کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۹۶۰

سفر اردوغان به قطر و کویت

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه امروز سفر خود به دو کشور عربی حاشیه خلیج فارس را آغاز می‌کند. به گزارش آناتولی، سفر اردوغان به کشورهای قطر و کویت تا روز چهارشنبه ۱۵نوامبر ادامه دارد. رییس‌جمهوری ترکیه در جریان این سفر در سومین کنفرانس استراتژیک ترکیه- قطر شرکت می‌کند و در کویت نیز چندین قرارداد دو جانبه با مقامات این کشور امضا خواهد کرد. مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی ازجمله موضوعات مهم مورد مذاکره میان اردوغان و مقامات ارشد دو کشور عربی خواهد بود.

ترکیه اتهام تبانی برای ربودن گولن را رد کرد

سفارت ترکیه در واشنگتن اتهامات وارده مبنی بر زد و بند ترکیه از راه‌های غیرقانونی برای استرداد فتح‌الله گولن، متهم اصلی کودتای 2015را رد کرد. به‌گزارش آناتولی، سفارت ترکیه در واشنگتن گفته، اتهامات اخیر علیه ترکیه کاملا غلط، مضحک و بی‌پایه و اساس است. وال استریت ژورنال نوشته بود که بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا درحال بررسی مساله‌یی در مورد دخالت مایکل فلین، مشاور پیشین ترامپ همچنین دریافت ۱۵میلیون دلار در ازای ربودن فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه و استرداد وی به دولت این کشور است.

کشف گورهای جمعی در حویجه عراق

در نزدیکی شهر حویجه عراق که به تازگی از کنترل داعش خارج شده چند گور گروهی کشف شده است. مقام‌های محلی می‌گویند، داعش در دوران کنترل این شهر از فرودگاه حویجه به عنوان میدان اعدام استفاده می‌کرده است. این گورهای جمعی حاوی اجسادی است که برخی از آنها البسه معمولی مانند شهروندان عادی بر تن دارند اما برخی از آنها هم لباس‌های متحدالشکلی بر تن دارند و نظیر البسه‌یی است که داعش معمولا بر تن محکومان به اعدام می‌پوشاند.

 

قرارداد 1.5میلیارد دلاری امارات با لاکهید مارتین

وزارت دفاع امارات قراردادی را با شرکت لاکهید مارتین برای مدرن‌سازی جنگنده‌های اف۱۶ امضا کرد. به گزارش الیوم‌السابع، این قرارداد به ارزش 6میلیارد درهم (1.63میلیارد دلار) و شامل مدرن‌سازی ۸۰ جنگنده اف۱۶ است. در همین راستا نیز منابعی در صنعت هواپیمایی امارات اعلام کردند که شرکت ایرباس باید برخی جنگنده‌های قدیمی را که هواپیمایی امارات اکنون از آن استفاده می‌کند بخرد یا خریداران جدیدی را پیدا کند.

 

ارسال نظر