اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۵۲

مذاکره با خودروسازان برای ارتقای بهره‌وری

رییس سازمان ملی بهره‌وری از مذاکرات این سازمان با بنگاه‌های اقتصادی از جمله خودروسازان برای افزایش بهره‌وری خبر داد و گفت که در حال حاضر با سایپا تفاهمنامه‌یی برای ارتقای بهره‌وری داشته‌ایم تا بتوان به‌طور تدریجی در این بخش ورود پیدا کرد اما در رابطه با ایران‌خودرو با اینکه تقاضای خود را مطرح کرده فعلا تفاهم‌نامه‌یی بین ما امضا نشده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات و ساختمان مجموعه اصلی سرمایه‌گذاری را در برمی‌گیرد گفت: بنابراین اگر نتوان در این بخش‌ها به درستی سرمایه‌گذاری کرد و به ویژه اینکه در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ به‌شدت افت داشته است در سال‌های بعد نیز آثار خود را بر جای گذاشته و در رشد اقتصادی اثرگذار خواهد بود.  

مجوز حضور 3 شرکت خارجی در بورس

یک مقام مسوول در وزارت امور اقتصادی و دارایی از تصویب حضور سه شرکت خارجی در بورس خبر داد.

یک مقام مسوول در وزارت امور اقتصادی و دارایی  با اشاره به جلسه اخیر هیات سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: 22 طرح جدید در جلسه اخیر هیات مصوب شد که برای نخستین بار سه شرکت در بورس حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به سه شرکت هلندی، چینی و انگلیسی برای حضور در بورس گفت: مجوز این شرکت‌ها در هیات سرمایه‌گذاری خارجی تصویب شد و می‌توانند سهام خرید و فروش کنند که به شامل سه رقم 60میلیون یورو، 500 هزار یورو و 80 میلیون یورو استوی افزود: همچنین 4 طرح انرژی‌های تجدید‌پذیر خورشیدی و بادی تصویب شد. این مقام مسوول گفت: بقیه طرح‌ها نیز در حوزه صنایع به تصویب رسیده است.

معرفی 35 میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری خارجی

۳۵ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در نشست فرصت‌های اقتصادی وسرمایه‌گذاری ایران معرفی خواهد شد.

به گزارش مهر، امیررضا حسنی دبیر اجرایی نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران، گفت: در حال حاضر تنها راه سرمایه‌گذاری در ایران، جذب سرمایه‌های خارجی است؛ اما بهترین راه جذب سرمایه‌های خارجی، مشارکت‌های اقتصادی است. حسنی با بیان اینکه تاکنون شرکت‌های بزرگ جهان در حوزه‌های گردشگری و توریست درمانی، انرژی‌های پاک، کشاورزی، نفت وگاز و پتروشیمی، خودروسازی وصنایع وابسته و صنایع غذایی موافقت خود با شرکت در نشست فرصت‌های اقتصادی وسرمایه‌گذاری ایران اعلام کرده‌اند، گفت: از ۱۰۰شرکت و سازمان اقتصادی بزرگ جهان برای حضور در ایران و آشنایی با فرصت‌های اقتصادی ایران دعوت شده‌اند که تاکنون بیش از ۶۰درصد آنها موافقت خود برای حضور در ایران را اعلام کرده‌اند.

 

ارسال نظر