اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۱۷

 حساب ایرانی‌ها در امارات بسته نشده است

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات ضمن تکذیب خبر بسته شدن حساب ایرانیان در امارات تصریح کرد که این اتفاق تنها برای یک نفر افتاده است و این موضوع ارتباطی با ایرانی بودن افراد ندارد. در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه «امارات حساب بانکی فعالان اقتصادی ایرانی را بسته و به تجار ایرانی اعلام کرده‌ که حق مراودات اقتصادی و برداشت پول از بانک‌های امارت را ندارند» مسعود دانشمند- رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نامه‌یی که از سوی یکی از خبرگزاری‌ها منتشر و بعد در رسانه‌های دیگر بازنشر شد، مربوط به پایان همکاری آن بانک با یکی از صاحبان حساب ایرانی بود و تا آنجا که ما می‌دانیم این نامه تنها برای یک نفر ارسال شده است. وی افزود: با پرس‌وجویی که از اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی ایرانی در دوبی داشتیم، مشخص شد این اتفاق برای دیگر تجار ایرانی که در این بانک حساب دارند، نیفتاده است و در واقع ارتباطی با ایرانی‌ بودن صاحب حساب ندارد. دانشمند تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد این اقدام بانک اماراتی مرتبط به قانون مبارزه با پول‌شویی است. رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات افزود: در مواردی که ایرانی‌ها امکان ارائه مستندات و مدارک معامله را نداشته باشند، معمولا بانک طی یک نامه که فرمت آماده و مشخصی دارد از مشتری درخواست می‌کند به ارتباط خود با بانک پایان دهد؛ بنابراین این مساله‌یی نیست که برای همه ایرانیان عمومیت داشته باشد و دولت امارات هم با توجه به حجم بالای معاملات مابین امارات و ایران مایل نیست رابطه تجاری‌اش با ایران را از دست بدهد.  

 واکنش به واردات احتمالی کیوی

رییس اتحادیه باغداران استان تهران با بیان اینکه کشور حتی در فصل غیرتولید نیازی به واردات کیوی ندارد، گفت: ایران از صادرکنندگان مطرح منطقه است. مجتبی شادلو در واکنش به مباحث مطرح شده از سوی مقامات اروپایی درباره توافقنامه ایران و نیوزیلند برای واردات کیوی به کشورمان همچنین تقاضای آنان برای صادرات میوه‌های تازه خوری خارج از فصل تولید به ایران اظهار کرد: ما اصلا نیازی به واردات میوه به کشور نداریم، خارجی‌ها در این زمینه فقط منافع خودشان را در نظر دارند و به فکر بازاریابی برای محصولاتشان هستند، مسوولان کشور ما باید به این مساله توجه کنند که نفع کشور ما در چیست. وی با بیان اینکه کیوی کشور در فصل پاییز برداشت می‌شود و تا تابستان سال بعد در سردخانه‌ها قابلیت ماندگاری دارد، گفت: کیوی تولید داخل میوه‌یی مرغوب و بازارپسند است و ما طی سال‌های اخیر صادرکننده قابل توجه منطقه بوده‌ایم و به کشورهایی مانند روسیه، ترکیه، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس کیوی صادر کرده‌ایم. رییس اتحادیه باغداران استان تهران با اشاره به اینکه اگر صادرات نباشد، در بازار داخلی بازار کیوی مشکل پیدا می‌کنیم، افزود: همیشه ظرفیت تولید در کشور بیش از مصرف بوده است. شادلو با بیان اینکه ایران جزو کشورهای نوظهور در زمینه تولید کیوی است، اضافه کرد: ضمن اینکه هنوز ۳۰درصد باغات کیوی کشور نهال‌های جوان دارند و در انتظار ورود به چرخه تولید هستند. وی تصریح کرد: تنوع میوه‌یی کشور بسیار زیاد است و این محصولات می‌توانند هر مصرف‌کننده‌یی را با هر سلیقه راضی کنند بنابراین ما نیازی به واردات هیچ محصولی نداریم، اگر بخواهیم چند محصول وارداتی به سبد مصرف میوه اضافه کنیم پس تکلیف تولید داخل و بحث اقتصاد مقاومتی چه خواهد شد.

 آشنایی نمایندگان سوئدی با توانمندی ‌زنان بخش تعاون

نشست مشترک نمایندگان سوئد با رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون و مشاور رییس اتاق تعاون ایران در امور بانوان برگزار شد. نشست مشترکی میان نمایندگان سوئد و خاطره استادرضایی، رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران و تهمینه دانیالی، مشاور رییس اتاق تعاون ایران در امور بانوان با هداف آشنایی با توانمندی‌های بخش تعاون در حوزه بانوان در محل اتاق تعاون برگزار شد. براساس این گزارش، در این نشست گزارش مبسوطی از آمار و اطلاعات بانوان تعاونگر در تمام رشته‌ها ارائه و نمایندگان سوئدی با توانمندی‌های بانوان تعاونگر آشنا شدند. به گفته رییس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران، پیرو عقد تفاهمنامه معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری ایران و کشور سوئد در سال گذشته این نشست برگزار شده است. همچنین به گفته دانیالی مشاور امور بانوان اتاق تعاون ایران، دعوت و اعزام هیات‌های تجاری بانوان تعاونگر هر دو کشور در این نشست عنوان شده است. گفتنی است، نمایندگان سوئدی نیز در این نشست به معرفی بخش تعاون در کشور متبوع خود پرداختند.

 خرید توافقی شیر خام متوقف شود

علیرضا عزیزاللهی، مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به آخرین وضعیت خرید توافقی شیر خام اظهار کرد: با توجه به آنکه قیمت خرید شیر خام از دامداران تا حدی مطلوب شده است، کارخانه‌های لبنی به بهانه‌های مختلف به وزارت جهاد کشاورزی فشار می‌آورند تا خرید توافقی شیر خام را متوقف کنند. وی با بیان اینکه دولت عراق تعرفه صادرات محصولات لبنی را تا سقف 40درصد افزایش داده است، افزود: کاهش صادرات لبنیات به بازار عراق مشکلاتی در اجرای این طرح ایجاد کرده است. عزیزاللهی ادامه داد: با وجود آثار مطلوب اجرای طرح خرید توافقی شیر خام در حفظ و ارتقای نسبی قیمت از وزارت جهاد کشاورزی انتظار می‌رود که کماکان این طرح را ادامه دهد چراکه تعلل دولت در استمرار خرید توافقی می‌تواند خسارت قابل توجهی به صنعت دامپروری وارد کند. این مقام مسوول با اشاره به اینکه پس از گذشت 3سال نرخ خرید شیر خام به قیمت مصوب 1440تومان نرسیده است، تصریح کرد: با وجود اعتراضات مکرر دامداران، کارخانه‌های لبنی تن به اجرای نرخ مصوب شیر خام ندادند و هم‌اکنون قیمت خرید هر کیلو شیر خام از 1300تا 1400تومان در استان‌های مختلف متغیر است. مدیرعامل اتحادیه دامداران با بیان اینکه قیمت شیر تابع عرضه و تقاضاست، اذعان کرد: با توجه به افزایش تقاضا در برخی فصول و رونق صادرات انتظار می‌رود که قیمت این محصول افزایش یابد.

 

ارسال نظر