ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۴۰

ناایمن‌ترین ساختمان منطقه ۱۱ تهران تعطیل می‌شود

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: پاساژ آزاد معروف به دراکولا واقع در تقاطع خیابان جمهوری – ولی‌عصر (عج) به عنوان ناایمن‌ترین ساختمان تجاری این منطقه برای پیشگیری از هرگونه خطرات جانی و مالی تا ۱۰ روز آینده پلمب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۳۸بنای تجاری ناایمن در منطقه ۱۱ وجود دارد، از تمهیدات و تدابیر انجام شده برای رفع خطر و ارتقای ایمنی در این ساختمان‌ها خبر داد.

آبادیان ساختمان‌های تجاری علاء‌الدین، آلومینیوم و دراکولا را پرخطرترین مراکز تجاری این منطقه نام برد و گفت: با برنامه‌ریزی و تدابیری که بسیاری از آنها انجام شده است؛ ایمنی پاساژ علاء‌الدین و آلومینیوم تا حد زیادی تامین شده است ولیکن پاساژ معروف به دراکولا با توجه به سازه فرسوده و ناایمن به هیچ‌وجه امکان تامین ایمنی ندارد و باید تعطیل شود.

وی با اشاره به حکم دادستانی به شهرداری منطقه ۱۱مبنی بر پلمب پاساژ دراکولا عنوان کرد: با توجه به اینکه ۱۵واحد تولیدی و تجاری در این مرکز مشغول فعالیت هستند با وجود توجه مدیریت شهری به مشکلات اقتصادی کسبه و کارگران مشغول در این واحدها باید در نظر داشت که ایمنی جان آنها و شهروندان در اولویت قرار دارد و نمی‌توان جان مردم را به خطر انداخت. آبادیان با اعلام مهلت ۱۰روزه به کسبه برای تخلیه اضطراری پاساژ دراکولا خاطرنشان کرد: پس از مدت تعیین شده این مجتمع تجاری ناایمن پلمب خواهد شد. شهردار منطقه ۱۱ افزود: طی نشست‌هایی که با مالک و بهره‌برداران برگزار شده است، خطرات جانی این ساختمان که فاقد ایمنی برای فعالیت و کسب و کار است، توضیح داده شده و از مالک خواسته‌ایم تا نسبت به تخریب و نوسازی ملک اقدام کند. وی با یادآوری این نکته که با آغاز فصل سرما و بارش‌های جوی در صورت بارش 40-30میلیمتری امکان فرو ریختن این ساختمان وجود دارد، تاکید کرد: با مهلت ۱۰روزه‌یی که تعیین شده است چنانچه مالک برای تعیین تکلیف ملک و تشکیل پرونده تمکین نکند، شهرداری منطقه ۱۱ برای حفاظت از جان کسبه و کارگران و اجرای قانون نسبت به تعطیلی ساختمان ناایمن اقدام خواهد کرد.

بدهی 18هزار میلیاردی شهرداری تهران به «بانک‌ها»

سمیع‌الله مکارم‌حسینی معاون مالی شهرداری تهران اعلام کرد: بانک‌ها بزرگ‌ترین طلبکار شهرداری تهران هستند.

به گزارش ایسنا، مکارم‌حسینی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای پرداخت دیون و بدهی به پیمانکاران با بیان اینکه برآورد ما از حجم بدهی شهرداری تهران حدود 30هزار میلیارد تومان است، گفت: از این میان حدود 9000میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و 18هزار میلیارد و 500میلیون تومان نیز مطالبات بانک‌ها از شهرداری تهران است. وی با بیان اینکه حدود 14هزار میلیارد تومان از بدهی‌های مربوط به بانک‌ها متعلق به بانک شهر است، گفت: این رقم بدهی در دفاتر ثبت شده اما قراردادهای باز یا پروژه‌هایی که قرارداد بسته نشده اما انجام شده‌اند نیز در شهرداری وجود دارد که ارقام آنها تعیین نشده و لازم به ذکر است این هزینه‌ها، فارغ از 22هزار میلیارد تومانی است که برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام احتیاج است. مکارم‌حسینی افزود: در وهله اول در حال شناسایی و طبقه‌بندی مطالبات پیمانکاران هستیم تا مشخص شود این حجم بدهی مربوط به کدام معاونت، سازمان یا منطقه بوده است. معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه بزرگ‌ترین طلبکار شهرداری بانک‌ها هستند، گفت: با این حال پرداخت دیون پیمانکاران در اولویت اول قرار دارد.

تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها اصلاح می‌شود

محمدعلی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از اصلاح تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها حذف نمی‌شود، اما اصلاح خواهد شد. به گزارش مهر، کرونی با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون حمل و نقل شورا گفت: در این جلسه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی حضور داشتند و چند اتوبوس که بدنه آنها تبلیغاتی بود نیز به شورا آورده شد و اعضا داخل اتوبوس‌ها رفتند تا تاثیر این نوع تبلیغات را بر دید مسافران ارزیابی کنند.

وی ادامه داد: در داخل اتوبوس‌ها فضای بیرونی مشخص است اما در شب که خیابان‌ها تاریک است مشکل دید وجود دارد و مسافران اذیت می‌شوند بنابراین قول داده شد در زمان کوتاهی این نوع مشکلات تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها برطرف شود.

کرونی با تاکید بر اینکه تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها حذف نمی‌شود اما اصلاح خواهد شد، گفت: در تمام دنیا این نوع تبلیغات وجود دارد اما باید مشکلات آنها را برطرف کرد. وی اضافه کرد: اجرای تبلیغات بر عهده سازمان زیباسازی است اما درآمد حاصل از آن متعلق به شرکت واحد است و صرف نگهداری اتوبوس‌ها می‌شود.

دبیر کمیسیون عمران شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه تاکنون پلیس به این نوع تبلیغات ورود پیدا کرده است یا خیر، زیرا درگذشته تصاویر بدنه وانت‌ها یا تبلیغات بالای تاکسی‌ها را عامل تصادف می‌دانست و مانع آنها بود، گفت: پلیس بر این مساله ورود نکرده در دنیا نیز این نوع تبلیغ وجود دارد و راهور تاکنون موضعی درخصوص تبلیغات بدنه اتوبوس‌ها نداشته است. کرونی با اشاره به طرح چالش فرسودگی اتوبوس‌ها در جلسه کمیسیون عمران گفت: حدود 4هزار اتوبوسی که در تهران تردد می‌کنند عمر بالای 8سال دارند و به مرز فرسودگی رسیدند و باید مطالبات شهرداری در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پیگیری شود زیرا یکی از چالش‌های اصلی شرکت واحد عمر بالای اتوبوس‌هاست. وی ادامه داد: یکی دیگر از معضلاتی که در این جلسات بررسی شد، تجمع اتوبوس در برخی خطوط مانند میادین راه‌آهن و انقلاب بود که تجمع اتوبوس‌ها باعث ترافیک در منطقه شده بود و قرار شد تدبیری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

 

ارسال نظر