اعلام شماره حساب‌های شخصی برای کمک به زلزله‌زدگان نشانه چیست؟

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۳۳۸
اعلام شماره حساب‌های شخصی برای کمک
به زلزله‌زدگان نشانه چیست؟

از شامگاه بیست‌ویکم آبان ماه که زلزله خانه‌های هموطنان کرمانشاهی را ویران کرد و جان شماری از عزیزانشان را گرفت، همه مردم به صحنه آمده‌اند و تلاش می‌کنند از هر راهی که بتوانند به بازماندگان کمک کنند.

در این میان شاهد اعلام شماره حساب‌های شخصی متعددی از سوی هنرمندان، ورزشکاران و افراد شناخته‌شده و فعال در عرصه اجتماعی برای کمک به زلزله‌زدگان و حتی حرکت برخی مردم با خودرو شخصی به سمت کرمانشاه بودیم، صرف‌نظر از اقدام نوع‌دوستانه افراد شناخته‌ شده، علت استقبال از کمک‌های انفرادی و ایجاد چنددستگی در امدادرسانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده چیست؟ حسن موسوی‌چلک رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، معتقد است: مردم علاقه‌مند می‌خواهند خودشان به مناطق زلزله‌زده بروند؛ این واقعیتی است که نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم؛ در واقع براساس تجارب قبلی و دغدغه‌هایی که امروز از طریق شبکه‌های اجتماعی منتقل می‌شود می‌توان دریافت که فضا، فضای اعتماد نیست. چلک با بیان این مطلب که «به وجود آمدن این جو به عملکرد و شفافیت مدیریتی بازمی‌گردد» به ایسنا گفت: وقتی عمدتا مدیران بحران را از افراد سیاسی انتخاب می‌کنیم و در شرایط بحران اینطور عمل می‌کنیم، نتیجه آن می‌شود که مردم ناراضی می‌شوند و یک اثر این نوع مدیریت، القای حس بی‌اعتمادی است.

 او با تاکید بر اینکه باید با یک بازنگری امور مدیریت بحران را نظام‌مندتر انجام دهیم اضافه کرد: این همه حادثه دیده‌ایم ولی درس نمی‌گیریم، مدام اشتباهات قبلی را تکرار می‌کنیم و این بسیار ناخوشایند است. واقعیت این است که مدیر بحران باید پخته‌ترین افراد باشد اما این طور نیست و در استان‌ها نیز وضعیت بغرنج‌تر است.

موسوی‌چلک در ادامه پیشنهاد کرد که مدیریت یک ماه اول بحران را به ارگان‌هایی چون ارتش واگذار کنند.

 

 

ارسال نظر