ساخت مسکن دایمی در مناطق زلزله‌زده آغاز می‌شود

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۷۴
ساخت مسکن دایمی در مناطق زلزله‌زده 
آغاز می‌شود

 در شرایطی که افکار عمومی ایرانیان پیگیر فرآیند اجرایی بازسازی مناطق زلزله‌زده است، وزیر کشور می‌گوید: ساخت مسکن موقت که در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است حدود یک ماه طول می‌کشد که حتما این کار باید طبق زمانبندی عملی و ساخت مسکن دایمی هم باید تا یک ماه آینده آغاز شود.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی دفتر وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در جلسه شورای معاونین وزارت کشور اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی نیز باید بر اساس برنامه زمانبندی شده ساخت مسکن موقت و دایمی را تهیه و ارائه کند.

وی یادآور شد: در جریان حادثه زلزله استان کرمانشاه مدیریت واحد از همان شب وقوع حادثه وجود داشت و شخصا مدیریت آن را برعهده داشتم و اعضای ستاد مدیریت بحران نیز تحت امر این ستاد اقدام کردند.

وی افزود: عملیات امداد و نجات در حادثه زلزله کرمانشاه به نحو احسن صورت گرفت به‌طوری که در همان ساعت‌های اولیه بیش از دو هزار نفر از زیر آوارها بیرون آورده شدند.

وزیر کشور با بیان اینکه در کمتر از 24 ساعت تعداد 7هزار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، تصریح کرد: در جریان این حادثه از 50 بالگرد برای کمک‌رسانی استفاده شد که اقدام کم سابقه‌یی بود. رحمانی‌فضلی تصریح کرد: هر یک از وزیران برای بررسی اقدامات حوزه کاری خود در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند که بر همین اساس ستاد مدیریت بحران باید گزارش ارزیابی دقیقی از عملکرد دستگاه‌ها تهیه و ارائه کند.

وزیر کشور همچنین بر احصای ضعف‌های اجرایی این حادثه توسط کارگروهی تخصصی و کارشناسی تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر