ضعف نظارت در ساخت‌وسازها مشهود است

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۲۷
ضعف نظارت در ساخت‌وسازها
مشهود است

مازندران   مشاور عالی رییس‌جمهور گفت: متاسفانه ضعف در نظارت بر ساخت‌وسازهای کشور کاملا مشهود و علت اصلی آن نیز ضعف در جدی نگرفتن مقررات ملی ساختمان است.

به گزارش ایرنا، اکبر ترکان دیروز در نخستین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های نوین در مهندسی عمران که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، افزود: من انتظارم و خواست همه مردم نیز بر این اصل مهم است که باید مقررات ملی ساختمان با سخت‌گیری بیشتر و جدی اجرا شود تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وی با طرح این سوال که مهندسی ساختمان باید پاسخ دهد چرا در حوادثی مانند زلزله کرمانشاه شاهد مسائل تلخ هستیم، افزود: متاسفانه زلزله کرمانشاه از جهات مختلفی به خصوص در حوزه مهندسی عمرانی قابل بررسی است که ضعف در ساخت‌وساز، استفاده از مصالح نامرغوب و نبود نظارت‌ها مشهود بوده است.

ترکان که رییس سابق نظام مهندسی ساختمان کشور بوده گفت: 22 مبحث مقررات ملی ساختمان تصویب شده که این مقررات از پی، خاک، سازه و برق و آب همه بخش‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: این امر دستاورد بسیار خوبی است و بیش از 20سال است که سازمان‌های نظام مهندسی تاسیس شدند تا این خسارت‌ها کاهش یابد.  مشاور عالی رییس‌جمهور در عین حال از استاندار مازندران خواست که در این استان توسط نظام مهندسی ساختمان، مقررات ملی ساختمان در ساخت‌وسازها رعایت و نظارت‌ها با حضور میدانی ناظر بیشتر شود.  ترکان اضافه کرد که به عنوان یک عضو از جامعه مهندسی عمران کشور شرمنده‌ایم که منزل مسکونی در کشور این تعداد کشته دارد زیرا نباید این تعداد کشته داشته باشیم و اجرای مقررات ملی ساختمان برای این امر کافی است.

 

ارسال نظر