روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۱۳

 انتشار نخستین پیش‌بینی 97 «فاراک»: شرکت ماشین‌سازی اراک نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 97 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل شش هزار و 286 میلیارد و 547 میلیون ریال منتشر کرد. همچنین، این شرکت پیش نخستین بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 97 را مبلغ 42 ریال زیان اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 71 درصد کاهش داشت. گفتنی است «فاراک» در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 147 ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داده بود.

 آمار تولید و فروش 7 ماهه «پسهند»: شرکت صنایع لاستیکی سهند با سرمایه ثبت شده 350 میلیارد ریال گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به پایان مهر ماه امسال را منتشر کرد. همچنین، این شرکت در یک ماهه منتهی به پایان مهر ماه سال جاری با تولید 92 تن تسمه نقاله بیشترین تولید را در این محصول خود داشت. علاوه بر این، شرکت در گزارش عملکرد یک ماهه شرکت اعلام کرده است در ماهی که گذشت 140 تن تسمه نقاله و قطعات فنی تولید کرده است که تسمه نقاله بیشترین سهم را در تولیدات این شرکت در مهر ماه داشته است. افزون بر این، مبلغ فروش شرکت در مهر ماه امسال یک 4 میلیارد و 390 میلیون ریال بوده است. همچنین شرکت صنایع لاستیکی سهند از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه 949 تن تسمه نقاله و قطعات فنی را تولید کرده است که تسمه نقاله بیشترین سهم را در تولیدات این شرکت در 7 ماهه ابتدایی امسال داشته است. گفتنی است، شرکت اعلام کرده است در هفت ماهه ابتدایی سال جاری 86 میلیارد و 7 میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است.

 سود واگذاری «سدبیر»: شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان صورت وضعیت پورتفوی یک ماهه منتهی به 30 مهر ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 102 میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، این شرکت با انتشار عملکرد یک ماهه خود اعلام کرد در دوره یک ماهه یاد شده تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده یک میلیارد و 707 میلیون ریال و با مبلغ یک میلیارد و 818 میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت معادل 111 میلیون ریال سود شناسایی کرد. در سویی دیگر، این شرکت در مهر ماه امسال تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده سه میلیارد و 13 میلیون ریال تحصیل کرد. علاوه براین، در ابتدای دوره یک ماهه گذشته تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل یکصد میلیارد و 29 میلیون ریال و ارزش بازار 92 میلیارد و 88 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت. این در حالی است که، بهای تمام شده این شرکت طی دوره یک ماهه با افزایش یک میلیارد و 306 میلیون ریال به مبلغ 101 میلیارد و 335 میلیون ریال رسید. ارزش بازار آن نیز با کاهش ۹۶۵ میلیون ریال معادل 91 میلیارد و 123 میلیون ریال محاسبه شد.

 نگاهی بر عملکرد «فجر»: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 858 میلیارد ریال منتشر کرد. همچنین، این شرکت با انتشار عملکرد 6ماهه خود اعلام کرد، در دوره 6ماهه نخست امسال مبلغ 202 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و به 58 درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 117 درصد افزایش یافت. گفتنی است این شرکت در دوره 6ماهه سال مالی قبل مبلغ 93 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و معادل 38 درصد از پیش‌بینی‌هایش را محقق کرد. افزون براین، شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی اعلام کرد. براین اساس، درخصوص توضیحات پیرامونی گزارش پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 عنوان شد، بخش عمده‌یی از مازاد جذب شده هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی مربوط به نگهداری محصولات در انبارهای استیجاری خارج از شرکت است که در 6ماهه دوم مبلغ این هزینه کاهش خواهد یافت. در سویی دیگر، این شرکت دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 31 شهریور ماه 96 بصورت حسابرسی نشده نسبت به اطلاعیه قبلی را نیز عنوان کرد. همچنین دلایل میزان اضافه جذب شده در خالص سایر درآمدهای عملیاتی نسبت به پیش‌بینی سال 96 به این شرح است که افزایش درآمد فروش ضایعات مربوط به افزایش قیمت فروش اسپیره ضایعاتی است که ازمبلغ 16 هزار و 800 ریال پیش‌بینی به مبلغ 17 هزار و 600 ریال هرکیلو واقعی تبدیل شده است. همچنین، دلایل تغییر اطلاعات واقعی سال منتهی به 30 اسفند ماه 95 بصورت حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی نیز براین اساس است. باتوجه به اینکه هزینه‌های جذب نشده، کاهنده خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی است و با افزایش میزان تولید در 6ماهه ابتدای سال هزینه جذب نشده کاهش یافته است ولی در 6ماهه دوم به علت تعمیرات دوره‌یی و برای کنترل بازار، کاهش تولید خواهیم داشت درنتیجه به هزینه‌های جذب نشده پیش‌بینی شده خواهیم رسید. افزون براین، در رابطه با افزایش جذب شده در هزینه‌های مالی نسبت به پیش‌بینی، بنابه برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مورد پرداخت بدهی‌های معوق، مبلغ هزینه‌های مالی در 6ماهه دوم نسبت به 6ماهه اول کاهش خواهد یافت.

 نگاهی بر عملکرد 6 ماهه کاشی پارس: شرکت کاشی پارس پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 96 را حسابرسی شده و با سرمایه معادل 87 میلیارد و 750 میلیون ریال منتشر کرد. همچنین، این شرکت با انتشار عملکرد 6ماهه نخست امسال مبلغ 402 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد که معادل 60 درصد از کل پیش‌بینی‌هایش است و در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل 6 درصد افزایش داشت. در سویی دیگر، این شرکت در دوره مشابه سال مالی قبل مبلغ 378 ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد و به 47 درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید. همچنین، شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال منتهی به 29 اسفند ماه 96 را به‌صورت حسابرسی شده نسبت به اطلاعیه قبلی منتشر کرد. بر این اساس تغییرات اعمال شده بابت عدم راه‌اندازی خط تولید فولپولیش و نوسانات ناشی از تسعیر ارز خریدهای ارزی و کاهش سود قطعی سهام شرکت سرام آرا نسبت به پیش‌بینی است.

 

ارسال نظر