در خصوص یارانه‌های نقدی باید تصمیم قطعی گرفته شود

۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۶۴
در خصوص یارانه‌های نقدی 
باید تصمیم قطعی گرفته شود

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم گفت: اقتصاد مردم محور، موثرترین راهبرد برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و بودجه دولت است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر کریمی در جلسه اعضای کمیسیون اقتصادی با معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با موضوع بحث و تبادل نظر پیرامون لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور اظهار کرد: امروزه در شرایطی قرار داریم که انتظار مردم از دولت بیشتر شده و نمونه آن نگاه و انتظار بالای مردم درخصوص نقش دولت در مدیریت حوادث و بلایای طبیعی و عدم وجود ساز وکارهای مبتنی بر حمایت‌های بیمه‌یی در این حیطه است.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در زمینه افزایش منابع درآمدی دولت از محل فروش نفت و اخذ مالیات گفت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌یی است که نمی‌توان در شرایط رکودی موجود فشار بیشتری به مردم و فعالان اقتصادی برای دریافت مالیات بیشتر تحمیل کرد و از طرفی شرایط بازار جهانی نفت هم به گونه‌یی است که نمی‌توان به افزایش درآمدهای حاصل از فروش نفت امیدوار بود و ممکن است به دلیل اعمال تحریم‌های جدید شاهد کاهش درآمدهای نفتی کشور نیز باشیم. نماینده اراک در مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین هزینه‌های دولت، پرداخت یارانه‌های نقدی است که باید در این خصوص یک تصمیم قطعی گرفته شود و از فشاری که بر دولت در این حوزه وارد می‌شود، کاسته شود. وی با تاکید بر راه‌های افزایش درآمد دولت نظیر مالیات بر سیگار گفت: در لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر سیگار از 15درصد کنونی به 9درصد کاهش یافته درحالی که باید جهت ارتقای سطح سلامت مردم مالیات بر سیگار به ‌شدت افزایش یابد.

 

 

ارسال نظر