اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۳۷

 برگزاری مراسم عصر شعر عاشورایی در دانشگاه آزاد پرند

تهران| به همت معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد پرند و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط‌کریم مراسم عصر شعر عاشورایی با حضور معاونان، استادان، شاعران کشوری، مسوولان منطقه‌یی و دانشجویان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی واحد دانشگاهی پرند برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط‌کریم، در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر تقوی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد واحد پرند با بیان اینکه واقعه عاشورا مکتب و هنر است، اظهار داشت: عاشوار سرشار از جلوه‌های هنری بود، تجلی هنر الهی در عاشورا جلوه‌گر است و ادب و آداب در نهضت عاشورا به اوج خود می‌رسد. وی با اشاره به جایگاه ماه محرم و عاشورا در اشعار فارسی گفت: جدا از اینکه ادبیات آیینی و شعر عاشورایی پیوند عمیقی با هم دارند خود عاشورا به تنهایی می‌تواند یک مکتب ادبی و هنری باشد و هنرمندان می‌توانند بین مفاهیم عمیق عاشورایی به آفرینش‌های هنری، ادبی و هنری بپردازند. در این مراسم شاعران اشعار خود را که تلفیقی از شعر آیینی و عاشورایی بود در قالب غزل، مثنوی و شعرنو قرائت کردند.

 سیستان و بلوچستان 25درصد محصولات کشاورزی عمان را تامین می‌کند

زاهدان| معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه 80درصد محصولات کشاورزی عمان از دیگر کشورها وارد می‌شود، سیستان و بلوچستان می‌تواند 25درصد از این میزان را به این کشور صادر کند. سکینه اشرفی افزود: خرما از جمله محصولات استان است که می‌توان مرحله آخر فرآوری این محصول را در عمان انجام داد. همچنین سنگ‌های قیمتی نیز از جمله موارد دیگری است که مورد توجه عمان قرار دارد. معاون استاندار در ادامه گفت: از طرف سازمان سرمایه‌گذاری خارجی مصوبه‌یی ابلاغ شد که بر اساس آن باید میز سرمایه‌گذاری افغانستان در ایران و سیستان و بلوچستان تشکیل شود و این میز جلسات متناوبی هر ماه در استان و تهران باید برگزار کند. اشرفی افزود: عمان، اشتیاق و رغبت زیادی برای توسعه سیستان و بلوچستان دارد، بنابراین برای حضور ویژه در استان اعلام آمادگی کرده است و برنامه دارد زمینه حضور سرمایه‌گذاران استان را در آن کشور فراهم کند. وی به اتمام مرحله اول طرح آمایش استان اشاره و خاطرنشان کرد: فاز دوم و سوم این طرح هم بهمن ماه امسال آماده می‌شود که این طرح کمک می‌کند تا بتوان اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان را به راحتی مشخص کرد.

 فروش پرندگان مهاجر در بازار ماهی‌فروشان

لنگرود| برای جلوگیری از فروش پرندگان مهاجر بازارهای سنتی و ماهی فروشی لنگرود تحت نظر محیط زیست هستند. به گزارش ایسنا، امین نجات رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گفت: پایش مستمر ماموران به همراه کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست از بازار ماهی‌فروشان انجام شد. وی افزود: با شروع فصل مهاجرت پرندگان به استان و شکار غیرمجاز آنان توسط شکارچیان و توزیع غیرقانونی در سطح بازار، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود طبق پایش‌های روزانه و مستمر، بازار سنتی شهرستان را تحت نظر خواهد داشت.

 

ارسال نظر