اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۱۹

 برخورد با قلیان‌سراهای غیرمجاز

چند روز پیش بود که دادستان تهران از پلیس خواست با قلیان‌سراها برخورد کند و البته برخورد با قلیان‌سراهای غیرمجاز را در اولویت قرار دهد. این درخواست پس از آن مطرح شد که دادستان قم هرگونه فروش و مصرف قلیان حتی در مراکز کجاز را غیرقانونی اعلام کرد. رییس پلیس پایتخت در این رابطه توضیح داد: تنها برخورد با قلیان‌سراهای غیرقانونی در دستور کار پلیس است و برنامه‌یی برای برخورد با قلیان‌سراهای دارای مجوز نداریم. سردار حسین رحیمی با اشاره به طرح برخورد پلیس با قلیان‌سراها گفت: توسعه قلیان‌سراها به جایی رسیده که هر صنفی برای آنکه بخواهند فروش شان بالا رود و مشتری جلب کنند در مغازه‌هایشان قلیان می‌گذارند. ما برنامه‌یی برای برخورد با قلیان‌سراهای دارای مجوز که آموزش‌های لازم را دیده و دارای پروانه هستند نداریم بلکه پلیس و دستگاه قضایی تاکید بر جمع‌آوری قلیان‌سراهای غیرمجاز دارند که معمولا در آنها رفتارهای غیرقانونی مانند مواد مخدر، استفاده از مواد شیمیایی سرطان‌زا و... نیز مشاهده می‌شود. رحیمی همچنین با بیان اینکه مبارزه پلیس با اشرار، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر بطور مستمر و قاطع تا جمع‌آوری همه آنها ادامه دارد، اظهار کرد: این افراد هر چند بار هم که دستگیر و در دادگاه با احکام محکومیت دوباره آزاد شوند پلیس بر اساس مطالبه مردم آنها را دستگیر می‌کند. رییس پلیس پایتخت تاکید کرد که در هر زمان و مکانی و در محیط‌های عمومی که حضور این افراد نظم و امنیت مردم را با مخاطره مواجه کند، پلیس کوتاه نمی‌آید.

 پرداخت بدهی بیمه سلامت به بیمارستان‌های تهران

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اعلام کرد که مطالبات سال گذشته مراکز بیمارستانی دولتی و خصوصی استان تهران، تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود. مهدی قنادی، با اشاره به ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی بیمه سلامت استان تهران به مراکز درمانی خصوصی و دولتی (از مجموع بدهی‌های سال گذشته که با تاخیر در پرداخت مواجه شده است)، اظهار کرد: با تخصیص اعتباراتی که صورت گرفته است، این میزان بدهی تا حدود دو هفته آینده به مراکز درمانی پرداخت می‌شود. او ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران بدهی تمام موسسات سرپایی دولتی و خصوصی تهران را تا آخر اسفندماه و داروخانه‌ها را تا پایان فروردین ماه پرداخت کرده‌ است. به دنبال تخصیص بودجه‌هایی که وعده آن داده شده نیز مطالبات مراکز بیمارستانی خصوصی و دولتی را طی دو هفته آینده پرداخت خواهیم کرد.

 تلاش برای بازگشت پزشکان ایرانی از کشورهای خارجی

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است سیاست تلاش برای بازگشت پزشکان ایرانی از کشورهایی که طبی سرآمد در جهان دارند، قابل قبول است و از این رویکرد استقبال می‌شود.

علی نوبخت حقیقی در مورد ارائه تسهیلات به پزشکان خوشنام فعال درکشورهای دیگربرای بازگشت به کشور، گفت: درحال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی درشهرستان‌ها نیازمند به فعالیت متخصصان هستند، حتی دراستان‌های به ظاهر برخوردار نیز در رشته‌های مختلف کمبود متخصص وجود دارد؛ البته وزارت بهداشت درگام اول باید شرایط مناسب برای فعالیت پزشکان موجود در کشور را ایجاد کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: مسوولان باید تمام تلاش خود را دراین مسیر صرف کنند که نیروهای پزشکی و پرستاری که جزو سرمایه‌های این کشور محسوب می‌شوند را برای جامعه حفظ کرد، بطورحتم فعالیت همیشگی همین پزشکان درکشور نیز بسیاری از نیازمندی‌ها را رفع می‌کند. نوبخت تاکید کرد: بازگشت پزشکان ایرانی فعال درکشورهایی که دارای طب پزشکی سرآمد جهان هستند؛ بطور حتم تاثیر موثری در حل مشکلات و مسائل بهداشتی و درمانی جامعه دارد، ضمن اینکه باید تدابیری را در نظرگرفت تا پزشکان و فارغ‌التحصیلان به کشورهای دیگر مهاجرت نکنند. رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد ارائه تسهیلات برای بازگشت این پزشکان به کشور، افزود: سیاست کلان معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهور جذب نیروهای تحصیل کرده ایرانی مقیم کشورهای خارجی است، به عنوان مثال گفته شده پس از بازگشت این افراد به کشور تا 10 ماه حقوق و مزایای یک استاد دانشگاه به آنها تعلق می‌گیرد، ضمن اینکه بسیاری از همین افراد تحصیل کرده پس از بازگشت اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان کردند.

 استفاده از کودکان در باندهای مواد‌مخدر و تکدی‌گری

استاندار تهران گفت: وظیفه ما در قبال کودکان کار در جمع‌آوری صرف، خلاصه نشده است؛ ما بدنبال این هستیم با این کودکان آنگونه که در شان کودک ایرانی است برخورد شود، لذا پس از جمع‌آوری، وضعیتِ نفر به نفر آنها را بررسی و با شناسایی مشکلات هر فرد، در مورد هر یک تصمیم خاصی اتخاذ کرده و متعاقباً بعضی را به مراکز فنی حرفه‌ای، برخی را به مدارس و دبیرستان‌ها، عده‌یی را به بهزیستی و... معرفی خواهیم کرد. محمدحسین مقیمی در مورد چالش میان وزارت کار، بهزیستی و فرمانداری در مواجهه با جمع‌آوری کودکان کار، با اشاره به اینکه این مشکل، در واقع معضلی است که نه تنها استان تهران که بسیاری از استان‌های دیگر نیز با آن دست به گریبان هستند، به ایلنا گفت: آنچه ضروری است، این است که ابتدا باید مشخص شود؛ هر یک از این کودکان، با کدام آسیب اجتماعی درگیر هستند. او افزود: در میان این کودکان، بعضی‌ها در مشاغل سخت به کار گرفته شده‌اند، عده‌یی متاسفانه مورد استفاده باندهای مختلف توزیع مواد مخدر هستند و بعضی نیز مشغول تکدی‌گری یا موارد دیگر هستند. استاندار تهران با بیان اینکه در وهله اول، جمع‌آوری این کودکان در دستور کار فرمانداری است، ادامه داد: پس از جمع‌آوری، هر یک از این افراد با توجه وضعیتش، به مراکز مرتبط هدایت خواهند شد.

 

ارسال نظر