اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۹۰

 بازدید مدیرعامل و هیات همراه از پروژه احداث تاسیسات ملایر-همدان| مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و هیات همراه از پروژه احداث تاسیسات ملایر بازدید کردند.

جعفری‌نسب، معماریان و برخی اعضای هیات‌مدیره به همراه مسوولان منطقه مرکزی با حضور در پروژه احداث تاسیسات ملایر از نزدیک با روند پیشرفت این پروژه بازدید کردند. براساس این گزارش، پروژه احداث تاسیسات ملایر در مجاورت انبارهای نفت جدید پخش ملایر در مساحتی به متراژ 17840 مترمربع با پیشرفت 42درصدی در حال انجام است. شایان ذکر است 4100 مترمکعب عملیات خاکبرداری، 80 تن جوشکاری مربوط به اسکلت ساختمان‌ها به همراه 1459 مترمکعب عملیات بتن‌ریزی برنامه‌ریزی شده است.

 برگزاری نهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه (آب) در اراک-اراک| به همت دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با حضور مدیران و مسوولان شرکت آب و فاضلاب، اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نهمین جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه «آب» برای 270 دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی در کانون امام خمینی شهر اراک و همزمان توسط جامعه همیاران منابع طبیعی برای 128 دانش‌آموز کلاس اولی 2 مدرسه ابتدایی شهر اراک برگزار شد.  به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، طراوتی مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت با اعلام خبر فوق گفت: این جشنواره همه ساله همزمان با یادگیری واژه آب به‌عنوان نخستین کلمه‌یی که دانش‌آموزان فرا می‌گیرند در سراسر کشور برگزار می‌شود. وی با اشاره به اینکه واژه آب متشکل از حرف اول و دوم حروف الفبای فارسی نخستین واژه‌یی است که دانش‌آموزان خواندن و نوشتن آن را فرا می‌گیرند، افزود: باتوجه به اینکه کشور ما در منطقه‌یی خشک و نیمه‌خشک واقع شده و حفظ آب برای نسل‌های آینده امری لازم و ضروری است علاوه بر فرهنگسازی مصرف بهینه آب که همه ساله از سوی روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب در سطح مدارس استان انجام می‌شود، جشنواره فراگیری نخستین واژه نیز از برنامه‌های اجرایی این دفتر طی 10 ساله گذشته بوده است.

 آموزش اساسی‌ترین راهکار برای ارتقای ایمنی جاده‌هاست-ساری| رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی استان مازندران در مراسم «کودک و ایمنی» که به‌مناسبت روز یادمان قربانیان سوانح ترافیکی برگزار شد، عنوان کرد: آموزش اساسی‌ترین راهکار برای ارتقای ایمنی جاده‌هاست. ناصر اسدپور در این مراسم عنوان کرد: این برنامه با هدف آشنایی نسل نوپا و آینده‌ساز با مسائل ایمنی در جاده‌ها ازجمله استفاده از پل‌عابر پیاده، کمربند ایمنی، دقت به تابلوها و علائم و آشنایی نوجوانان با حرفه راهداری به اجرا در آمد. وی از دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های کشور یاد کرد و گفت: این افراد در آینده مسوولیت‌های مختلفی را در کشور برعهده خواهند گرفت که آموزش زیربنایی برای این نسل می‌تواند نقش بسزایی در جهت بالا بردن سطح کیفی و کمی زندگی شهروندان در آینده ایفا کند. اسدپور دانش‌آموزان را افرادی دارای هوش و توان فکری بالا دانست و افزود: این افراد می‌توانند نقش موثر و مفیدی در حفظ و نگهداری راه و اجرای قوانین و مقررات داشته باشند و ما را در این مسیر کمک و یاری دهند.

 تولید 100 تن بذر پرورشی در لرستان-خرم‌آباد| معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان از تولید 100 تن بذر پرورشی در استان خبر داد. طهماسب حسین‌پور اظهار کرد: کشور به ارقام مختلف گندم و جو متناسب با اقلیم و شرایط متنوع آب و هوایی مناطق گوناگون نیاز دارد و در این راستا تحقیقات گسترده‌یی انجام می‌شود. وی اضافه کرد: تنش‌هایی ازجمله شوری، کم‌آبی و آفات و بیماری‌ها نیاز به ارقام و بذور اصلاح شده سازگار با شرایط حاکم را افزایش می‎دهد. حسین‌پور از کشت بذور پرورشی 1، 2 و 3 گندم در ایستگاه تحقیقاتی سراب چنگایی خبر داد و افزود: حدود 20 هکتار از اراضی منطقه با استفاده از ارقام اصلاح شده جدید کشت شده‌ است.

 آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه گازرسانی گلستان در مراوه‌تپه-گرگان| فرماندار مراوه‌تپه از اجرای پروژه بزرگ‌ترین گازرسانی به روستای غرب مراوه‌تپه و کرند گنبدکاووس بازدید کرد. اسمعیل تاجی در این بازدید اظهار کرد: این پروژه به طول 29 کیلومتر خط انتقال اصلی از دیکلی داش تا همت‌آباد مراوه‌تپه است. وی افزود: با اجرای این پروژه گازرسانی، 9 روستای مراوه‌تپه با جمعیتی بیش از 10 هزار نفر و روستاهای مرزی شهرستان گنبدکاووس ازجمله کرند و هوتن، از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند. فرماندار مراوه‌تپه تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال 97 روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

 طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد در راه مجلس-مشهد| استاندار خراسان‌رضوی گفت: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری از سوی هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود. به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان دیروز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌ها و طرح‌های اقتصادی شهرستان سرخس در جمع خبرنگاران افزود: طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد در اواخر دولت یازدهم توسط شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسید. وی اظهار کرد: معاون اول رییس‌جمهوری قول دادند که پس از رفع برخی مشکلات و هماهنگی‌های لازم با مجلس شورای اسلامی، طرح مزبور برای بررسی و تصویب به مجلس خواهد رفت. وی گفت: برخی قوانین مربوط به مناطق آزاد تجاری با قوانین مربوط به وقف مغایرت دارد لذا آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای حل این مشکلات و همکاری با مدیریت استان در این زمینه اعلام کرده است.

 انجام 15درصد از امور گمرکی در خراسان‌شمالی به‌صورت سیار-بجنورد| مدیر گمرک خراسان‌شمالی گفت: حدود 15درصد از امور گمرکی کالا در خراسان‌شمالی برای صادرات به‌صورت سیار (ارزیابی در محل) انجام می‌شود. جواد جعفری با اشاره به اینکه گمرک سیار (ارزیابی در محل) از ابتدای تشکیل گمرک خراسان‌شمالی در این استان وجود داشته است، افزود: این امر برای تسهیل در امر صادرات کالا برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرکننده انجام می‌شود. وی ادامه داد: کارشناسان گمرکی در محل واحدهای تولیدی یا انبار کالاهایی که باید آنها صادر شوند حضور می‌یابند و تمام امور گمرکی، ثبت، پلمب و... را انجام می‌دهند. جعفری تصریح کرد: این امر تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های صادرات کالا خواهد داشت.

 

ارسال نظر