آخرین عبادت در کلیسای تگزاس

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۹۲
آخرین عبادت
در کلیسای تگزاس

 واشنگتن پست:

این روزنامه صفحه اول خود را به گزارشی از تلفات تیراندازی در کلیسا اختصاص داده است. به گزارش واشنگتن پست، تیراندازی در یک کلیسا در ایالت تگزاس دست‌کم ۲۶ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت. فرماندار تگزاس با تایید تعداد کشته‌ها گفت که چنین حمله‌یی در تاریخ این ایالت بی‌سابقه بوده است. براساس این گزارش، فرد مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد. در ابتدای این حادثه، پلیس تگزاس اعلام کرد که حدود 10 نفر در این حادثه کشته شده‌اند و تعداد دقیق قربانیان مشخص نیست اما دقایقی بعد، شمار کشته‌شدگان به 27 نفر افزایش پیدا کرد. به گفته شاهدان عینی یکی از گلوله‌ها به یک کودک ۲ ساله اصابت و او را مجروح کرده است. یکی دیگر از شاهدان نیز اعلام کرده که بیش از ۲۰ گلوله توسط فرد مهاجم شلیک شده و نزدیک به ۵۰ نفر در کلیسا حضور داشتند. هنوز انگیزه فرد مهاجم مشخص نشده است.

 ال‌پایس:

روزنامه ال‌پایس در صفحه اول خود، اخباری از بازداشت پوجدمون، منتشر کرده‌ است. به گزارش ال‌پایس، رهبر برکنار شده منطقه کاتالونیا که در بلژیک به‌سر می‌برد، به همراه مشاورانش به دادسرای بروکسل مراجعه کرده و به این ترتیب مطابق قانون، تحت بازداشت موقت قرار گرفتند. گفته شده پس از صدور حکم بازداشت از سوی دولت اسپانیا، پوجدمون گفته بود که آماده است با مقامات قضایی بلژیک همکاری کند و قصد فرار از عدالت را ندارد. پس از این تسلیم، «کارلوس پوجدمون» و دستیارانش، پس از 15 ساعت آزاد شدند. طبق گزارش این روزنامه، با توجه به اعلام دادستانی بلژیک، این پنج نفر بدون اجازه قاضی پرونده، نمی‌توانند بلژیک را ترک کنند و باید به تمامی احضاریه‌های پلیس و دادگاه این کشور احترام بگذارند. همچنین در حالی که آینده رهبر برکنار شده کاتالونیا مشخص نیست، دولت بلژیک استرداد سریع وی را به اسپانیا رد کرده است.

 فایننشال تایمز:

تمام شاهزادگان سعودی بازداشت‌شده به اختلاس و فساد مالی متهم هستند. این روزنامه در صفحه اول خود، با اعلام این خبر، گزارشی از بازداشت‌های گسترده شاهزادگان سعودی منتشر کرده است. به گزارش فایننشال تایمز، مقامات رسمی عربستان اعلام کردند اتهام تمامی شاهزاده‌های بازداشت شده در این کشور اختلاس و ارتکاب جرم‌های مالی است. به گزارش این روزنامه، یک مقام آگاه سعودی، اعلام کرده که اختلاس، هدر دادن اموال عمومی، پولشویی و سوءاستفاده از قدرت، اتهام‌های مطرح شده علیه شاهزادگان و مقامات رسمی بازداشت شده در عربستان است. به دستور «ملک سلمان»، پادشاه عربستان، روز شنبه ۱۱ شاهزاده، ۴ وزیر و ده‌ها مقام سابق این کشور بازداشت شدند. این بازداشت‌ها از سوی کمیته مبارزه با فساد عربستان انجام شد که ریاست آن را «محمد بن سلمان»، ولیعهد ۳۲ ساله عربستان، برعهده دارد. این در حالی است که گزارش‌ها از افزایش شمار مقامات و شاهزادگان سعودی بازداشت شده از سوی کمیته مبارزه با فساد خبر می‌دهند.

 

ارسال نظر