اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۶۲

 اهدای قرآن‌ به‌ استانداری بوشهر توسط ‌پاسارگاد

 بانک ‌پاسارگاد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود و در ادامه طرح اهدای کتب نفیس به دانشگاه‌ها، مراکز علمی، نهادها، استادان و فرهیختگان، یک جلد کتاب نفیس قرآن طباخ هروی را به عنوان اثری ارزشمند و ماندگار به استاندار بوشهر اهدا کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک ‌پاسارگاد، این قرآن نفیس به خط عبدالله طباخ هروی از شاگردان جعفر تبریزی(بایسنقری) از قرآن‌های نفیس و کم‌نظیر گنجینه آستان قدس رضوی است که در سال 1040هجری قمری وقف حرم حضرت امام‌رضا(ع) شده است. این کتاب در سال 1394 با حمایت بانک‌ پاسارگاد چاپ و رونمایی شد. عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در مراسم اهدای این کتاب ضمن تقدیر از بانک‌ پاسارگاد به عنوان بانک حامی فرهنگ و هنر، ایفای مسوولیت‌های اجتماعی از سوی این بانک را ارزشمند خواند و خواستار تداوم اینگونه حمایت‌ها شد. گفتنی است «مصحف شریف خراسان» در قرن نهم هجری قمری توسط «عبدالله طباخ هروی» کتابت شده‌ و در آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود. این مصحف شریف در قطع رحلی سلطانی 33*47 سانتی‌متر مربع به جهت نوع تذهیب، خوشنویسی و کتابت بی‌نظیر و از بدایع روزگار است؛ در این کتاب چند نوع هنر با هم آمیخته‌ شده که زیبایی و ماندگاری آن را چندین برابر کرده است. از این هنرمند بزرگ قرن نهم هجری به‌جز کتابت قرآن کریم آثار چندانی باقی نمانده است. اهدای این اثر ارزشمند به ‌منظور بهره‌مندی خطاطان، هنرمندان و دانشجویان به برخی از نهادها و مراکز فرهنگی به ‌ویژه دانشکده‌های علوم و ادبیات انسانی دانشگاه‌ها ادامه خواهد داشت.

 تاثیر رشد خدمات مهر ایران در بهبود اقتصاد و جامعه

زمانی‌قمی، استاندار یزد گفت: خدمات، طرح‌های تسهیلاتی و سیاست‌های اعتباری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اهداف اقتصاد مقاومتی و بهبود شاخص‌های اجتماعی همسو است. به گزارش روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مرتضی اکبری، مدیرعامل و سلیمان توکلی، عضو هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف تشریح پتانسیل‌های بانک در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی رییس‌جمهور به وزیر اقتصاد با محمود زمانی‌قمی، استاندار یزد دیدار و گفت‌وگو کردند. دکتر اکبری در این دیدار ضمن اشاره به دستاوردهای یک دهه فعالیت موثر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جامعه بیان کرد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته و گام‌های برداشته شده برای رفع نیازهای اساسی، تهیه مایحتاج ضروری و تامین کمبودهای مالی اقشار نیازمند، این بانک به جایگاه ویژه‌یی نزد مردم، خیرین و سازمان‌های حمایتی و مردم نهاد دست یافته است. وی افزود: در ۸ ماه گذشته منابع قرض‌الحسنه بانک نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته و بالغ بر ۵۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های ازدواج جوانان، معیشت، سلامت و درمان و حمایت از مددجویان پرداخت شده است. مرتضی اکبری خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاستگاه مردمی دارد و با توجه به تنوع سبد محصولات خود می‌تواند در رفع مشکلات مالی اقشار زحمتکش جامعه خصوصا در مناطق محروم موثر واقع شود. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: امسال این بانک در راستای تحقق و اجرای مسوولیت‌های اجتماعی بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به توزیع اقلام آموزشی و بهداشتی میان دانش‌آموزان با اولویت مناطق محروم اختصاص داده است و با توجه به آسیب‌های وارد شده در زلزله اخیر استان کرمانشاه در ساخت و بازسازی مدارس روستایی، مراکز بهداشت و درمان و بهبود معیشت مردم منطقه مشارکت می‌کند. در ادامه این جلسه، زمانی‌قمی استاندار یزد نیز با بیان برخی طرح‌های درحال اجرا خصوصا در عرصه اشتغال‌زایی و کارآفرینی گفت: در این زمینه سیاست استان تمرکز بر حمایت از واحدهای کوچک و متوسط است که می‌تواند به تسریع در رشد و رونق اقتصادی همچنین بالا بردن نرخ اشتغال کمک کند و در این راستا خدمات و طرح‌های تسهیلاتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بسیار تاثیرگذار خواهد بود. وی همچنین لزوم توجه به خواسته کشاورزان را یادآور شد و افزود: کشاورزان و روستاییان نقش بسزایی در تامین مایحتاج ضروری و نیازهای غذایی کشور دارند و از این رو تلاش برای رفع مشکلات این قشر از جامعه نیز جزو اولویت‌های اصلی استانداری به شمار می‌رود و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این بخش نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. استاندار یزد بر لزوم هم‌افزایی سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای تجمیع منابع قرض‌الحسنه یا انتقال بخشی از گردش مالی خود به شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تاکید کرد و گفت: تقویت توان مالی این بانک منجر می‌شود تا افراد بیشتری از خدمات و طرح‌های تسهیلاتی قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

 الگوی بانکداری اسلامی قابل تعمیم به جهان است

الگوی بانکداری اسلامی تحت نظارت مشترک علمای شیعه و أهل سنت قابل تعمیم به جهان اسلام است. دکترآیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار طی سخنانی در همایش گفتمان‌ وحدت، توسعه بانکداری اسلامی و اقتصاد مقاومتی که در بندرعباس برگزار شد با اشاره به جایگاه بانکداری اسلامی در نظام اقتصادی مبتنی بر موازین شرعی گفت: این واقعیت که بانک‌های‌ اسلامی در جریان رکود اقتصادی بزرگی که بانک‌های امریکایی به جهان تحمیل کردند، آسیب ندیدند، مایه سربلندی ما مسلمانان است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات بانک انصار، دکتر ابراهیمی با تشریح جایگاه بانک انصار در شبکه بانکی کشور و مزیت‌های رقابتی آن تصریح کرد: پیشتازی بانک انصار در به ‌کارگیری فناوری‌های ‌نوین بانکی، پیشگامی در حوزه قرض‌الحسنه در میان بانک‌های جهان اسلام، اهتمام و اقدام جدی در تحقق و استقرار اقتصاد مقاومتی، پیاده‌سازی عقود اسلامی و انطباق عملیات بانکی مبتنی بر موازین شریعت، انجام مسوولیت‌های اجتماعی بانک، کمک به اشتغال جوانان و کم بضاعتان، کسب پی‌درپی مقام نخست سلامت اداری کشور، احراز رتبه نخست بانکداری اسلامی در بین بانک‌های کشور بالاترین جایگاه سودآوری در شبکه بانکی و شفافیت اطلاعات در بازار بورس ازجمله مزیت‌های رقابتی بانک انصار در وضعیت جاری شبکه بانکی کشور است.

 

ارسال نظر