روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۸۷

 طومار داعش در منطقه پیچیده شد؛ برنا  خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: طومار داعش در منطقه پیچیده شد و آنها که اینها را ایجاد کردند، یک پرونده سراسر جنایت را به جای گذاشتند. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: یکی از خبرهای مسرت‌بخش این هفته خنثی شدن توطئه جدید اسراییل در منطقه بود. مسوولان ایرانی، عراقی سردسته اقلیم کردستان عراق را نصیحت کردند و او لجبازانه ایستاد و همه‌پرسی را برگزار کرد و بعد از برپایی همه‌پرسی فهمید که در میدان امریکا و اسراییل بازی کرده است.  خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اتفاقات اخیری که در عربستان می‌افتد شبیه زمان طاغوت است، تاکید کرد: دعوای امروز شاهزاده‌های سعودی جنگ زرگری است. محمد بن‌سلمان یک میلیارد دلار پول به ترامپ داده تا از او حمایت کند.

 اتحادیه اروپا توافق هسته‌یی ایران را حفظ خواهد کرد؛ تسنیم  مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر نسبت به تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ توافق هسته‌یی با ایران تاکید کرده است. به گزارش رویترز، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در کنفرانسی در شهر سمرقند ازبکستان تاکید کرد: اتحادیه اروپا اطمینان خواهد داد تا توافق هسته‌یی ایران به‌طور کامل اجرا خواهد شد، از سوی همه طرف‌ها و در همه بخش‌ها. وی در ادامه تصریح کرد: توافق هسته‌یی با ایران یک دستاورد بزرگ و مهم برای دیپلماسی چندجانبه اروپا و جامعه بین‌المللی است.

 امیدواریم وارد جنگ مستقیم با ایران نشویم؛ ایسنا  وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله موشکی به ریاض گفت که امیدواریم وارد جنگ مستقیم با ایران نشویم. عادل الجبیر در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی در رابطه با موشکی که انصارالله یمن به سمت فرودگاه ملک خالد در ریاض پرتاب کرده‌اند، مدعی شد: موشک ساخت ایران بود و شبیه به موشکی بود که در 22 جولای به سمت شهر ینبع پرتاب شد.  وی در ادامه با اشاره به اینکه «امیدواریم وارد جنگ مستقیم با ایران نشویم»، گفت که «عربستان سعودی از برخی بندهای توافق هسته‌یی ایران ناراضی است و ما خواهان تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم».

 مذاکرات با امریکایی‌ها درباره برجام نتیجه‌بخش بود؛ برنا  وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی ویدیویی از نتیجه‌بخش بودن مذاکرات خود با مقامات کنگره امریکا برای حفظ برجام خبر داد.

«بوریس جانسون» شامگاه پنج‌شنبه با انتشار پیامی ویدیویی گفت: در واشنگتن هستم جایی که با افراد زیادی در این شهر و در کنگره درباره چگونگی حفظ توافق هسته‌یی ایران صحبت کردم. وی با اشاره به برخی نگرانی‌های لندن نسبت به اقدامات ایران در منطقه افزود: ما فکر می‌کنیم که توقف ایران از دستیابی به سلاح هسته‌یی در ازای بهره‌مندی این کشور از مزایای اقتصادی، اقدام بزرگی به شمار می‌رود و این مساله از سوی افراد بسیار زیادی در اینجا پذیرفته‌ شده است.

 مجازات حبس بازدارنده نیست؛ باشگاه خبرنگاران   سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس گفت: مجازات حبس نه تنها بازدارنده نیست بلکه سبب آشنایی افراد با بزه‌های مختلف می‌شود.  حسن نوروزی با اشاره به ضرورت کاهش تعداد زندانیان گفت: متاسفانه افراد زیادی صرفا به دلیل بدهی‌های کم سال‌هاست در زندان به سر می‌برند در حالی که بهتر است بیرون از زندان باشند و بدهی‌شان را پرداخت کنند.  سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه در قانون مجازات اسلامی اصلاحی سال 92 به مجازات‌های جایگزین حبس پرداخته شده است، ادامه داد: رسانه‌ها باید روی این موضوع مانور دهند تا بلکه دستگاه قضا به مجازات‌های جایگزین روی بیاورد.

 نمایندگان مجلس ۴۰ نفر بیشتر می‌شوند؛ مهر   معاون سیاسی وزیر کشور از موافقت این وزارتخانه با افزایش ۴۰نفری تعداد نماینده‌های مجلس خبر داد.  اسماعیل جبارزاده در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس، گفت: با توجه به اینکه طبق قانون هر ۱۰ سال باید ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی اضافه شود و از سوی دیگر از

20 سال گذشته تاکنون تعداد نمایندگان افزایش نیافته، اهتمام جدی برای اجرای قانون وجود دارد. وی تاکید کرد: تعداد نمایندگان افزایش خواهد یافت لذا تلاش خواهیم کرد تا موانع رفع و اجرای قانون تسهیل شود.

 

 

ارسال نظر