اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۳۱

 گردشگران سوییسی کمک به زلزله‌زدگان را به تفریح در همدان ترجیح دادند؛ همدان   رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار گفت: زوج گردشگر سوییسی با حضور در پایگاه جمعیت هلال‌احمر این شهرستان خواستار حضور و امدادرسانی در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه شدند. مهدی حمزه اظهار کرد: این دو گردشگر شب گذشته اقدام به بازدید از دست‌آفرینه‌های زیبای لالجین کرده و بعد از آن قصد بازدید از غارعلیصدر را داشتند. رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بهار بیان کرد: پس از اطلاع از وقوع زلزله در کرمانشاه و نیاز شهروندان ساکن در این استان به امدادرسانی، این دو گردشگر سفر تفریحی خود را نیمه‌تمام گذاشته و با مراجعه به هلال‌احمر بهار خواستار حضور و امدادرسانی در کرمانشاه می‌شوند.

 تمایل فرانسوی‌ها به سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش میگو؛ بوشهر   هیاتی فرانسوی در سفر دو روزه به استان بوشهر، از شهرک‌های اقتصادی، بنادر، شیلات و شرکت‌های کشتی‌سازی بوشهر دیدن و بخش‌های کشاورزی و گردشگری استان را ارزیابی کردند. این گروه در قالب شرکت فرانسوی «صوفیا توسکا و شرکا» به بوشهر سفر کرده‌اند، سفری که به پیشنهاد خودشان بوده است. استفان گِرِش مدیرعامل شرکت فرانسوی صوفیا توسکا و شرکا هم در این نشست بیان کرد: امیدواریم راه‌های خوبی برای توسعه همکاری‌ها پیدا کنیم و پس از بازگشت به نیس فرانسه، فوری کار را به‌ویژه در بخش همکاری صنعت میگو شروع خواهیم کرد. او البته با بیان اینکه همه‌ زمینه‌های بوشهر در بخش گردشگری را ندیده، گفت: باید برای جذب گردشگر کارهایی کنید تا گردشگر هنگام انتخاب بوشهر برای گشت‌وگذار بداند به کجا می‌رود و می‌خواهد چه چیزهایی را ببیند و این در حالی است که راهبرد شما در این زمینه مشخص نیست و ما آن را نمی‌دانیم؛ پس درباره این بخش چیزی نمی‌گوییم و فعلا تصمیمی نداریم اما این را هم می‌دانیم که ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد.

 واگذاری سند 4 هزار فقره املاک علوی در کلاله؛ گرگان   سند 4 هزار فقره از املاک علوی امروز با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به اقشار کم‌درآمد کلاله واگذار شد. رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مراسم متمرکز واگذاری این اسناد در روستای تمر قره قوزی کلاله گفت: از این تعداد املاک، 2 هزار فقره مسکونی و 2 هزار سند متعلق به اراضی کشاورزی است که رایگان به‌نام بهره‌برداران از آنها سند زده شد. محمد سعیدی کیا وسعت این املاک را ۷۴ میلیون مترمربع و ارزش آنها را درمجموع ۲۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد. او ادامه داد: در راستای تولید و اشتغال در مناطق محروم روستایی با هماهنگی بانک سینا سالانه 20میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 8درصد دراختیار استان‌ها قرار می‌گیرد. رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه گلستان پارسال از این تسهیلات استفاده نکرده است خبر داد: به متقاضیان این استان امسال در مجموع تا سقف 40میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

 تخلیه و بارگیری بیش از 50 میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی؛ هرمزگان   مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: 50میلیون و 269 هزار و 418 تن کالای نفتی و غیرنفتی در 7 ماهه نخست امسال در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در هم‌سنجی با سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.  الله‌مراد عفیفی‌پور دیروز در تشریح عملکرد 7 ماهه نخست منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: این میزان کالا شامل 34 میلیون و 127 هزار و 171 تن کالای غیرنفتی و 16 میلیون و 142 هزار و 247 تن کالای نفتی است. وی بیان داشت: در این مدت 22 میلیون تن کالای غیرنفتی با رشد 13درصدی صادر، 6 میلیون تن کالا با رشد 11درصدی وارد، 3 میلیون و 235 هزار تن کالا با رشد 30درصدی ترانزیت، 2 میلیون تن کالا با رشد 95درصدی ترانشیپ و 42 هزار و 256 تن نیز کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شده است. وی اظهار کرد: در این مدت 4 میلیون تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر، یک‌میلیون و 836 هزار تن کالا وارد، 9 میلیون تن کابوتاژ و 41 هزار و 586 تن فرآورده نفتی ترانزیت شد.

 ۵۰۰ میلیون مترمکعب روان‌آب قم به صفر رسیده است؛ قم   رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به بحران کم‌آبی در قم گفت: ۵۰۰ میلیون مترمکعب روان‌آب در دهه ۶۰ وارد استان قم می‌شد که امروز این میزان به صفر رسیده است، این امر مدیریت منابع و روش‌های راهبردی را در کشاورزی ضروری می‌سازد.  محمدرضا طلایی در دویست و نود و نهمین جلسه قم‌پژوهی در قم با موضوع بررسی وضعیت کشاورزی استان قم عنوان کرد: در گذشته وقتی حق‌آبه‌ها را قطع کرده بودند، برداشت آب از چاه‌ها هیچ حساب و کتابی نداشت و براساس همین رویکرد با مشکلاتی مواجه شدیم. دولت در این راستا با نصب کنتور در چاه‌ها به ساماندهی پرداخت و دیدگاه کشاورز را تغییر دادیم تا براساس مجوزها آب بهره‌برداری شود.  وی تصریح کرد: باید کشاورزی را به سمت مسائل فنی سوق داد و با مکانیزاسیون به کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد پرداخت تا ظرفیت‌های تولید و اشتغال در کشاورزی حفظ شود.

 هزینه‌ها در سیستم‌ اداری کردستان متناسب با خروجی نیست؛ سنندج   رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: دلایل ناکارآمدی سیستم ما در نبود پیشرفت توسعه است و متاسفانه خروجی‌ها متناسب با هزینه‌یی که می‌کنیم، نیست.  بهرام نصراللهی‌زاده دیروز در «چهارمین همایش ملی فرهنگ سازمانی و منابع انسانی» در دانشکده علوم انسانی سنندج اظهار داشت: یکی از پایه‌های توسعه وجود مدیران توسعه‌گرا و فرهنگ سازمانی است.  وی با بیان اینکه معنای عام حوزه دولتی گسترده و وسیع است، گفت: دلایل ناکارآمدی سیستم ما در نبود پیشرفت توسعه است و متاسفانه خروجی‌ها متناسب با هزینه‌یی که می‌کنیم، نیست.  وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه رشد متوسط سالانه 8 درصد درنظر گرفته شده که 2/8 درصد به حوزه بهره‌وری اختصاص یافته است.

 برای احداث موزه باستان‌شناسی در لرستان اعتباری نداریم؛ خرم‌آباد   سرپرست معاونت میراث فرهنگی لرستان گفت: برای احداث موزه باستان‌شناسی اعتباری نداریم.  زهرا بهاروند اظهار کرد: قرار است ساختمان سربازخانه مرمت و سپس به موزه باستان‌شناسی تغییر کاربری داده شود. سقف این بنا به صورت کامل مرمت شده و برای ادامه کار نیاز به اعتبار داریم.  بهاروند خاطرنشان کرد: احداث موزه باستان‌شناسی نیاز به اعتبار زیادی دارد و تا به حال یک ریال هم برای این کار داده نشده است.

 

 

ارسال نظر