اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۳۷

تجمع کارمندان اخراجی بانک صادرات مقابل مجلس

جمعی از نیروهای شرکتی اخراجی بانک صادرات مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از خانه ملت، جمعی از نیرو‌های شرکتی بانک صادرات مقابل خانه ملت تجمع کردند. این 600 کارمند از ابتدای مهرماه از بانک صادرات اخراج شده‌اند. در ابتدای مهرماه قرارداد این نیرو‌ها به اتمام رسید و بدون اطلاع قبلی به آنها اعلام شد که دیگر در محل کار حاضر نشوند، چراکه قراردادشان لغو شده است. میانگین سابقه نیروهای تهران در بانک صادرات 2سال و نیروهای شهرستان‌های مختلف 14ماه است، در این مدت نیروهای شرکتی کارهای خدمات الکترونیک بانک‌ها را انجام می‌دادند و آمارها رشد 100درصدی خدمات الکترونیک را نشان می‌دهد. این تجمع‌کنندگان با اشاره به اینکه لغو قرارداد به اسم تعدیل نیرو صورت گرفته، می‌گفتند نیروهای شرکتی به این دلیل بود که به‌زودی قانون جذب نیروهای شرکتی تصویب می‌شود، لذا برای پیشگیری از جذب نیروهای شرکتی بانک چنین اقدامی انجام داده است.

حمایت «اگزیم بانک» مجارستان از تولید مشترک در ایران

مدیرکل همکاری‌های مشترک اقتصادی وزارت امور خارجه مجارستان از حمایت کامل اگزیم بانک این کشور برای تامین مالی و سرمایه‌گذاری در تولید مشترک اتوبوس‌های ایکاروس در ایران با مشارکت تولیدکنندگان توانمند داخلی خبر داد.

- عزم جدی دولت مجارستان و شرکت ایکاروس برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در تولید مشترک اتوبوس‌های درون شهری در ایران؛

- مدیرکل همکاری‌های مشترک اقتصادی وزارت امور خارجه مجارستان: اهمیت سند تفاهم امضا شده میان گروه توسعه صنایع و معادن شهر و شرکت اتوبوس‌سازی ایکاروس مجارستان درخصوص تولید مشترک اتوبوس‌های شهری و لزوم پیگیری برای عملیاتی شدن آن؛

- مدیرعامل گروه توسعه صنایع و معادن شهر: فاینانس این پروژه که توسط اگزیم بانک مجارستان و با تامین مالی 85درصد بهای فروش اتوبوس‌های شهری با بازپرداخت 10 ساله صورت خواهد پذیرفت از نقاط قوت این تفاهمنامه است.

بازدید عضو هیات‌مدیره بانک «صنعت» از نیروگاه مازندران

 حسین عسکری عضو هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن از آخرین وضعیت پیشرفت نیروگاه غرب مازندران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، نیروگاه یاد شده با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی با ظرفیت اسمی ۴۹۲ مگاوات و ظرفیت عملی ۴۶۰مگاوات از آخرین تکنولوژی کلاس F توربین گازی برخوردار است. این شرکت صرفه‌جویی سالانه ۲۰۰میلیون مترمکعب گاز طبیعی را در مقایسه با متوسط مصرف نیروگاه‌های کشور به همراه دارد و موجب کاهش مصرف گاز و کاهش آلایندگی محیط‌زیست می‌شود.

بازدید عضو هیات‌مدیره بانک «رفاه» از مناطق زلزله‌زده

عضو هیات‌مدیره بانک رفاه در معیت مسوولان عالی‌رتبه کشور از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، فرشید فرخ‌نژاد از برخی مناطق زلزله‌زده شهرستان قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و همچنین شعب و منازل مسکونی کارکنان بانک رفاه بازدید و در دیدار با مردم آسیب‌دیده بر مساعدت و همکاری بانک رفاه تاکید کرد. در ادامه این بازدید، با حضور رییس کل بانک مرکزی، هیات همراه، فرماندار قصرشیرین و تعدادی از مسوولان استان جلسه‌یی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد که طی آن سیف ضمن ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان بر پرداخت سریع و به‌موقع تسهیلات بانکی تاکید کرد و مقرر شد درخصوص سایر اقدامات از قبیل کمک به احداث مدارس، خانه‌های بهداشت و... به‌صورت متمرکز تصمیم‌گیری شود.

رسیدگی به حساب‌های «تعاونی وحدت» از 11 آذر

پرداخت حداکثر یک میلیارد ریال به اشخاصی که مجموع مانده سپرده‌های آنها در تعاونی منحله وحدت (آرمان) بیش از این مبلغ است، از 11 آذر ماه آغاز می‌شود.

سپرده‌گذاران تعاونی منحله وحدت که 390هزار سپرده‌گذار دارد می‌توانند طبق جدول زمان‌بندی و با به ‌همراه داشتن اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی و دفتر حساب یا گواهی سپرده به یکی از شعب موسسه اعتباری ملل در سراسر کشور مراجعه کنند. فرآیند پرداخت یک میلیارد ریال به حساب‌هایی با موجودی بیش از این مبلغ به سپرده‌گذاران تعاونی منحله وحدت از 11 آذر ماه آغاز می‌شود و تا 5 دی ادامه دارد.

موسسه اعتباری ملل مرداد ماه امسال با مصوبه شورای پول و اعتبار مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی منحله وحدت (آرمان) را عهده‌دار شد؛ تعیین تکلیف سپرده‌گذاران این تعاونی با موجودی حداکثر یک میلیارد ریال به دنبال تصمیم سران سه قوه برای رفع مشکل سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز، از هفته گذشته آغاز شد و اکنون افرادی که بیش از این مبلغ در حساب خود دارند، می‌توانند تا سقف 100میلیون تومان برداشت داشته باشند.

هشدار لاریجانی به بانک مرکزی

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با بیان اینکه مجلس پیگیر مشکلات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری است گفت: مجلس، بانک مرکزی را در مسیر حل مشکل قرار داد و اگر بانک مرکزی هر چه زودتر مشکل را حل نکند رفتار مجلس نسبت به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تغییر خواهد کرد.

 

ارسال نظر