زنانی بدون امنیت

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۵۵
زنانی بدون امنیت

گروه گوناگون   

گزارش‌های منتشر شده در بریتانیا، نشان می‌دهد که سالانه تعداد بسیاری از زنان در این کشور موردتعرض‌ قرار می‌گیرند. این در حالی است که به‌دنبال انتشار اخباری درخصوص آزار جنسی برخی نمایندگان مجلس عوام انگلیس، نخست‌وزیر بریتانیا نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

همچنین جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در سخنرانی روز گذشته خود و در واکنش به اتهامات گسترده آزار علیه زنان در وست‌مینیستر گفت که آزار جنسی در پارلمان رونق یافته است. او در کنفرانسی تجاری، فرهنگ منحرفی را که به مردها اجازه اذیت و آزار زنان با استفاده از مصونیت دیپلماتیک داده می‌شود را به ‌باد انتقاد گرفت.

طبق آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته در موسسه نظرسنجی یوگو، در 5 سال گذشته بسیاری از زنان بریتانیایی در گروه‌های سنی مختلف، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. به‌طور کلی آن‌طور که آمار نشان می‌دهد حدود 24درصد از زنان این کشور یکی از انواع آزارها را در 5 سال گذشته تجربه کرده‌اند. در این گزارش، بیشترین تعرض در مورد زنان 18 تا

 24 سال صورت گرفته است.

بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که دختران بریتانیایی در مدارس و کالج‌های این کشور به‌طور گسترده مورد آزار و خشونت قرار می‌گیرند. تحقیق کمیته «زنان و برابری‌ها» کشف کرده که آزار جنسی در ساختار آموزشی بریتانیا به بخشی از زندگی روزمره دختران دانش‌آموز تبدیل شده است. طبق آمار منتشر شده، 52درصد زنان در گروه سنی 18 تا 24 سال موردتعرض و آزار قرار گرفته‌اند. طبق نتایج این نظرسنجی، شایع‌ترین نوع آزار و اذیت در میان زنان بریتانیایی، کلام‌ها و شوخی‌های خارج از عرف بوده که باعث شده زنان شنونده، احساس ناخوشایندی پیدا کنند. آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، این آسیب‌های اجتماعی در گروه‌های سنی بالاتر نیز دیده شده است. طبق نتایج نظرسنجی موسسه یوگو، حدود 35درصد از زنان 25 تا 49 سال نیز در 5سال گذشته، مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین معضلات شایع بین زنان در بریتانیا، شرم و نگرانی از بازگو کردن این تجربیات است. آن‌طور که گفته شده، به‌دنبال انتشار اخبار رسوایی «هاروی وینستین»، زنان در سراسر جهان تجربیات خود را درمورد رفتار جنسی نامناسب به اشتراک گذاشته و حاضر شده‌اند در این نظرسنجی شرکت کنند.

در این میان، طبق نتایج منتشر شده، این آزارها حتی در میان زنان میانسال انگلیسی نیز گزارش شده است. طبق آمار، حدود 14درصد از زنان 50 تا 64سال در بریتانیا در 5 سال اخیر، حداقل یک‌بار مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. این آمار در میان زنان بالای 65 سال 7 درصد اعلام شده است.

لازم به ذکر است که درصد قابل‌توجهی از تعرض‌های صورت ‌گرفته در بریتانیا، در محل کار زنان صورت گرفته است. همچنین اعلام شده که یک‌پنجم زنان بریتانیایی هم توسط مدیر یا کسانی که پست بالاتری نسبت به آنها دارند مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

آمار دیگری هم نشان می‌دهد که 80درصد زنانی که در 5 سال گذشته تجربه تعرض داشته‌اند، به این علت که به کار خود آسیبی نرسد به کارفرمای خود اطلاعی نداده‌ و اعتراضی نکرده‌اند. همان‌طور که در ابتدای گزارش گفته شد، مساله آزار و اذیت زنان در بریتانیا چنان رایج شده که کمیته تحقیقی متشکل از نمایندگان پارلمان، خواهان اقدام فوری در برابر آن هستند.

 

ارسال نظر