اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۲۰

 ورود قطار گردشگران خارجی به اصفهان

اصفهان| قطار گردشگری عقاب طلایی حامل گردشگران 11کشور اروپایی، امریکایی و آسیایی وارد اصفهان شد. قطار گردشگری عقاب طلایی که «جواهرات قلب ایران» نام دارد، 11 آبان امسال از مرز سرخ وارد کشورمان شد و حامل 30 گردشگر خارجی از کشورهای انگلستان، امریکا، آلمان، سوییس، روسیه، مالزی، استرالیا، فیلیپین، مکزیک، هنگ‌کنگ و نروژ است. مسافران خارجی قطار گردشگران عقاب طلایی پس از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی اصفهان، عصر شنبه اصفهان را به مقصد شهرستان کاشان ترک می‌کنند. این گردشگران پس از 18 روز اقامت در کشورمان و دیدن آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی شهرهای مشهد، تهران، کرمان، یزد، اصفهان، شیراز، سعادت شهر، کاشان، اراک، شوشتر، شوش، زرسک و پل سفید، 29 آبان در مشهد به تور خود پایان می‌دهند و از مرز سرخس از ایران خارج خواهند شد.

 خروج بیش از ۶۰ درصد خودروهای زائران از مهران

ایلام| رییس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ۶۰درصد خودروهای زائران از پارکینگ‌های شهر مهران خارج شدند. سردار مهری با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت ترافیک در جاده‌های مهران به سمت ایلام پرحجم و خروج بیش از ۶۰ درصد خودروهای زائران از مهران و روان است، افزود: بیش از یک‌صد هزار خودرو در پارکینگ‌های شهر مهران پارک شده بودند که در موج بازگشت زائران بیش از ۶۰درصد خودروهایی که در پارکینگ‌های این شهر پارک شده بودند، خارج شدند. رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه شب گذشته شاهد بازگشت بزرگ زائران به کشور بودیم، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا یکی، دو روز آینده وضعیت به حالت عادی برگردد. سردار مهری با اشاره به وقوع چند حادثه جرحی برای زائران در روزهای اخیر از رانندگان خواست با رعایت قانون به مسیر خود ادامه دهند.

 راه‌آهن قزوین - رشت در آستانه بهره‌برداری است

رشت|  معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: احداث خط آهن قزوین - رشت 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آستانه بهره‌برداری از آن قرار داریم. محمدباقر نوبخت در بازدید از خط آهن در دست احداث قزوین - رشت اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال این خط ریلی به بهره‌برداری برسد. وی از این مسیر ریلی به عنوان مسیری بین‌المللی یاد کرد و گفت: تکمیل خط آهن قزوین - رشت - آستارا ایران را به جمهوری آذربایجان متصل می‌کند. نوبخت اظهار کرد: کار احداث 8کیلومتر از این مسیر باقی مانده است که مقرر شد تا پیمانکار به گونه‌یی آن را اجرا کند که به اقتصاد مردم شهرستان رودبار که این منطقه به کار عرضه و فروش زیتون می‌پردازند، آسیب وارد نشود.

 

 کاهش قیمت انواع برنج در شالیکوبی‌های مازندران

ساری| قیمت انواع برنج از جمله « طارم محلی » و « فجر» در شالیکوبی‌های مازندران به ازای هر کیلو گرم پنج تا هفت هزار ریال کاهش یافته است. اکنون هر کیلوگرم برنج طارم محلی کشت اول در شالیکوبی‌های مازندران 90 تا 95 هزار ریال خرید و فروش می‌شود. قیمت این نوع برنج تا 2 هفته پیش 100تا 102هزار ریال بود. همچنین برنج فجر به ازای هر کیلوگرم 70تا 72هزار ریال خرید و فروش می‌شود که نسبت به 2 هفته گذشته تا 5هزار ریال کاهش نشان می‌دهد. احمد قربانی یکی از مدیران کارخانه شالیکوبی شهرستان بابل و آگاه به بازار برنج مازندران در این باره به ایرنا گفت: با وجود اینکه در یک هفته اخیر قیمت انواع برنج کاهش یافته، اما خرید و فروش به ندرت انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه امسال مقدار تولید برنج طارم محلی با کشت دوباره و پرورش «دونوج» (رتون) بیشتر از سال قبل بوده است، افزود: البته گفته می‌شود که واردات برنج خارجی فرآیند خرید و فروش را کم کرده است.

 اختصاص 200هزار میلیارد ریال برای توسعه اشتغال روستایی

سبزوار| مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی گفت: 200هزار میلیارد ریال از حوزه ستاد اشتغال کشور به حوزه اشتغال در روستاهای کشور اختصاص یافته است. به گزارش ایرنا پیمان یوسفی‌آذر در همایش فرصت‌ها و توانمندی‌های گیاهان دارویی منطقه سبزوار افزود: این اعتبار در قالب بسته‌های اشتغال فراگیر با کارمزد 11درصد به روستاییان پرداخت می‌شود که این اقدام با هدف توسعه اشتغال روستایی و رشد هسته‌های روستایی صورت می‌گیرد. مجری طرح گیاهان دارویی گفت: منابع تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با تسهیلات 4 درصد تا سقف یک‌هزار میلیارد ریال برای هر طرح و همچنین 1.5 میلیارد دلار دیگر با بهره 6 درصد در حوزه کسب و کار گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

 مخابرات خراسان شمالی اینترنت پاک در اختیار کودکان قرار می‌دهد

بجنورد| مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: در راستای ایمن‌سازی فضای مجازی و ارائه اینترنت پاک برای کودکان و نوجوانان، تفاهمنامه‌یی بین این شرکت و آموزش و پرورش استان برای ارائه و پشتیبانی سرویس اینترنت پاک منعقد شد. علیرضا هامشی با بیان اینکه این تفاهمنامه برای نخستین‌بار در کشور منعقد شد، افزود: در چند روز گذشته و درحاشیه سومین نمایشگاه الکامپ بجنورد طی مراسمی با حضور استاندار خراسان شمالی، مدیرکل آموزش وپرورش و جمعی از مسوولان استان این سرویس به صورت نمادین رونمایی و با انعقاد این تفاهمنامه دانش‌آموزان و فرهنگیان استان از این سرویس ایمن فضای مجازی بهره‌مند می‌شوند. وی همچنین از توزیع رایگان سیم‌کارت‌های طرح انارستان در بین دانش‌آموزان استان خبر داد و گفت: ارائه این سیم کارت‌ها در راستای اجرای تفاهمنامه یادشده است تا با در اختیار قرار دادن این نوع سیم‌کارت‌ها ضمن پوشش دادن تمام نیازهای مکالمه و پیامک این گروه سنی، امکان استفاده از فضای اینترنتی سالم، امن و پرسرعت، با بسته‌های متنوع، متناسب با سن آنها را فراهم کرد.

 

ارسال نظر