تاکید نماینده امریکا در آژانس بر پایبندی کشورش به برجام

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۷۶
تاکید نماینده امریکا در آژانس بر پایبندی کشورش به برجام

امریکا در بیانیه خود که روز جمعه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد با استقبال از آخرین گزارش مدیرکل آژانس از اجرای برجام مدعی شد که واشنگتن به تعهدات خود طبق این توافق پایبند است و به این کار ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، نیکول شامپاین، بیانیه کشورش در نشست روز جمعه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را قرائت کرد که در آن امریکا از ادامه راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر اجرای تعهدات مرتبط هسته‌یی ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) استقبال شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امریکا یک بازنگری دقیق در سیاست‌هایش در قبال ایران شامل بازبینی برجام انجام داده است. ما پس از این بازنگری به روشنی مشخص کردیم که به تعهدات‌مان در این توافق ادامه می‌دهیم و انتظار داریم که ایران نیز به‌طور دقیق به تعهداتش عمل کند. ایران برای اعتمادسازی مبنی بر اینکه برنامه‌ هسته‌یی‌اش کاملا صلح‌آمیز است و صلح‌آمیز باقی خواهد ماند باید به‌طور کامل به تمام جنبه‌های تعهداتش در برجام و اقدامات فنی در طول عمر آنها پایبند باشد.

نماینده امریکا در سازمان‌های بین‌المللی در ادامه این بیانیه گفت: راستی‌آزمایی و نظارت آژانس بر تعهدات هسته‌یی ایران امری ضروری در اجرای موفقیت‌آمیز برجام است. هیچ یک از تعهدات این توافق مستثنی از راستی‌آزمایی آژانس نیست. آژانس لازم است که از اختیاراتش شامل بازرسی‌های گسترده‌تر طبق برجام برای راستی‌آزمایی اعلامیه‌های ایران و نظارت برجام استفاده کند.

 

ارسال نظر