روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۴۱

شهردار تبریز مدیرعامل سازمان صنایع کوچک شد

شاتا  وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی نجفی را به عنوان معاون وزیر، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منصوب کرد. محمد شریعتمداری در حکمی صادق نجفی را جایگزین علی یزدانی در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کرد. در بخشی از این حکم آمده است: «ضمن بهره‌گیری از عوامل دلسوز و ظرفیت‌های موجود و راهبری و انجام با درایت امور بنگاهداری در شرکت‌های تابعه نسبت به همفکری و هماهنگی با انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی، مراتب تحقق رئوس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت رونق تولید و توانمند‌سازی بخش خصوصی در حوزه صنایع کوچک و متوسط، برنامه‌ریزی جامع در جهت توسعه صنعتی کشور بر مبنای آمایش سرزمین، جذب منابع مالی و رشد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را با توجه ویژه به مناطق کم برخوردار و مشارکت طلبی از بخش غیر دولتی در اجرای طرح‌های نیمه تمام با اولویت صنایع صادرات گرا، تقویت مناسبات و همکاری با مراکز علمی، پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان مبادرت نموده به نحوی که شاهد رشد و توسعه صنایع کوچک و متوسط، انجام مکان یابی صحیح در احداث واحدهای تولیدی در شهرک‌های جدید صنعتی بر اساس طرح آمایش سرزمین و پدافند غیر عامل و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بلا استفاده تولید صنعتی با حمایت و ایجاد و زیر ساخت‌های لازم در سطح کشور باشیم.»

تقویت واحدهای تولیدی

نایب‌رییس اتاق اصناف فراهان در استان مرکزی گفت: ایجاد و تقویت واحدهای تولیدی گامی موثر در مسیر اقتصاد مقاومتی است. جواد بهزادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه تعداد صنوف تولیدی در شهرستان فراهان بسیار اندک است، خواستار فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای گسترش صنوف تولیدی در این شهرستان شد. او افزود: تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، با تکیه بر توان و تخصص صاحبان صنوف و حمایت دولت از واحدهای تولید امکان‌پذیر است و در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی در شهرستان‌های کوچک فراهم شود. نایب‌رییس اتاق اصناف فراهان ادامه داد: برای رونق تجارت باید با تقویت واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی گامی بلند و مهم در مسیر اقتصاد مقاومتی ‌برداریم و در شهرهای کوچکی همچون فراهان واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع کشاورزی مانند صنایع بسته‌بندی یا صنایع غذایی و … را ایجاد کنیم. او افزود: اصناف از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی در مقایسه با دیگر بخش‌ها برخوردار هستند اما در برنامه‌های توسعه، تاکنون نقش اصناف نادیده گرفته شده و چنانچه قرار باشد در اقتصاد کشور، تحولی رخ دهد از طریق اصناف بهتر محقق می‌شود. بهزادی تاکید کرد: برای بالا بردن میزان واحدهای تولیدی باید وام اشتغال‌زایی با بهره کم صورت بگیرد تا جوانان با انگیزه که جویای کار هستند وارد عرصه تولید شده و بتوانند در این مسیر گام موثر بردارند.

حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد

هم‌افزایی در تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی موضوعی است که شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به همراه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در راستای تحقق آن گام برخواهند داشت. به گزارش ایسنا، دبیرخانه شورای مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در تفاهمنامه‌یی با سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برای هم‌افزایی در تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و معرفی فرصت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی از طریق کلیه ابزارها و شیوه‌های ممکن و معمول به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی و تجاری ایران در داخل و خارج تاکید کرد. این تفاهمنامه برای افزایش توان برون‌گرایی اقتصادی ملی و استفاده از ظرفیت مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های مختلف اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با هدف تسهیل و گسترش تولید و صادرات، انتقال فناوری و تامین منابع لازم برای بهره‌گیری حداکثری کشور از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این مناطق، تفاهمنامه همکاری فی‌مابین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نیز سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به امضا رسید. ازجمله مفاد مهم این تفاهمنامه همکاری در زمینه تهیه فهرست به‌روز شده فرصت‌های سرمایه‌گذاری جهت ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی، همکاری در زمینه جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور، تلاش برای ارائه ترتیبات نهادی و حقوقی لازم برای تبدیل فرصت‌های تجاری شرکت‌های مهم بین‌المللی صاحب بازار در ایران به سرمایه‌گذاران خارجی و تولیدی در کشور، تلاش جهت اصلاح یا حذف موانع و مقررات زائد درازای توسعه سرمایه‌گذاری و... است.

کیفیت تولیدات داخلی روند کاهشی نیست

ایسنا    مدیرکل نظارت بر اجرای صنایع غیرفلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: فعالیت مناسب مدیران کنترل کیفی سبب شد که در دوران زکام اقتصادی و بیماری صنعت، کیفیت محصولات تولید داخل کاهش نیابد. محمد احمدی‌مقدم اظهار کرد: دستیابی به کیفیت و استانداردها راهی طولانی و بی‌انتهاست که نیازمند تلاشی مستمر و با برنامه‌ریزی است؛ چراکه بدون برنامه‌ریزی نمی‌توان راه به جایی برد و تصمیم‌گیری‌ها باید با اهداف کلان کشور هماهنگ شود. این مسوول با اشاره به ضرورت آموزش برای مدیران کنترل کیفی، ادامه داد: در نیمه نخست امسال قریب به ۱۴۸ هزار نفر ساعت برای مدیران کنترل کیفی در کشور اجرا شده و باید توجه داشت که آموزش به‌صورت یکنواخت و تکراری نباشد. او با بیان اینکه همه مکلف به اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: همه باید در راستای اهداف برنامه ششم توسعه به خصوص بند (پ) ماده ۶۰ فعالیت‌های مناسبی را انجام دهند و با توجه به منشور حقوق شهروندی فعالیت خود را با روحیه‌یی جهادی ادامه دهند.

 

ارسال نظر