اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۱۴

  نخستین شهردار زن کار خود را آغاز کرد

بوشهر| اعظم صمصامی، شهردار آبپخش از توابع شهرستان دشتستان به عنوان نخستین شهردار زن در استان بوشهر فعالیت خود را شروع کرد. وی که دارای مدرک کارشناسی ارشد طراحی شهری است، اوایل آبان با رای همه اعضای شورای اسلامی شهر آبپخش به عنوان هشتمین شهردار این شهر انتخاب شد. مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر در مراسم معرفی شهردار آبپخش گفت: انتخاب یک زن به عنوان شهردار نشان‌دهنده توجه ویژه مردم آبپخش به توانمندی‌های بانوان است. مهرداد ستوده افزود: نیمی از جمعیت کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند و باید در سطوح مختلف مدیریتی نماینده داشته باشند.

 توسعه صنعت گردشگری مهم‌ترین هدف سند چشم‌انداز یزد است

یزد| معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری یزد گفت: با توجه به محدودیت‌های توسعه صنایع آلاینده در یزد، توسعه صنعت گردشگری به عنوان صنعت پاک یکی از اهداف بسیار مهم سند توسعه و چشم‌انداز شهرستان یزد است. مهدی حاج‌حیدری در جلسه بررسی روند اجرایی اهداف توسعه صنعت گردشگری با بیان اینکه یکی از نکات برجسته تدوین این سند استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان در حوزه مختلف بوده است، افزود: ضروری است برای اجرایی کردن اهداف سند چشم‌انداز توسعه شهرستان از نخبگان دانشگاهی، کارشناسان حوزه‌های مختلف و افراد مجرب در بخش‌های مختلف استفاده شود.

 

 پیام شهردار ساری به مناسبت روز بسیج مستضعفان

ساری| مهدی عبوری، شهردار ساری در پیامی سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام‌خمینی(ره) را گرامی داشت. در بخش‌هایی از پیام عبوری آمده است:«به تقویم ایران اسلامی ۵ آذر، روز بسیج مستضعفان نام گرفته است. روزی که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد. همانطور که ایشان فرموده بودند، تشکیل بسیج از برکات و الطاف جلیله خداوند تعالی بوده است.  بی‌تردید امروز شکست داعش به دست جبهه مقاومت اسلامی نتیجه دوراندیشی و تدبیر امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج بوده که به رهبری و راهبرد ولایی امام خامنه‌ای حاصل آمده است. بسیجی که برای آحاد ملت ایران، مدرسه عشق و مکتب شاهدان گشت.  اینجانب ضمن تبریک این روز و هفته مبارک، یک خداقوت به تمامی بسیجیان ایران اسلامی و امت واحده اسلام عرض می‌دارم و به تأسی از پیر جماران از خداوند متعال می‌خواهم که این حقیر را با بسیجیان محشور گرداند.

 عفونت ریوی «دهقان فداکار» تحت کنترل است

تبریز| رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت هوشیاری دهقان فداکار گفت: ریزعلی خواجوی اکنون در حالت خواب‌آلودگی قرار دارد اما عفونت ریوی تحت کنترل بوده و اختلالات انعقادی به وجود آمده نیز درحال کنترل است. محمدحسین صومی در عیادت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با «دهقان فداکار» که به بخش آی‌سی‌یو بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شده است، اظهار کرد: پس از بررسی‌ها در بیمارستان میانه به‌ علت وجود لخته در اندام تحتانی دهقان فداکار و با توجه به اینکه اگر در بیمارستان تبریز بستری شود امکان رسیدگی نیز بیشتر خواهد بود از این ‌رو به درخواست مسوولان و خانواده محترمشان به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل شده و هم‌اکنون در بخش‌ آی سی یو بخش پیوند اعضای بیمارستان امام‌رضا(ع) که مجهزترین آی‌سی‌یو را دارد، بستری است.

 

 تولید نیمی از سویای کشور در مغان

اردبیل| درحالی که کشورمان در خودکفایی روغن به‌‌شدت نیازمند توسعه کشت دانه‌های روغنی است، نیمی از سویای کشور در شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد تولید می‌شود. اکبر صمدی، فرماندار پارس‌آباد با بیان اینکه از 85هزار تن سویای تولیدی در کشور 45هزار تن در پارس‌آباد و بیله‌سوار تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: 11هزار هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان پارس‌آباد به کشت سویا اختصاص یافته است. وی تولید 27هزار تن سویا را در پارس‌آباد در قالب کشت پاییزه یادآور شد و افزود: این میزان تولید 10درصد افزایش تولید را نسبت به سال‌های پیش نشان می‌دهد.

 بهره‌برداری از 7 طرح عمرانی در گیلان

رشت|  7طرح عمرانی در آخرین روز از هفته بسیج با 827 میلیون تومان هزینه در استان گیلان به بهره‌برداری رسید. این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از 5 پایگاه مقاومت بسیج در سیاهکل، لاهیجان و سنگر یک سالن ورزشی در دیلمان سیاهکل و یک واحد مسکن مددجویان در رودسر بود. همچنین در مراسمی از بسیجیان نمونه اسلام‌آباد سنگر تجلیل شد.

 ورود بخش خصوصی برای تامین زیرساخت‌های ورزشی

تهران| معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: کمبود زیرساخت‌های ورزشی در استان تهران ضرورت حضور خیرین، بخش خصوصی و نهادهای مردمی را می‌طلبد.  مهران سرپرست با اشاره به ضرورت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تمام دستگاه‌ها با مسوولیت‌پذیری وارد گود شده و جهت رفع آن هر چه در توان دارند به کار ببرند. وی ادامه داد: برای رفع مشکلات باید یک نهضت مشارکت همگانی به‌وجود ‌آید تا در کمترین زمان ممکن برخی ناهنجاری‌ها و مشکلات را رفع و رجوع کنیم البته اثربخشی این اقدامات قدری دیر خود را نشان می‌دهد؛ در این میان ورزش ظرفیتی است که در کنار کاهش هیجانات موجب رشد بدنی و جسمانی فرد می‌شود.

 

ارسال نظر