کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۴۴

 دیدار حریری با پادشاه عربستان

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دوشنبه با سعد حریری که در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از نخست‌وزیری لبنان استعفا کرد، دیدار کرده است. العربیه که حریری بیانیه استعفای خود را از طریق آن و نه رسانه‌یی لبنانی قرائت کرد به جزئیات این دیدار اشاره نکرده است. گفته می‌شود، ریاض حریری را به استعفا از مقام نخست‌وزیری لبنان با هدف وارد کردن این کشور به بحران و ناامنی مجبور کرده است.

 بارزانی: آماده‌ایم درآمدهای نفت را به بغداد بدهیم

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق گفته «آماده‌ایم پرونده نفت و درآمدهای حاصل از آن را به بغداد بدهیم مشروط بر اینکه ۱۷درصد از درآمد نفتی به اقلیم داده شود.» به ‌گزارش سومریه‌نیوز، نیچروان بارزانی گفته، آماده است پرونده نفت را به بغداد دهد مشروط بر اینکه ۱۷درصد از درآمد نفتی به اقلیم داده شود. نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق گفته آماده تحویل درآمدهای نفتی به دولت فدرال است.  

 شاهزاده سعودی در سقوط بالگرد کشته شد

شاهزاده سعودی بر اثر سقوط بالگرد کشته شد. به گزارش الاخباریه، بالگردی که حامل منصور بن‌مقرن بن عبدالعزیز، معاون امیر منطقه عسیر و چند تن دیگر از مسوولان دولت سعودی بود در نزدیکی مرز یمن در جنوب عربستان سعودی سقوط کرد. جزئیات بیشتری درباره علت این سانحه و سرنوشت دیگر همراهان بن‌مقرن منتشر نشده است.

 توافق بانک جهانی برای کمک به آوارگان افغان

نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و بانک جهانی در افغانستان توافقنامه‌یی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات برای تقویت فرآیند بازگشت آوارگان به کشورشان امضا کردند. به گزارش آناتولی این توافق، فرآیند جمع‌آوری اطلاعات موجود و ظرفیت فنی تحلیل و تجزیه جامع فرآیند بازگشت و چگونگی حمایت از اسکان مجدد آوارگانی که به کشورشان بازگشته‌اند با گذشت زمان را تقویت خواهد کرد.  

 فرار احتمالی البغدادی از عراق به سوریه

منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند که رهبر گروه تروریستی داعش از عراق به سمت اراضی سوریه گریخته است. خبرگزاری عراق به نقل از منابع اطلاعاتی نوشته، ابوبکر البغدادی با یک تاکسی زرد رنگ از شهرستان راوه در عراق به اراضی سوریه گریخته است. به گفته این منابع اطلاعاتی، البغدادی از تروریست‌های داعش در شهرستان القائم خواسته بود به جنگ ادامه دهند اما برخی از آنها سرباز زده‌اند.

 

ارسال نظر