کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۰۵

دعوای اقلیم و بغداد بر سر بودجه ۲۰۱۸

نخست‌وزیر عراق اصرار دارد که براساس اصل عدالت 12.6درصد از بودجه کل عراق در ۲۰۱۸ به اربیل تعلق گیرد. این درحالی است که طی چند سال گذشته بودجه اربیل ۱۷درصد از بودجه کل عراق بوده است.

به‌گزارش القدس‌العربی، یک منبع نزدیک به حیدر العبادی گفته ۱۷درصدی که در سال‌های گذشته به اقلیم تعلق می‌گرفت هیچ اساس قانونی نداشت. این میزان براساس محرومیتی که اقلیم از آن رنج می‌برد تعیین شده بود درحالی که برخی استان‌ها در عراق محروم‌تر از اقلیم هستند. به‌گفته این منبع، دولت فدرال درباره واردات نفت و گذرگاه‌های مرزی براساس تصمیمات خودش با اقلیم برخورد خواهد کرد؛ تصمیماتی که مورد تایید جامعه جهانی و سازمان ملل است.

هشدار درباره رکود اقتصادی در پاکستان

بانک جهانی در گزارشی نسبت به گسترش رکود اقتصادی و افزایش تورم در این سال و سال میلادی آینده هشدار داده است. به‌گزارش روزنامه جنگ، در بیانیه بانک جهانی ضمن اشاره به ناکامی‌های اسلام‌آباد برای پرداخت بدهی‌های خارجی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد، پیش‌بینی شده تورم و گرانی در سال آینده به 6 درصد افزایش یابد. تورم در پاکستان اکتبر 2017 میلادی 3.9درصد بوده است. براساس شاخص‌های آماری، نرخ رشد اقتصادی پاکستان سال آینده تغییری نکرده و 5.5 درصد خواهد بود.

دستگیری 100 متهم به ارتباط با داعش در ترکیه

پلیس ترکیه جمعه در سه عملیات جداگانه، 100 نفر را به اتهام داشتن ارتباط با داعش دستگیر کرد. به‌گزارش آناتولی، پلیس 82 نفر با ملیت خارجی را در عملیاتی در شهر استانبول دستگیر کرد. 11 خارجی دیگر نیز در شهر آدانا و هفت ترکیه‌یی در ازمیر دستگیر شدند. طی این عملیات، سلاح‌ها و اسنادی نیز ضبط شد.

این یورش‌ها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای پلیس بیش از 190 نفر را به اتهام داشتن ارتباط با داعش در آنکارا و بورسا در شمال غربی این کشور دستگیر کردند.

افتتاح دفتر وابسته نظامی قطر در کویت

رییس ستاد نیروهای مسلح قطر دفتر وابسته نظامی قطر در کویت را افتتاح کرد. به گزارش ایسنا، سرلشگر ابراهیم سعدالکبیسی، وابسته نظامی قطر در کویت گفته افتتاح این دفتر وابسته نظامی منعکس‌کننده توسعه منافع مشترک و همکاری بین دو کشور در تمامی زمینه‌ها از جمله دفاعی و نظامی است.

 

ارسال نظر