اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۰۶

رکورد خرید آنلاین «جمعه سیاه» در امریکا

اینترفاکس  شهروندان امریکا در جمعه سیاه و در مدت ۲۴ ساعت، بیش از ۵ میلیارد دلار در فروشگاه‌های آنلاین هزینه کردند. براین اساس میزان خرید آنلاین امریکایی‌ها در این روز 16.9درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.  بهره‌گیری از نرم افزارهای تخفیف که امکان دسترسی به صد سایت بزرگ آنلاین را در اینترنت برای کاربران فراهم کرده، مهم‌ترین عامل در افزایش فروش در جمعه سیاه امریکا بوده است.  در کنار افزایش فروش اینترنتی، خریدهای مستقیم از فروشگاه‌ها در این روز یک‌درصد کاهش را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

عرضه وصله‌های «اچ‌پی» برای چاپگرهای تجاری

زد دی نت  شرکت اچ‌پی تعدادی وصله نرم‌افزاری برای نصب روی میان افزارچاپگرهای تولیدی خود عرضه کرده که جلوی اجرای کدهای مخرب از سوی مهاجمان روی این چاپگرها را می‌گیرد.   شناسایی آسیب‌پذیری چاپگرهای تولیدی اچ‌پی نخستین بار توسط محققان شرکت امنیتی FoxGlove Security صورت گرفت.  جزییات فنی این آسیب‌پذیری‌ها در قالب بولتن امنیتی CVE-2017-2750 منتشر شده است. از جمله چاپگرهای اچ‌پی که با این مشکل مواجه هستند می‌توان به مدل‌های PageWide Enterprise Color MFP 586 و HP Color LaserJet Enterprise M553 اشاره کرد.  اچ‌پی به کاربران هشدار داده که سواستفاده از آسیب‌پذیری امنیتی میان افزارهای این چاپگرها برای طراحی بدافزار آغاز شده و کاربران باید هر چه زودتر وصله‌های به روزرسان را بارگذاری و نصب کنند.

عروسک «استیو جابز» برای کریسمس

ورج  ظاهرا استیو جابز مدیرعامل مرحوم شرکت اپل تا بدان حد محبوبیت دارد که می‌توان با ساخت عروسک وی با امکانات متنوع به کسب درآمد امیدوار بود.  عروسک یادشده توسط شرکت دم تویز و در ابعاد واقعی خود استیو جابز ساخته شده و به همراه آن 10 مدل لوازم جانبی و سه دست قابل تعویض هم عرضه می‌شود.  یکی از این دست‌ها باز و دو مدل دیگر کم و بیش بسته هستند و با افزودن آنها به عروسک استیو جابز می‌توان وی را در حالات مختلفی بازسازی کرد.

عروسک یادشده به کاربران امکان می‌دهد تا لحظات مهم زندگی جابز را بازسازی کنند که از جمله آنها می‌توان به مراسم رونمایی نخستین‌ای پد، یا کار کردن وی با رایانه‌یی مک و غیره اشاره کرد. همراه با این عروسک یک مدل کوچک و خاطره‌انگیز عروسکی از رایانه مک بوک ایر هم عرضه می‌شود.

پیش فروش این عروسک آغاز شده و علاقه‌مندان با پرداخت 193 دلار می‌توانند این کار را انجام دهند. به نظر می‌رسد این عروسک متفاوت در فصل خرید تعطیلات کریسمس کم و بیش با استقبال مواجه شود.

شناسایی آسیب‌پذیری تازه در «لینوکس»

وی‌تری  محققان موسسه امنیت سایبری روسی دکتروب از شناسایی آسیب‌پذیری تازه‌یی در سیستم عامل لینوکس خبر می‌دهند که به هکرها امکان می‌دهد از راه دور به این سیستم عامل نفوذ کنند. مهاجمان سایبری از این طریق می‌توانند زمینه نفوذ به درون سیستم عامل لینوکس را فراهم و داده‌های کاربران در این سیستم عامل متن باز را سرقت کنند.

بررسی‌های کارشناسان امنیتی نشان می‌دهد علاقه هکرها به نفوذ به سیستم عامل‌های متن باز و نسخه‌های مختلف لینوکس روزبه‌روز در حال افزایش است، زیرا کاربران این سیستم عامل‌ها نیز در حال بیشتر شدن است.

تروجان مورد استفاده در این حمله جدید به لینوکس Linux.BackDoor.Hook.1 نام دارد و قبل از هر چیز library libz را هدف قرار می‌دهد که برای فشرده‌سازی و باز کردن مجدد برنامه‌های لینوکس به کار می‌رود. از این تروجان می‌توان برای اجرای دستورات مخرب، بارگذاری ناخواسته فایل روی رایانه، اجرای برنامه‌ها بدون اطلاع کاربر و ارتباط با سرورهای دیگر از راه دور استفاده کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد آسیب‌های وارده به رایانه‌ها در اثر طراحی این تروجان در دست نیست.

ابداع سیستم جلوگیری از هک ابررایانه

 تلگراف  محققان دانشگاهی سیستمی جدید ابداع کرده‌اند که با سرعت مگابیت برثانیه کدهای رمزگذاری تولید و به این ترتیب از سرقت اطلاعات ابررایانه‌ها جلوگیری می‌کند.

به تازگی سیستم رمزگذاری با سرعت بالایی ابداع شده که از سرقت اطلاعات ابررایانه‌ها جلوگیری می‌کند.

باتوجه به پیشرفت‌های اخیر در حوزه رایانه‌های کوانتومی به زودی هکرها تلاش می‌کنند به این رایانه‌های قدرتمند نفوذ کنند. آنها سعی می‌کنند رمزهای هرگونه اطلاعات آنلاین (از سوابق پزشکی گرفته تا تراکنش‌های آنلاین کاربران) را بگشایند. درهمین راستا دانشمندان نوعی سیستم رمزگذاری کوانتومی ضد هک ساخته‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو سیستم جدیدی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند کدهای رمزگذاری را با سرعت مگابیت برثانیه بسازد. حال آنکه در روش‌های فعلی چنین کدهایی با سرعتی ۵ تا ۱۰ برابر کمتر ساخته می‌شود. این روش رمزگذاری دربرابر حملات معمول هک بسیار مقاوم است.

دانیل گوتیه مولف این تحقیق می‌گوید: این روش که QKD نام دارد با استفاده از ویژگی‌های بنیادین کوانتوم مکانیک تغییرات ذرات ریز مواد مانند الکترون یا فوتون‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و با استفاده از این تغییرات هرگونه نفوذ امنیتی را به هر دو طرف هشدار می‌دهد.

 

 

ارسال نظر