اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۰۵

بیمه پارسیان آماده رسیدگی به بیمه‌گذاران زلزله‌زده

روابط‌عمومی بیمه پارسیان اعلام کرد: ضمن عرض تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه زلزله غرب کشور و آرزوی بهبودی و سلامت کامل برای مصدومان به اطلاع می‌رساند؛ کلیه شعب بیمه پارسیان بخصوص شعب غرب کشور آماده رسیدگی فوری به پرونده‌های بیمه‌گذاران محترم این شرکت که در حادثه اخیر دچار زیان شده‌اند، هستند و در همین راستا نیز کمیته ویژه‌یی جهت بررسی کامل و تسریع در رسیدگی به امور بیمه‌گذاران آسیب‌دیده در این زلزله تشکیل شده است.

رشد نرخ سکه دلار و یورو

قیمت سکه دیروز در بازار تهران درحالی روند صعودی خود را ادامه داد و با ۱۶هزار تومان رشد مواجه شد که نرخ دلار، یورو و پوند نیز افزایش یافت.  به گزارش «تعادل» هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه با ۱۶هزار تومان افزایش یک میلیون و ۳۹۴هزار تومان فروخته می‌شد.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با یک هزار و ۸۰۰ تومان رشد، یک میلیون و ۳۰۹هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. نیم سکه با ۷هزار تومان افزایش قیمت ۶۹۷ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه بهار آزادی نیز با ۳هزار تومان رشد ۳۹۴هزار تومان ارزش‌گذاری شد.  قیمت هر قطعه سکه گرمی نیز با یک هزار و ۲۰۰تومان افزایش ۲۵۸هزار و ۶۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار با ۳۵۰تومان افت ۱۲۵هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده بود. صرافی‌های پایتخت نیز هر دلار امریکا را با ۱۹تومان افزایش ۴هزار و ۱۳۲تومان می‌فروختند. همچنین قیمت داد و ستد هر یورو با ۳۱تومان رشد ۴هزار و ۸۹۶ تومان و هر پوند با ۳۴تومان افزایش ۵ هزار و ۵۴۵ تومان تعیین شده بود.

عرضه اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه بانک ملی ایران

اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه بانک ملی ایران (سرمایه‌گذاری عام) از روز 30 آبان‌ماه تا هفتم آذرماه در تمام شعب سراسر کشور عرضه خواهد شد.  به گزارش روابط‌عمومی بانک ملی ایران، این اوراق با نام و با نرخ سود علی‌الحساب 16درصد و نرخ بازخرید 14درصد به صورت روزشمار و معاف از مالیات است که حداکثر مدت آن یک‌سال تعیین شده است و قابل تمدید نخواهد بود.  گفتنی است، اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه بانک ملی ایران فقط به مدت پنج روز کاری عرضه می‌شود و زمان فروش تمدید نخواهد شد.

آخرین وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین

تصمیمات جدید درباره تعاونی منحله وحدت و افضل توس نشان می‌دهد که مبلغ ۲۰۰میلیون تومان به تمام سپرده‌گذاران اعم از سپرده‌گذارانی که زیر

۲۰۰ میلیون تومان و بیش از این ارقام سپرده‌گذاری کرده‌اند، پرداخت می‌شود.  به گزارش «تعادل» با توجه به پرداخت ۱۰درصد کسر شده از سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰میلیون تومان کاسپین، پیش‌بینی پرداخت سپرده مشتریان وحدت و افضل توس تا سقف ۱۰۰میلیون نیز شده است. در حال حاضر شعب کاسپین با خطوط اعتباری که بانک مرکزی باز کرده، پاسخگوی سپرده‌گذارانی هستند که برای دریافت سپرده خود مراجعه می‌کنند و به تدریج تمام سپرده‌گذاران را در بر می‌گیرد. مابقی سپرده مشتریان که بالای ۲۰۰میلیون تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند پس از شناسایی اموال جدید پرداخت می‌شود. قوه قضاییه از طرق مختلف تلاش می‌کند تا با بررسی صورت‌های مالی موسسه مالی - اعتباری فرشتگان شناسایی کند که دارایی‌های ایجاد شده در چه مسیری قرار گرفته است، یادآور شد: قوه قضاییه بررسی می‌کند که آیا دارایی‌ها بدون حق به به افراد دیگر منتقل شده یا خیر و دارایی‌هایی را که شناسایی کند باز می‌گرداند و ظرفیت جدیدی برای پرداخت سپرده مشتریان ایجاد می‌شود.  جلساتی به صورت منظم با نمایندگان سران سه قوه برگزار می‌شود که یکی از تصمیمات جدید در این جلسات درباره تعاونی وحدت و افضل توس بود که پیش‌بینی شده تا مبلغ 100میلیارد تومان پرداخت شود که البته هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده، البته سپرده مشتریان تا ۳میلیون تومان پرداخت شده و حدود ۷۶درصد مشتریان این تعاونی‌ها تسویه حساب شده‌اند.

بررسی طرح اصلاح قانون چک در مجلس

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از بررسی طرح الحاق موادی به قانون چک در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد. به‌گزارش خانه‌ملت، یحیی کمالی‌پور با تشریح نشست سه‌شنبه ۲۳ آبان کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح الحاق موادی به قانون چک مصوب سال ۱۳۵۵ و باقی مانده از مجلس قبل مورد بررسی قرار گرفت، البته ادامه بررسی‌ها جهت کسب نظر مسوولان قوه قضاییه و دولت به جلسه آینده موکول شد.  نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد و تجارت وجود دارد که باید با دقت بیشتری اصلاح این قانون را مورد ارزیابی قرار داد، هم‌اکنون مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از موانع کسب و کار را وجود چک‌های فعال در بازار می‌داند.  وی تاکید کرد: چک در حال حاضر ارزش واقعی خود را ندارد، بنابراین برای ایجاد شرایط بهتر درکسب و کار باید در قوانین چک اصلاحاتی انجام شود، طبق آمار اعلامی مسوولان در سال گذشته ۱۴میلیون و ۵۰۰هزار چک برگشتی و در ۸ماهه اول سال جاری تاکنون نیز ۱۷میلیون چک برگشت خورده است؛ بنابراین بهداشت قضایی، ساماندهی قانون چک و تفاوت در ارائه چک به افراد با توجه به میزان سرمایه از مسائل مهم در قانون چک است.  عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کنترل، نظارت و اعتباربخشی به چک و استفاده از آن در حوزه اقتصاد باید مورد توجه قرار گیرد، از این رو مقرر شد که به دلیل عدم حضور مسوولان ذی‌ربط مشکلات مربوط به این حوزه در جلسه دیگری بررسی شود.

 

 

ارسال نظر