هستم بلکه عربم و به عرب بودنم افتخار می‌کنم، گفت: من هیچ ایرانی را ندیدم که در عراق سلاح به دست بگیرد و عملیات تروریستی انجام دهد.

 

ارسال نظر